Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Nikon-lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke Nikon-lens?

Oorspronkelijk geplaatst door TimberWolf Bekijk bericht
    Ik zal wel eens eenzelfde foto maken met de 70-200 F2.8 met de TCE20 III en de nieuwe 80-400 op 400mm.
    Mij valt toch het grote verschil in scherpte en misschien zelfs vooral contrast op.

Ik heb trouwens de 70-200 F2.8 VRII, de nieuwste dus, geen idee hoe het met de versie I gaat.

Als je wil en je woont niet te ver van het waasland mag je ze wel eens testen hoor.

Alleen zul je nog effe moeten wachten op de foto's, want mijn 70-200 F2.8 zit bij Procirep wegens defecte VR.
    Raar probleempje hoor. VR begon schurend geluid te maken (veel luider dan normaal) en het beeld begon te trillen.
    Nog al iemand dat meegemaakt ?
    Bedankt, en hou het alvast even in de gaten.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
      Nee, de mijne werkt nog steeds perfect, maar ik moet zeggen dat ze vrij weinig gebruikt word.
      Hopelijk gaat ze niet stuk want als je een "pro" item van Nikon moet laten herstellen kost het altijd flink wat.....
      Mijn Nikon 28-70mm 2.8 heeft de laatste tijd ook kuren. De autofocus maakt een piepend geluid en begint de laatste tijd zelfs te stotteren. de prijsraming bij Procirep was inderdaad niet mals. Ik ben op aanraden van kenners in verband hiermee verwezen naar Nabarro van Japancamera. Volgens hem een frekwent voorkomend symptoom bij dit objectief. Voor zover de motor het niet aan het begeven is zou een opkuisen van de motor soulaas moeten brengen en dit zou toch tegen een fractie van de prijs bij Procirep zijn.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Mijn Nikon 28-70mm 2.8 heeft de laatste tijd ook kuren. De autofocus maakt een piepend geluid en begint de laatste tijd zelfs te stotteren. de prijsraming bij Procirep was inderdaad niet mals. Ik ben op aanraden van kenners in verband hiermee verwezen naar Nabarro van Japancamera. Volgens hem een frekwent voorkomend symptoom bij dit objectief. Voor zover de motor het niet aan het begeven is zou een opkuisen van de motor soulaas moeten brengen en dit zou toch tegen een fractie van de prijs bij Procirep zijn.
        Komt inderdaad vaker voor bij bepaalde type's van Nikon heb dit euvel ook al meegemaakt, komt ook voor als een objectief langere tijd niet is gebruikt.
        In dat geval gaat het meestal vanzelf weer weg na meerdere keren focussen, maar bij wel regelmatig gebruik kan dit ook een voorbode zijn dat de S W M motor het gaat begeven.

Comment

Working...
        X