Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-300 f/4-5.6 DG macro vs Sigma 70-300 f/4-5.6 APO DG macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 70-300 f/4-5.6 DG macro vs Sigma 70-300 f/4-5.6 APO DG macro

Nu ik ga overschakelen naar canon (hoogstwaarschijnlijk 60D) moet ik ook uitkijken naar nieuw glas, aangezien ik nu een Sony NEX heb.
    Een telezoom is nu wel een lens die ik graag in m'n lenzenarsenaal zou willen zien, hoewel ik het niet heel intensief gebruik en dus ook niet high-end moet zijn.

Nu viel mijn oog op de Sigma 70-300 f/4-5.6 DG macro en de APO DG macro versies vanwege hun prijs, en volgens de reviews op het internet zijn ze niet slecht.

Nu vroeg ik mij af of de meerprijs van ongeveer 60 euro (bij cameranu.nl) het waard is om voor de APO versie te kiezen. Deze zou namelijk een iets betere beeldkwaliteit hebben.
    Maar is dat 'iets' beter, die 60 euro waard?

Alvast bedankt!
    NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
    https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

Re: Sigma 70-300 f/4-5.6 DG macro vs Sigma 70-300 f/4-5.6 APO DG macro

Michiel, ik heb vroeger de APO versie gehad op een Nikon D70 en was hier niet tevreden van. Vooral tussen 200 en 300mm presteert dit objectief ondermaats. De centrumscherpte valt nog mee maar naar de randen toe is het echt om te huilen hoor

Voor iets van een 150 euro meer heb je een tamron 70-300 VC bijvoorbeeld die véél betere resultaten geeft
    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
    Flickr - JAlbum

Comment

Bedankt Eric voor de reactie!

Jammer genoeg heb ik momenteel echt het budget niet om een duurdere lens te kopen, de APO wordt zelfs al diep in de portefeuille kijken.
      Ik heb er aan gedacht om te wachten met een telezoom te kopen, maar binnenkort begint mijn schoonbroer weer met jumping en dan zou het handig zijn foto's te kunnen nemen.
      Ik weet dat ik geen topglas moet verwachten voor die prijs...

Heb je enkele foto's om te laten zien?

En is er dan in die prijscategorie geen ander alternatief?
      NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
      https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

Comment

Iets langer doorsparen en een Tamron 70-300 USD VC kiezen. Ik ben uiterst tevreden met die lens als lichtgewicht alternatief voor een 70-200 2.8VR en 80-400VR.Bij een test kwam alleen de Canon 70-300 L beter uit, maar dan heb je wel 3 á 4 Tamrons voor.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michiel. Bekijk bericht
          Bedankt Eric voor de reactie!

Jammer genoeg heb ik momenteel echt het budget niet om een duurdere lens te kopen, de APO wordt zelfs al diep in de portefeuille kijken.
          Ik heb er aan gedacht om te wachten met een telezoom te kopen, maar binnenkort begint mijn schoonbroer weer met jumping en dan zou het handig zijn foto's te kunnen nemen.
          Ik weet dat ik geen topglas moet verwachten voor die prijs...

Heb je enkele foto's om te laten zien? En is er dan in die prijscategorie geen ander alternatief?
          Michiel, hier vind je een boel foto's terug die met dit objectief gemaakt zijn. in de pijscategorie minder dan 200€ zal je geen beter alternatief vinden denk ik of je moest de tweedehandsmarkt afschuimen naar een tamron 70-300 VC
          D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
          Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
          Flickr - JAlbum

Comment

Working...
          X