Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7000 met extender en zoomlens 80-400

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D7000 met extender en zoomlens 80-400

Ben in het bezit van een Nikon D7000 en een zoomlens Nikon AF - VR 80-400mm 1:4.5 - 5.6 D ED
    Vraag me nu af of er daar nog een extender tussen past om het bereik te vergroten en zo ja wat ik het best zou nemen en of alles dan nog automatisch werk.
    Is er iemand soms die met zo een combinatie werkt en enkele tips kan geven.
    Met vriendelijke dank op voorhand.

Re: Nikon D7000 met extender en zoomlens 80-400

Zou ik eerlijkgezegd niet meer doen. Het kwaliteitsverlies op de oude 80-400 zal groot zijn met een D7000. En ik denk niet dat deze focust tot f/8.0 (in de veronderstelling dat je een 1.4 extender zal gebruiken).

Comment

Ik denk dat het een brug te ver is inderdaad.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Convertor 1,4 zal gaan met behoud van AF. 1,7 & 2,0 gaan ook maar zonder af. KLIK
        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Denk dat een TC op voormelde zoomlens geen goede optie is.
          Wie goede beeldkwaliteit wil boven de 400 mm, zal bij Nikon heel diep in de buidel moeten passen.
          Behoudens misschien voor vogelfotografie zie ik evenwel niet direct het nut in om boven de 400 mm te gaan.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Nikon 300mm f/4 werkt uitstekend met alle tc's op crop en fullframe. Zo kan je ook een "goedkope" 600mm bekomen. Al krijg je de beste bereik/kwaliteit verhouding met de 1.4 tc.

Comment

Het is voor vogelfotografie en de afstand is dus eigenlijk niet zo groot. Zou er eigenlijk eens eentje moeten kunnen proberen te testen voor dat ik verder ga.
              Bedankt voor alle reacties.
              Gr, Daniel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                Nikon 300mm f/4 werkt uitstekend met alle tc's op crop en fullframe. Zo kan je ook een "goedkope" 600mm bekomen. Al krijg je de beste bereik/kwaliteit verhouding met de 1.4 tc.
                Ik heb al een TC20E II uitgeprobeerd op de 300/4 AFs, maar de resultaten waren bedroevend.
                Enkel de TC 14E geeft mijn inziens uitstekende resultaten. En dan blijf je toch steken op 420 mm.
                Last edited by Leopard; 6 mei 2013, 10:31.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik gebruik mijn 1.4 TC regelmatig op mijn 70-300 lens (f4-5.6) en heb ervaren dat de scherpte dan net iets minder is.
                  AF is geen probleem op punten met contrast, maar op egale vlakken (en geen volle zon) heeft hij wel eens problemen. Dit valt uiteraard wel op te lossen door op een ander punt scherp te stellen en te herkadreren.
                  Het is m.a.w. afwegen van het extra bereik t.o.v. het klein verlies aan scherpte en de af en toe optredende AF problemen.
                  D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Working...
                  X