Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Nikon-lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Nikon-lens?

    Even jullie advies:

    Optie 1: Nikon AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II met een 2.0 converter
    Optie 2: Nikon AF-S 80-400mm f/4.5-5.6G ED VR

    Ik wil er op circuits mee aan de slag (frontale shots). Verder ook later mee op safari gaan.

    Welke optie is beter?

    Gr.

    Vu

  • #2
    Re: Welke Nikon-lens?

    Ik denk persoonlijk de 80-400mm; reden is je 70-200 wordt een 140-400mm. Ik weet niet welke camera je hebt, maar ik doe een sigma 150-500mm weg omdat ik soms te veel mm in de korte kant had om de heavy's op Schiphol er in hun totaal op te krijgen.
    Als je dan een cropcamera hebt wordt dit nogmaals verlengd!

    Comment


    • #3
      Re: Welke Nikon-lens?

      Momenteel nog de D90. Bedoeling is om ook die dit jaar te vervangen door een D7100 of de D7000.

      Iig dank voor je reply

      Comment


      • #4
        Re: Welke Nikon-lens?

        Ik denk persoonlijk de 80-400mm; reden is je 70-200 wordt een 140-400mm. Ik weet niet welke camera je hebt, maar ik doe een sigma 150-500mm weg omdat ik soms te veel mm in de korte kant had om de heavy's op Schiphol er in hun totaal op te krijgen.
        Als je dan een cropcamera hebt wordt dit nogmaals verlengd!

        Je kan die 70/200 ook zonder TC gebruiken en dan kom je op 105mm beelduitsnede

        En die geeft ,zeker als je hem alleen gebruikt betere I.Q en snellere AF.
        En je hebt F2.8, dat kan ook handig zijn voor mindere lichtsituatie's (uiteraard niet als je de TC er op zet)

        Voordeel van de 80/400 is dat je het hele bereik in één keer hebt.
        D800 en een goed glasservies

        Comment


        • #5
          Re: Welke Nikon-lens?

          Well, for the first time I've totally caved to popular demand and done a test I had little interest in doing. But after I did a Quick-Take post on the new Nikon 80-400 AF-S VR lens I received about two-dozen emails and comments asking if the 70-200 f/2.8 AF-S VR II lens with a Nikon [...]


          Als het je ENKEL om scherpte gaat dan is de 80-400 de betere..

          Veel meer is hier niet getest, dus niet bokeh, verschil in snelheid van scherpstellen, .. wat ook allemaal van invloed kan zijn in je keuze.
          Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

          Comment


          • #6
            Re: Welke Nikon-lens?

            Lijkt me beter voor een objectief te gaan zonder T C heb geen ervaring met met de Nikon AF-S 80-400mm f/4.5-5.6G ED VR
            Wel met de 70 - 200 - 2.8 VR II met Telecoverter 2x type III zie foto

            Comment


            • #7
              Re: Welke Nikon-lens?

              Ik wil niet ingaan op de kwaliteit van de lenzen maar op de mm's. Ik heb onlangs aan het circuit mogen staan waarbij ik met een 70-300 te veel mm's had. Zo dicht stond ik aan de baan. Er waren ook punten waarbij ik wenste dat ik nog een paar mm's extra had gehad.
              Ben je van plan om langs diverse circuits te reizen of heb je een "thuis" circuit?
              Ben je in het bezit van een perskaart/acreditatie of ga je als publiek?

              Gevoelsmatig zou ik voor lichtsterkte gaan.

              Heeft de converter ook invloed op de lichtsterkte? Wordt dat in dit geval dan 5.6?
              Website: cameraobschuura.nl
              Twitter: @CameraObSchuura
              FaceBook: Cameraobschuura

              Comment


              • #8
                Re: Welke Nikon-lens?

                Oorspronkelijk geplaatst door H@rm Bekijk bericht
                Ik wil niet ingaan op de kwaliteit van de lenzen maar op de mm's. Ik heb onlangs aan het circuit mogen staan waarbij ik met een 70-300 te veel mm's had. Zo dicht stond ik aan de baan. Er waren ook punten waarbij ik wenste dat ik nog een paar mm's extra had gehad.
                Ben je van plan om langs diverse circuits te reizen of heb je een "thuis" circuit?
                Ben je in het bezit van een perskaart/acreditatie of ga je als publiek?

                Gevoelsmatig zou ik voor lichtsterkte gaan.
                Heeft de converter ook invloed op de lichtsterkte? Wordt dat in dit geval dan 5.6?
                Nikon 70 - 200 - 2.8 VR II met Telecoverter 2x type III deze combinatie word dan ook F 5.6

                Comment


                • #9
                  Re: Welke Nikon-lens?

                  Ik heb zowel de 70-200 F2.8, de teleconvertor 2x Type III als de nieuwe 80-400.

