Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 17-40, 17-55 of 18-135

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 17-40, 17-55 of 18-135

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    Uit deze thread is af te leiden dat de 17-55 de beste keus is tenzij je kortelings naar fullframe zou overstappen of "weathersealed" expliciet nodig hebt. Ik kan de ts ook begrijpen (prijs, gewicht) maar op f4 is de 17-55 beter. Neem nu nog dat je niet veel op f2.8 werkt maar je hebt altijd een stop extra licht achter de hand en op gelijk diafragma win je een stop iso. En laat nu net de 7D geen isomonster zijn.
    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Toch denk ik dat het de 17-40 gaat worden. En dat de 7D geen isomonster is verbaast me een beetje. Ik had namelijk gelezen dat de 7D nog best goede resultaten heeft op de wat hogere iso's. Ok misschien is het geen 5D mkIII maar het zal nog steeds een stuk beter zijn als een 40D. En vaak gebruik ik lage iso waardes. Voor landschapfoto's zit ik vaak toch op iso 100 en ik hou van lange sluitertijden (vooral met stromend water, beweging van mensen, voertuigen, etc...) dus dan blijf ik ook vaak laag. Maar ik heb nog even om erover na te denken er is geen haast bij Tot nu toe ben ik al een heel stuk wijzer geworden, bedankt daarvoor
      "The only easy day was yesterday"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mental-marco Bekijk bericht
        ... En dat de 7D geen isomonster is verbaast me een beetje. Ik had namelijk gelezen dat de 7D nog best goede resultaten heeft op de wat hogere iso's. Ok misschien is het geen 5D mkIII maar het zal nog steeds een stuk beter zijn als een 40D...
        De 7D kan hogere iso's aan dan een 40D.
        Wanneer je de gemeenschappelijke iso's in raw vergelijkt dan ga je geen indrukwekkend verschil zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVB Bekijk bericht
          De 7D kan hogere iso's aan dan een 40D.
          Wanneer je de gemeenschappelijke iso's in raw vergelijkt dan ga je geen indrukwekkend verschil zien.
          Ok bedankt voor de info. Dat wist ik nog niet Naja voorlopig heb ik nog de 40D en die bevalt prima. De 7D zou pas ergens verder dit jaar in de planning staan (of een andere body, weet niet wat er verder nog gaat komen de komende maanden).

Comment

Inderdaad een hele mooie lens. Ik gebruik hem op een 7D, en ben er super blij mee! Veel plezier er mee hoor!
            Als je eventueel voorbeeldfoto's wilt zien kun je terecht op mijn facebook pagina. Een aantal van de Marokkaanse portretten zijn met deze combi gemaakt.

https://www.facebook.com/pages/G-Onv...7073556?ref=hl
            Neem anders ook een kijkje op mijn WEBSITE

Comment

Bedankt voor je reactie. Ik heb net even snel je facebook pagina bekeken en die Marokkaanse portetfoto's zien er heel mooi uit. Scherp, strak en goed van kleur Ik zal straks nog even beter je foto's bekijken. ben wel benieuwd naar de rest

Comment

Working...
              X