Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 120-400 vs 50-500

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sigma 120-400 vs 50-500

Aangezien ik binnenkort een tele zou willen bijkopen en ik twijfel tussen deze beide lenzen. Nu is de vraag aan de mensen wie 1 van die lenzen bezit hun mening te geven. Misschien zit er zelfs iemand tussen die beide al geprobeerd heeft. Grotendeels neig ik eigenlijk meer naar de bigma. Vooral om het grotere bereik. Want volgens wat ik had gelezen van de 120-400 kan hier een TC mee worden gebruikt maar zou je dan enkel manueel kunnen focussen. Klopt dit of zit ik hier fout?

Kevin
    http://www.flickr.com/photos/kevin0

Re: sigma 120-400 vs 50-500

Ik weet niet hoe het met de 120-400 zit maar weet dat de bigma geen lichte lens is he.(weegt ongeveer 2kg)Ik heb momenteel de bigma en overweeg om deze weg te doen voor een 70-200 2.8 met eventueel een TC..

Comment

Ja had er al redelijk veel over gelezen dat de lens niet bepaald licht is. Maar de lens zal grotendeels op statief gebruikt worden om vogels en andere dieren te fotograferen. Zowel in wild als in gevangenschap. Het gewicht speelt mij niet echt een rol. Vooral de kwaliteit tussen beide lenzen. Ik weet dat ik voor beste kwaliteit naar een 300 f2.8 of f4 zou moeten gaan maar dit wil ik voor de moment niet omdat je met de zoom nog speling hebt. Hier wil ik gerust wat inleveren in kwaliteit tov de vaste brandpunten.
      @ Marc indien jouw lens er eentje is met OS mag je mij zeker iets laten weten als je ze verkoopt.

Comment

Mijn Bigma is er eentje zonder OS en gebruik deze voornamelijk tijdens vakanties en uitstappen (zoals Planckendael).

Je kunt er foto's mee nemen uit de hand maar mijn ondervinding is dat je er toch wel steeds een aantal moet nemen om er minstens één scherpe uit te krijgen.
        Je zult er versteld van staan hoeveel een combinatie met die lens weegt en dan kun je nog genoeg kracht hebben toch zal de lens bewegen (zeker als die op 500mm is).

De OS versie ken ik niet maar ik sta eigenlijk te kijken om eventueel de 100-400 IS eens te proberen en aan te schaffen.
        De foto's die ik hiervan gezien heb zijn vaak beter (scherper) dan de mijne.

Mvg

Steven
        1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Ben eveneens aan het uitkijken om een bigma aan te kopen. Alleen twijfel ik ook nog of ik niet beter een andere lens koop. Dus hoop hier nog wat extra info te vinden.
          Ben al enkele maanden aan het lezen en vergelijken over verschillende lenzen, hetgeen wat mij misschien wat stoort is dat ze niet echt lichtgevoelig is. Maar een lichtgevoelige lens kost al direkt zoveel meer geld.
          Zou het liefst wel voor een nieuwe lens gaan en geen tweedehands, als het zoveel geld kost ben ik daar niet echt een voorstander van.
          Dus hoop ik dat er nog wat forumgebruikers zijn die hier eventueel goede tips kunnen geven.
          Ik ben in het bezit van een D90.

Comment

Heb geen ervaring met de 50-500 maar ben in het bezit van een 120-400 OS. Ik heb deze gekocht anderhalf jaar terug voor mijn laatste reis naar de VS. Het gewicht, 1640gram, is even wennen maar valt best mee. Ik heb aan mijn Canon 400D een handgreep toegevoegd voor een betere stabiliteit van het geheel en het gemakkelijker dragen bij het wandelen. Van de beeldkwaliteit ben ik zeer tevreden. Buiten het fotograferen van dieren kan je er ook mooie portret foto's mee maken.
            Ik heb er even de handleiding op nagekeken, je kan de TC Sigma 1.4x EX of 2.0 EX Apo gebruiken op deze lens, wel zonder AF ! Met TC zal het volgens mij wel moeilijk worden om nog uit de hand te werken, en de hoeveelheid licht zal ook wel beperkingen meebrengen. Indien interesse, ik heb momenteel geen gebruik van deze lens, voor een goede prijs wil ik ze wel van de hand doen.
            Groeten
            Phil

Comment

Hallo,

HIER staan alvast wat (zelfgemaakte) foto's met de "Bigma" 50-500 + Sigma 2xTC.
              Alle foto's uit de losse hand, manuele scherpstelling - en het is de versie nog zonder OS.
              Ik ben al jaaaaaaaaaren een zeer tevreden Bigma gebruiker ...

Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Nog altijd aan het twijfelen tussen de bigma, de sigma 120-400 of de nikon 80-400.
                Heb eens gekeken via de lens simulator en tussen de 400 en 500mm is het verschil wat verwaarloosbaar vind ik. De lens zou moeten dienen voor vogels en airshows.

bij de 80-400 zou de af nogal traag zijn voor vogels, bij de 120-400 is dan weer het nadeel dat die op 120 begint.
                Bij de Bigma is het het geld dat me wat tegen de borst stoot tenzij het een echte aanrader is de lens.

Vind niet echt een vergelijking op fora's tussen deze drie lenzen. Hoop daarom dat hier iemand me kan helpen met wat de beste is tussen deze drie.

dank bij voorbaat, Joerisan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joerisan Bekijk bericht
                  Nog altijd aan het twijfelen tussen de bigma, de sigma 120-400 of de nikon 80-400.
                  Heb eens gekeken via de lens simulator en tussen de 400 en 500mm is het verschil wat verwaarloosbaar vind ik. De lens zou moeten dienen voor vogels en airshows.

bij de 80-400 zou de af nogal traag zijn voor vogels, bij de 120-400 is dan weer het nadeel dat die op 120 begint.
                  Bij de Bigma is het het geld dat me wat tegen de borst stoot tenzij het een echte aanrader is de lens.

Vind niet echt een vergelijking op fora's tussen deze drie lenzen. Hoop daarom dat hier iemand me kan helpen met wat de beste is tussen deze drie.

dank bij voorbaat, Joerisan.
                  Allround bereik = 50-500.Ik hoor dat de 120-400 ietsje scherper zou zijn,maar zoals gezegd het is van horen zeggen...
                  Heb even de 80-400 gehad en is inderdaad redelijk traag met zijn AF.Weggedaan voor de bigma met os.
                  Check this: http://forum.belgiumdigital.com/f11/...on-452637.html ;-)
                  Last edited by marc1201; 10 april 2013, 19:26.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                    Wat ik me nu afvraag is waarom je die lens nu wegdoet ? ze is een jarenhalf oud en jij hebt ze een maand in je bezit ? scheelt er iets aan de lens ?

Heb je een priveberichtje gestuurd marc
                    Last edited by joerisan; 10 april 2013, 20:49.

Comment

De nieuwe Nikon 80-400 is heel snel in zijn autofocus.
                      Heb hem al gebruikt voor racesport en vogels in vlucht.

Dus als de nieuwe 80-400 op de wishlist staat zou ik echt niet twijfelen.
                      Scherpte en contrast, allemaal een pak beter dan een Nikon 70-200 VRII met 2 x TC

Zal de originele TS niet verder helpen waarschijnlijk, maar joerisan wel .
                      Nikon D800 + MBD12 | Nikon D7000 + MBD11 | Nikon 14mm to 400mm | ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joerisan Bekijk bericht
                        Wat ik me nu afvraag is waarom je die lens nu wegdoet ? ze is een jarenhalf oud en jij hebt ze een maand in je bezit ? scheelt er iets aan de lens ?

Heb je een priveberichtje gestuurd marc
                        Er is helemaal niks mis met deze lens ;-) Ik heb ze zelf pas overgenomen van een ander bd lid...vandaar dat ze nog niet lang in mijn bezit is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                          Voor dat geld heb je een nieuwe 120-400mm en geen 3de hands lens, ik zou niet twijfelen...
                          Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                          Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C. Ruben Bekijk bericht
                            Voor dat geld heb je een nieuwe 120-400mm en geen 3de hands lens, ik zou niet twijfelen...
                            Beginnen op 50mm of op 120mm...ik zou ook niet twijfelen..120 is veel te lang als minimum mm's vindt ik..
                            Wat betreft dat derdehands...wat maakt dit in godsnaam uit.??Dat ding is als nieuw! Prijs is desnoods bespreekbaar maar niet te veel.Ik ga er mijn broek nu ook weer niet aan scheuren hé.

Comment

Bij mij is het de bigma geworden.
                              Vooral na deze kritiek te lezen, die gaat over de 120-400.
                              http://www.photozone.de/canon_eos_ff...6eosff?start=1

Comment

Working...
                              X