Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel tussen drie 400mm lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Twijfel tussen drie 400mm lenzen

Ik heb een aantal betaalbare tweedehands lenzen gevonden die ik op mijn D90 zou willen gebruiken.
    Het gaat om drie 400mm lenzen; 2 van Sigma en een Tokina.

1. Sigma 120-400mm f4.5-5.6 Apo Hsm
    2. Sigma 135-400mm f4.5-5.6 Apo (Edit: Deze word het zowieso niet!)
    3. Tokina At-x 80-400mm f4.5-5.6
    Nummer 1 is de duurste van de drie, van nummer 2 en 3 is de prijs ongeveer hetzelfde.
    Ik neig het meeste naar de 120-400mm maar die is wel een stuk duurder dan de andere twee.
    De 135-400mm en de Tokina kan ik niet veel over vinden maar van ik gevonden heb zou de Tokina beter zijn dan de Sigma 135-400mm?

Welke zou de beste zijn? Hebben al deze lenzen autofocus of zit dat in de D90 ingebouwd?
    Aub geen andere lenzen beginnen opnoemen want daar heb ik het geld niet voor.

En nog iets wat ik me al een tijdje afvraag en dus net zo goed hier kan vragen:
    Zijn oude (Nikon) lenzen (analoge) ook te gebruiken op de D90?
    Last edited by layla; 12 april 2013, 23:20.

Re: Twijfel tussen drie 400mm lenzen

Ik heb ooit de Sigma 135-400 getest en was dadelijk overtuigd.... dat ik die nooit zou kopen. Niet echt een optische hoogvlieger. Met wat geduld heb ik dan na enkele jaren een 400mm Sigma APO-Macro kunnen kopen voor 200 euro - een superprijs voor een tele in onberispelijke staat waar ik intussen al veel plezier van heb gehad.

Je D90 heeft een focusmotor - dus autofocus is niet echt een probleem. Oudere lenzen kunnen ook - maar controleer best even anderen hun ervaringen op het web alvorens een Ai(s) lens te kopen.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Heb even opgezocht op flickr en ik vond de foto's al niet zo goed en nu jij ook zegt dat ze niet goed is ligt de Sigma 135-400mm er dus zowieso al uit.

Nu twijfel ik dus nog tussen de andere twee. Van de 120-400mm kon ik alleen maar foto's vinden met stabilisatie maar die waren wel goed en de Tokina stonden ook best wel goede foto's bij.
      Iemand ervaringen met (1 van) die lenzen?

Comment

Ik ga waarschijnlijk voor de Tokina, de andere is duurder en van wat ik heb kunnen vinden is de Tokina niet slecht.

Comment

Waarom kies je niet voor een 70-300 met stabilsatie? Die 400 mm is maar beperkt bruikbaar zonder statief en die laatste 100 mm maken eigenlijk niet zo heel veel verschil.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

En de Sigma 80-400mm met OS?

Comment

Ik zag net deze staan: http://forum.belgiumdigital.com/f11/...vr-453646.html .
              Canon 50D, Sigma 17-50 2.8, canon 70-300 IS, 430EXII, Cactus triggers en wat filters...
              Panasonic GH3 met 14-140

Comment

vraagprijs 750???????????????????????
                ligt nieuw in de winkel voor 765 euro dan ging ik toch voor nieuw.

Comment

De nieuwe Nikon 80-400 VR2 is misschien ook een mogelijkheid. Deze presteert uitstekende volgens alle reviews. Maar misschien buiten budget.

Comment

Amai stefan, waar heb je die dan gevonden, want ik zie rond de 1000 staan hoor.
                    Canon 50D, Sigma 17-50 2.8, canon 70-300 IS, 430EXII, Cactus triggers en wat filters...
                    Panasonic GH3 met 14-140

Comment

Hier ook een stem voor de Sigma 400mm f/5.6 APO Tele Macro (HSM). Ik heb deze gehad voor mijn 120-300 en dat is een goede lens. Ik zou veel sneller deze kopen dan één van de zooms die je opnoemt. Betere beeldkwaliteit.
                      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MikeNeyens Bekijk bericht
                        Amai stefan, waar heb je die dan gevonden, want ik zie rond de 1000 staan hoor.

bij mijn plaatselijke fotoboer in de vitrine kan een demo zijn maar zeker geen teruggenomen 2dehands .
                        Is een superprijsje maar als ik dat zie zou ik geen 750 over hebben voor een 2dehands

Comment

Ik heb de Tokina 80-400 al een paar jaar tot grote tevredenheid in mijn bezit, weliswaar geen stabilisatie in de lens maar het is een echt lichtgewicht en de resultaten zijn echt wel goed.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Als ik geld had zou ik waarschijnlijk voor de Nikon 80-400mm VR gaan maar helaas... Misschien binnen enkele jaren (of sneller) maar nu ga ik met iets goedkoper moeten beginnen.

@Franciskine: Op welke camera gebruik je de Tokina? Is het mogelijk om foto's uit de hand te maken of heb je echt een statief nodig?
                            Heb je misschien enkele foto's die met die lens gemaakt zijn?

Ik zou er vooral dieren mee willen fotograferen en details aan gebouwen,...

Comment

Erg tevreden over de 120-400mm met OS!
                              Erg scherp tussen 120-350, lichte onscherpte op 400mm.
                              Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                              Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Working...
                              X