Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 7D

Heb 2 lenzen waarvan ik er 1 wil wegdoen.
    Canon 18 - 135mm en Tamron 18 -270mm.
    Welke lens zal ik houden voor mijn 7D?

Groeten,
    A

Re: Canon 7D

welk bereik gebruik je het meest.Ikzelf gebruik lenzen van 24 tot 400 op mijn 7D.De 100/400 blijft mijn favoriet.

Comment

heb geen ervaring met de Tamron, maar ik vind de zoomrange (10x) wat groot om goed te zijn.
      Ik zou dus opteren voor je canon lens en een nieuwe aanvulling daarvoor aanschaffen. één met een beperktere zoomrange dus.

Comment

Dank je voor jullie reactie.
        Fotografeer een beetje vanalles, vooral portretten en landschappen.
        Canon 18- 135 houden en een andere lens bij aanschaffen? canon 70-300 mm misschien?
        Tamron wegdoen? Iemand ervaringen met deze lens???

Comment

70-300 is een fijne lens. Ik heb hem onlangs nog gebruikt om communiefoto's te maken, en de snelheid van de autofocus heeft mij verbaasd (in goede zin). Waar mijn sigma 17-50 2.8 in vrij donkere omstandigheden wat trager focuste, deed de 70-300 het relatief snel. Ik zou ook de tamron wegdoen en de canon houden. Btw, een 70-200 f/4 IS gaat beter zijn van kwaliteit, maar is ook 3 à 4 keer de prijs.
          Canon 50D, Sigma 17-50 2.8, canon 70-300 IS, 430EXII, Cactus triggers en wat filters...
          Panasonic GH3 met 14-140

Comment

Dank je voor de feedback!

Comment

Een en ander hangt uiteraard van je interesses af en jouw manier van fotograferen. Ik prefereer mijn EF-s 17-55 f/2.8 onder bijna alle omstandigheden, zowel binnen (groepsfoto's, interieurfoto's) als buiten (landschappen). Je hebt een flinke tele nodig voor vogeltjes, maar als je je zoals ik beperkt tot de wat grotere (meeuwen, bv) is de EF 100-400 IS L een leuke lens. Voor portretten heb ik een EF 85mm f/1.8 (al zal ik ook wel eens een EF 70-200 f/2.8 IS L hanteren). Al deze genoemde lenzen doen het uitstekend op de 7D.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Dank je voor de info. Is de Tamron 18- 270mm minder van kwaliteit dan de Canon 18 - 135?

Comment

1) Hier op BD wordt een superzoom (> 10x zoom) nooit aanbevolen. Die Tamrom komt er dan nog redelijk uit.
                  2) Third-party of merkeigen? Sorry, maar ik heb alleen maar merkeigen lenzen. Is dat fetisjisme? Misschien wel, maar ik verkies de Canon (en nu dus al om twee redenen: zie 1 en 2)
                  3) Persoonlijk vind ik 18-135 nog een te groot bereik, maar wie ben ik? Ik zou voor een 18-55 (of in mijn geval een 17-55) gaan en daarnaast een 55-250 (of in mijn geval later vervangen door de 70-200).

Maar alles hangt af van wat je exact verlangt: betaalbaarheid, of toch iets meer uitgeven voor een betere kwaliteit?
                  De 7D is een uitstekende camera. Ik ben met een 350D begonnen, maar toen ik enkele jaren later overschakelde naar de 50D (die ik niet lang gebruikt heb, omdat ik minder dan één jaar later 60 jaar werd, en een cadeau kreeg ), had ik mijn goeie objectieven al: de EF-s 10-22 (voor landschap, architectuur en interieurs); de EF-s 17-55 f/2.8 IS, die ik meestal gebruik (ik heb ook nog een EF 17-40 f/4, die ik zelden gebruik, maar als tweede "standaardzoom" bij heb; mijn vrouw gebruikt die wel eens); de EF 70-200 f/2.8 L IS (portretten en "lichte" tele) en de EF 100-400 L IS (tele). Qua primes begonnen met de EF 50mm f/1.8 (de "fantastic plastic"), maar vrij snel naar de EF 85mm f/1.8 voor portretten. Alle zooms hebben een filtermaat van 77mm (nog een fetisjisme?)
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

:-) Dank je voor de uitgebreide en duidelijke uitleg! Denk dat ik de Tamrom verkoop en de Canon hou. Nog even nadenken over een aanvullende lens...

Comment

Working...
                    X