                  Kwaliteit van de 80-400 is absoluut veel beter dan de andere combinatie.
                  Dit zowel wat scherpte, resolutie en contrast betreft.

                  Maar onder de 200mm is de 70-200 in zijn eentje duidelijk de beste.
                  Vanaf je er de TC20E III aan hangt en gaat vergelijken met de nieuwe 80-400, dan is die laatste duidelijk beter.

                  Koop ze alletwee hé .
                  Nikon D800 + MBD12 | Nikon D7000 + MBD11 | Nikon 14mm to 400mm | ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke Nikon-lens?

                    Dank voor alle reacties!

                    Ik neig tot nu toe om de combinatie 70-200mm met de 2.0 converter te kiezen. Feit is dat ik de range 70-200mm ook al veel wil gaan gebruiken en dan is F2.8 wel lekker

                    @ H@rm: op het circuit wil ik deze lenzen gaan gebruiken om auto's frontaal van voor of achter te gaan fotograferen. Voor de panningshots heb ik andere lenzen met een kleiner bereik. Circuits waar ik heen ga zijn Spa en Zandvoort.

                    @Timberwolf: geweldig! Zou je van beide lenzen een foto op 400mm kunnen tonen? Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit. Hoe vind je de AF van de 70-200mm met de converter erop?

                    @mvanversendaal: dank voor de voorbeeldfoto. Hier heb ik veel aan! Die heb je (uitgaande van EXIF) geschoten op 400mm. Precies het bereik waar ik veel vraagtekens bij had. Wat is verder je ervaring van deze combinatie op 400mm?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke Nikon-lens?

                      Iemand een idee of een 70-200 VR van de eerste generatie met een Teleconverter 2x type III even goed presteert als de VRII. Ik ben nl. zinnens eindelijk over te stappen naar FX en zou dit als oplossing zien voor mijn telerange.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke Nikon-lens?

                        De VRII is initieel beter dan de VRI, je kan dus nooit even goede resultaten bekomen.
                        D800 en een goed glasservies

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke Nikon-lens?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fumacher Bekijk bericht
                          Dank voor alle reacties!

                          Ik neig tot nu toe om de combinatie 70-200mm met de 2.0 converter te kiezen. Feit is dat ik de range 70-200mm ook al veel wil gaan gebruiken en dan is F2.8 wel lekker

                          @ H@rm: op het circuit wil ik deze lenzen gaan gebruiken om auto's frontaal van voor of achter te gaan fotograferen. Voor de panningshots heb ik andere lenzen met een kleiner bereik. Circuits waar ik heen ga zijn Spa en Zandvoort.

                          @Timberwolf: geweldig! Zou je van beide lenzen een foto op 400mm kunnen tonen? Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit. Hoe vind je de AF van de 70-200mm met de converter erop?

                          @mvanversendaal: dank voor de voorbeeldfoto. Hier heb ik veel aan! Die heb je (uitgaande van EXIF) geschoten op 400mm. Precies het bereik waar ik veel vraagtekens bij had. Wat is verder je ervaring van deze combinatie op 400mm?
                          Mijn ervaring is toch wel heel positief, de A F snelheid is iets minder maar met de 2 x TC nog steeds voldoende voor snel bewegende objecten.
                          Wel even erbij vermelden dat de 70 - 200 type II beduidend beter is als de type I
                          Nog een voorbeeld foto van de combinatie 70 - 200 - 2.8 VR II met Telecoverter 2x type III

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke Nikon-lens?

                            Ik zal wel eens eenzelfde foto maken met de 70-200 F2.8 met de TCE20 III en de nieuwe 80-400 op 400mm.
                            Mij valt toch het grote verschil in scherpte en misschien zelfs vooral contrast op.

                            Ik heb trouwens de 70-200 F2.8 VRII, de nieuwste dus, geen idee hoe het met de versie I gaat.

                            Als je wil en je woont niet te ver van het waasland mag je ze wel eens testen hoor.

                            Alleen zul je nog effe moeten wachten op de foto's, want mijn 70-200 F2.8 zit bij Procirep wegens defecte VR.
                            Raar probleempje hoor. VR begon schurend geluid te maken (veel luider dan normaal) en het beeld begon te trillen.
                            Nog al iemand dat meegemaakt ?
                            Nikon D800 + MBD12 | Nikon D7000 + MBD11 | Nikon 14mm to 400mm | ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke Nikon-lens?

                              Nee, de mijne werkt nog steeds perfect, maar ik moet zeggen dat ze vrij weinig gebruikt word.
                              Hopelijk gaat ze niet stuk want als je een "pro" item van Nikon moet laten herstellen kost het altijd flink wat.....
                              D800 en een goed glasservies

                              Comment

                              Working...
                              X