nieuwprijs blijkt maar niet te zakken , tegenover zijn concurrent, daar heb je een voor 1750 euro en voor de canon versie 2100 min, wat is de reden hiervoor, zijn er 2de hands nog geregeld te koop?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
prijs canon 70-200 2,8 ii vs nikon versie
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: prijs canon 70-200 2,8 ii vs nikon versie
Canon probeert sinds kort een nieuw prijsbeleid te houden, 70-200 2.8, 24-70 (dubbel zo duur als de vorige versie), de primes en de 5D mk3 en 1Dx zijn allen veel duurder dan hun voorgangers en de concurrentie. Ze hebben zoveel mensen die al een canonsysteem hebben, dat weinigen zullen overstappen omdat ze nu veel meer moeten betalen voor dezelfde kwaliteit.
Mijn Nikon 70-200 2.8 heb ik gekocht voor 1700 euro, terwijl een vriend de Canonversie bijna 2200 euro heeft betaald en we zijn beide akkoord dat ze op elk vlak gelijk zijn qua kwaliteit (uitstekende kwaliteit).
Comment
-
Ik denk dat hiervoor een verklaring is in de richting van vraag/aanbod. Zolang er zoveel vraag naar is zal dat (overigens uitstekende) objectief niet veel verminderen. Ook op de tweedehandsmarkt is dat zo. Geregeld zie je een passeren hier op 'aangeboden' maar de waardedaling is in vergelijking van een ander objectief redelijk beperkt.
Voordeel: er is wel een hoge aankoopprijs maar de waarde van het objectief blijft hoog.
Aan iedereen de keus welk objectief je wil aankopen: 70-200 2.8 IS II is top, maar er zijn voldoende subtop objectieven in dezelfde zoomrange van Canon, Sigma, Tamron..waarmee je evengoed uitstekende resultaten kunt bekomen.Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk berichtCanon probeert sinds kort een nieuw prijsbeleid te houden, 70-200 2.8, 24-70 (dubbel zo duur als de vorige versie), de primes en de 5D mk3 en 1Dx zijn allen veel duurder dan hun voorgangers en de concurrentie. Ze hebben zoveel mensen die al een canonsysteem hebben, dat weinigen zullen overstappen omdat ze nu veel meer moeten betalen voor dezelfde kwaliteit.
Mijn Nikon 70-200 2.8 heb ik gekocht voor 1700 euro, terwijl een vriend de Canonversie bijna 2200 euro heeft betaald en we zijn beide akkoord dat ze op elk vlak gelijk zijn qua kwaliteit (uitstekende kwaliteit).
Ik quote:
Overall, then, the EF 70-200mm F2.8 L IS II USM gains about as close as it gets to an unqualified recommendation, given the price. Its combination of exceptional optics and quirk-free design even manages to surpass Nikon's equivalent that we tested recently, stealing the crown of 'Best in Class' by a whisker. It's a significant improvement over what was already an accomplished lens, capable of consistently delivering results that will satisfy the most demanding of users, and you can't ask for much more than that.Last edited by jocau; 29 april 2013, 09:26.550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pietsever Bekijk berichtnieuwprijs blijkt maar niet te zakken , tegenover zijn concurrent, daar heb je een voor 1750 euro en voor de canon versie 2100 min, wat is de reden hiervoor, zijn er 2de hands nog geregeld te koop?Design is destiny in my hands, fate in your eyes.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door pietsever Bekijk berichtnieuwprijs blijkt maar niet te zakken ..
zijn er 2de hands nog geregeld te koop?
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk berichtDe Canon versie is nog iets beter. Zie beide reviews op dpreview.
Ik quote:
Overall, then, the EF 70-200mm F2.8 L IS II USM gains about as close as it gets to an unqualified recommendation, given the price. Its combination of exceptional optics and quirk-free design even manages to surpass Nikon's equivalent that we tested recently, stealing the crown of 'Best in Class' by a whisker. It's a significant improvement over what was already an accomplished lens, capable of consistently delivering results that will satisfy the most demanding of users, and you can't ask for much more than that.
Bij dxo scheelt het ook naargelang de camera die je kiest:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk berichtDat was waarschijnlijk niet getest op dezelfde camera. (ik vermoed D700/5DII)
Bij dxo scheelt het ook naargelang de camera die je kiest:
http://www.dxomark.com/index.php/Len.../(camera2)/485550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP
Comment
-
Dankzij de cashback die geldig is van 1 mei 2013 t.e.m. 20 juli 2013 kost de EF 70-200mm F/2.8L IS II USM, afgaande op de huidige prijzen, nog 1.849 euro bij Art&Craft (bron: *Klik*).550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP
Comment
-
Comment