Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste f1.8 zoomlens!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eerste f1.8 zoomlens!

Ik stootte op mijn facebook even op dit nieuwtje, een eerste f1.8 zoomlens, door Sigma.

klik

officiële verklaring van Sigma: klik

Op het eerste zicht ziet deze lens er wel niet slecht uit, vind ik.
    Ik hoop dat deze innovatie nog even verder gaat, misschien worden primes wel overbodig?
    Last edited by lars.c; 18 april 2013, 17:30.
    Flickr| FB-pagina: Klik |Instagram: Klik

D7000 en D750

Re: eerste f1.8 zoomlens!

wel lelijk ding
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

knappe prestatie, spijtig genoeg enkel voor aps-c dus no full frame
      nikon coolpix s9100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        wel lelijk ding
        ?
        Niet in real life hoor (heb de Sigma 35 1.4 en deze lijkt er wel hard op).
        Echt prachtige lens en voelt even goed (als niet beter) dan de duurte Zeiss lenzen.
        Deze is dus equivalent van een 27-50 f/2.8 lens op fullframe.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
          Nu zal die al duur worden, voor een full-frame moeten alle lenselementen een stuk groter zijn, en dan zal ze wel helemaal onbetaalbaar worden.
          Het zal technisch wel mogelijk zijn om een f1,8 full-frame zoomlens te bouwen, maar dan zullen er niet veel fotografen zijn die die lens kunnen betalen.

Eigenlijk hadden ze dat vroeger moeten doen, want nu beginnen de meeste camerafabrikanten "goedkopere" full-frame camera's op de markt te brengen.
          Daardoor zullen de fotografen die nu de betere crop camera's gebruiken al sneller overstappen naar een full-frame camera.
          De fotografen die de lagere segmenten van crop-camera's gebruiken, dat zijn ook niet echt de mensen die gaan investeren in heel dure zoomlenzen (verwacht maar dat die f1,8 zoomlens 1500-2000 euro zal kosten).

Op een full-frame camera is een f2,8 zoomlens die met het diafragma helemaal open al heel scherp is al wel voldoende (bijvoorbeeld de Canon 24-70 f2,8 L II en de 70-200 f2,8 L IS II) .
          De iso kan hoog genoeg, waardoor je in de meeste omstandigheden nu wel mooie foto's zal kunnen maken.
          Alleen voor een nog kleinere scherptediepte zal je dan lichtsterke primes nodig hebben.

Het is ook nog af te wachten hoe goed die Sigma presteert op f1,8.
          Nu de zoomlenzen van de meeste merken erg goed aan het worden zijn zal Sigma hier waarschijnlijk ook wel werk van gemaakt hebben, zodat die lens ook goed bruikbaar is op f1,8.
          De oudere 70-200 lenzen van Sigma waren vrij soft op f2,8 , maar daar hebben ze bij de nieuwste versie ook een flinke stap vooruit gemaakt (niet zo goed als de Canon, maar toch een pak beter dan vroeger).
          Sigma weet dus ondertussen wel hoe ze zoomlenzen moeten maken met een goede beeldkwaliteit.
          Last edited by Black B@ndit; 19 april 2013, 11:04.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
            Deze is dus equivalent van een 27-50 f/2.8 lens op fullframe.
            waarom aan een f/2.8? Je hebt toch dezelfde f/waarde nodig bij dezelfde sluitertijd en ISO op alle mogelijke formaten.

Comment

Waarschijnlijk doelt ie op de scherptediepte+ beeldhoek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                Waarschijnlijk doelt ie op de scherptediepte+ beeldhoek.
                ja 10 minuutjes nadat ik het schreef las ik een review op photozone. Die vermelden sinds een tijdje ook scherptediepte-equivalenten. Ergens wel informatief en ze zetten er ook bij dat het niet om de lichtwaarde gaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                  Lenzen maken is altijd een compromis. Ook deze Sigma is geen uitzondering om een evenwicht te vinden tussen grootte, gewicht, snelheid, bereik.
                  Deze lens is niet klein en weegt relatief al veel.
                  Had deze lens in het bereik van een eq. FF 24-70 (b.v Canon) gezeten zou ze nog groter en zwaarder geweest zijn (zeker met 1.8).
                  Men heeft hier resoluut voor een kleiner bereik gekozen met 1.8 om het geheel nog een aanvaardbare grootte/gewicht te behouden.

Indien deze lens voor Full frame ook geschikt moest zijn zou deze nog groter uitgevallen en is je gezichtsveld uiteraard van UWA tot normaal ...
                  Deze lens is uitsluitend bedoeld als snelle standaardzoom voor APS
                  Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

(verwacht maar dat die f1,8 zoomlens 1500-2000 euro zal kosten).
                    Dan zullen ze er niet zo veel van verkopen, de meeste die nu nog crop kopen vinden zelfs een Nikkor 17/55 nieuw (te) duur.
                    D800 en een goed glasservies

Comment

Ik had ergens gelezen 1100 euro.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                        Dan zullen ze er niet zo veel van verkopen, de meeste die nu nog crop kopen vinden zelfs een Nikkor 17/55 nieuw (te) duur.
                        Er zal wel interesse voor zijn. En zelfs al verkoopt het niet goed, dan is het nog altijd goede publiciteit. Sigma wil zich de laatste jaren als kwalitatief merk profileren en lijkt daar redelijk goed in te slagen.

Comment

Ben wel benieuwd naar de prestaties en prijs/kwaliteit verhouding van dit ding Lijkt mij voor crop gebruikers wel een hele mooie lens.
                          "The only easy day was yesterday"

Comment

Ik heb gehoord dat ze werken aan een 17-36mm f1.4.
                            Ik zou nog even wachten

Comment

Dat is wel handig dat ze met zo'n dingen op de markt komen. Nu moet ik steeds met primes werken (en dus lenzen verwisselen) waardoor ik soms wel momenten mis. Misschien dat de prijs de komende jaren wel zal dalen, anders blijft het natuurlijk wel een dure oplossing .
                              Flickr| FB-pagina: Klik |Instagram: Klik

D7000 en D750

Comment

Working...
                              X