Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke portret lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke portret lens?

Hallo,

Ik ben op zoek naar een mooie portret lens voor mijn Canon 7D.
    Ik heb een budget van rond de €1000.

Ik heb goede verhalen gehoord en gelezen dat er met de Macro lens Canon EF 100mm f/2.8 USM L IS ook goede portret foto's gemaakt kunnen worden. Maar ik ben erg benieuwd wat jullie mij aanraden of misschien kunnen bevestigen dat deze goed is.

Groetjes,
    Jerry
    Canon 7D / Tokina 11-16mm f/2.8 / Canon 85mm f/1.8
    www.jerrydeblok.nl

Re: Welke portret lens?

Mogelijke (Canon) opties voor die prijs:

- EF 135mm F/2L USM
    - EF 85mm F/1.8 USM
    - EF 200mm F/2.8L II USM
    - EF 70-200mm F/4L IS USM
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Op een 7D zou ik voor een EF 85mm F/1.8 USM gaan.

mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

de 'ideale' portret-lens bestaat niet want brandpuntafstanden zijn heel persoonlijk om mee te werken ook.

De opties die jocau aanhaalt, zijn een aantal mogelijkheden.

Ik voeg daar nog de 50 1.4 of 1.8 aan toe van canon of sigma (sigma wel enkel 1.4-versie verkrijgbaar)

Ik werk met de 50 1.8 op een crop, momenteel 40d, heel binnenkort ook de 7d.

soms had ik graag ook de 85 of 100 gehad en die zal vermoedelijk ook wel is volgen maar op drukkere plaatsen of dergelijke gaan die dan weer te lang zijn.

het is dus 1: voorkeur prime of zoom, 2: voorkeur brandpunt, 3: situatie waar je fotografeert die mee de keuze(s) zullen bepalen
        Website: http://www.svisimaging.be

Comment

gebruik gerust een goede zoom voor portretten. een 70-200 vind ik ideaal. De f/4 IS versie schijnt supergoed te zijn. Meestal is f/4 wel voldoende om je onderwerp los te maken van zijn te maken. De f/2.8 zonder IS heb je voor hetzelfde geld ongeveer, als je met minder scherptediepte wil werken. Sigma heeft ook een goed 50-150 f/2.8 die vriendelijker geprijsd is.
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

voor een 7D zou ik absoluut gaan voor of de 85 1.8 of de 100 mm 2.0, beide lenzen zijn erg geschikt vanwege hun brandpunt en lichtsterkte, de 50 mm 1.4 vind ik voor een mooi portret net even te kort.
            De 100L macrolens is tevens uitermate geschikt voor portretlens, met daarbij nog een plusje dat je er ook macro mee kunt doen (DUHHHH !!), heb deze zelf ook gebruikt voor portertten, let op wel erg scherp, waardoor elk rimpeltje keihard wordt weergegeven op de sensor, maar zie het zo liever te scherp dan onscherp.

Wat ook een erg mooi alternatief is voor porretten is een 70-200 L 2.8, scherp genoeg vol open en gestopt zekers !!, wel wat duurder, maar enorm veelzijdig.
            Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

135 mm f2 heb ik gehad maar weggedaan. Ook wel iets te lang voor op n cropcamera.

De 85 mm f1.8 is ondertussen mijn favoriete lens geworden ! Retescherp, niet te duur, niet te zwaar, niet te opvallend.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Bedankt voor de reacties!
                Het is erg lastig er is ok zoveel keus.

Ik zit op dit moment nog erg te twijfelen tussen:
                canon 85mm 1.8: €359 (is iedereen toch wel erg positief over)
                canon 100mm macro 2.8l: €825 (voordeel dat hij ook mooie macro foto's neemt)
                canon 70-200mm 2.8L: €1089 (voordeel dat hij nog voor wat meer fotografie gebruikt kan worden)
                canon 24-70mm 2.8L: €899 (keer gehuurd en was ik zelf ook wel tevreden over kwa portret)
                Last edited by Djer; 29 mei 2013, 16:15.
                Canon 7D / Tokina 11-16mm f/2.8 / Canon 85mm f/1.8
                www.jerrydeblok.nl

Comment

Uit dat lijstje zou ik voor optie 1 of 2 gaan. De 85mm heb ik eventjes gehad, maar door speling op de focusring (3 van de 4 exemplaren hadden hier last van, het eerste exemplaar was erg stroef tijdens het bevestigen van de lens) heb ik uiteindelijk mijn geld teruggevraagd en teruggekregen. Was wel een top objectief.
                  550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

let op want de 100 macro heeft 2 versies.

nl. de gewone versie die rond de 500 euro kost en de L IS versie die idd rond de 800 euro kost
                    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Stijl speelt een rol, maar met een 85 1.8 kun je weinig verkeerd doen. Ik
                      heb ze, naast portretten en familiefoto's, zelfs jaren gebruikt om straatfo-
                      tografie mee te doen. Echt goede waar voor je geld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                        voor een 7D zou ik absoluut gaan voor of de 85 1.8 of de 100 mm 2.0, beide lenzen zijn erg geschikt vanwege hun brandpunt en lichtsterkte, de 50 mm 1.4 vind ik voor een mooi portret net even te kort.
                        De 100L macrolens is tevens uitermate geschikt voor portretlens, met daarbij nog een plusje dat je er ook macro mee kunt doen (DUHHHH !!), heb deze zelf ook gebruikt voor portertten, let op wel erg scherp, waardoor elk rimpeltje keihard wordt weergegeven op de sensor, maar zie het zo liever te scherp dan onscherp.

Wat ook een erg mooi alternatief is voor porretten is een 70-200 L 2.8, scherp genoeg vol open en gestopt zekers !!, wel wat duurder, maar enorm veelzijdig.
                        85mm is meest aangenaam, 100 is al veel. 50mm + TC 1.4 kan ook (en is nog voldoende scherp)
                        D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Working...
                        X