Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
eerste f1.8 zoomlens!
Collapse
X
-
-
-
Re: eerste f1.8 zoomlens!
Ik zou denk ik toch de OS er wel op missen, hoe denken jullie hierover?
Gezien de lengte tot 35mm (dus 50 mm DX) toch ook bij weinig licht geen overbodige luxe.
Bij die 35 mm zal de f1.8 toch al langere tijden willen, niet waar?Groets, Gerhard
Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thor Bekijk berichtIk zou denk ik toch de OS er wel op missen, hoe denken jullie hierover?
Gezien de lengte tot 35mm (dus 50 mm DX) toch ook bij weinig licht geen overbodige luxe.
Bij die 35 mm zal de f1.8 toch al langere tijden willen, niet waar?
Ze geven nooit alles tegelijk, je moet nog een volgende keer langs de kassa passeren.
Die lens maakt wel dat je met een crop-camera foto's kan maken die vergelijkbaar zijn van die van een full-frame met een f2,8 zoomlens.
De iso kan een stuk naar beneden als er weinig licht is, en als het nodig is dan kan je met dezelfde beperkte scherptediepte werken.
Maar op de laagste iso zal je eerder een grijsfilter nodig hebben als er veel licht is, en als je dan op f1,8 wil werken voor een zo klein mogelijke scherptediepte.
Maar als de beeldkwaliteit ook vergelijkbaar moet zijn met die van de Canon 24-70 f2,8 L II, dan zal die Sigma wel héél goed moeten zijn.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
18-35 1.8 is al groot, mocht deze nog eens stabilisatie hebben, was deze HUGE gewoon. Minstens 3cm groter in diameter.
Comment
Comment