Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
    en wanneer moet je die trouw doen?
    17 augustus 2013

Comment

je hebt nog tijd voor te oefenen
      mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

goede uitleg!!!!
        Bedankt
        Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gerry1985 Bekijk bericht
          17 augustus 2013
          Gebruik dan al je vrije tijd om foto's te nemen en oefen ook maar op het nemen van foto's met jouw zus in een wit kleed, tenzij ze een anders gekleurd trouwkleed heeft.
          Maar vooral: leer je toestel en objectieven goed kennen. Zodat je weet welk resultaat ze geven bij welke instellingen (vergeet de iso niet!!)

Een goede kennis van de belichtingsdriehoek (sluitertijd, diafragma en iso) samen met de scherptediepte brengen je al heel ver.

En ook nog: geniet ervan!!
          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Jouw vraag over de polarisatiefilter en de bril kan ik niet zo goed volgen... Ik snap niet goed wat het één met het ander te maken heeft.
            Misschien dat iemand anders daar beter in thuis is.

Comment

Dank jullie wel voor de goeie raad.

Want het is echt een leuke hobby fotografie.

Comment

Bedankt voor jou reactie LaurentS.
                Wat mij soort aan de kitlenzen is dat ze maar tot f4 gaan, niet ideaal als je foto's wil trekken bij schemer of in de donker.
                Maar ik denk dat ik is ga kijken voor een EF-S 17-55 f2.8.
                Oefening baart kunst..
                het komt ook niet zelden voor dat men met een 2,8 lens toch
                een foto maakt met diafragma 4 of 5,6 of 8 en nog veel kleiner
                omdat de scherptediepte dan dikwijls te klein geworden is ....
                Er zijn natuurlijk situaties waar dit niet zo van tel is , maar soit ....
                Luxe probleem ??? alleen 2,8 nodig om automatisch scherp te stellen ???
                Misschien moeten we eens terug leren manueel scherp te stellen ..
                En ter info : al mijn lenzen zijn f4 lenzen . Ik heb één 1,4 lens en ik gebruik ze zeer zelden .
                En toch zijn mijn meeste foto's met een ISO van onder de 1000 genomen .
                Naar mijn mening een kwestie van gewoonte .
                Ik gebruik die automaten zelden ..

Grts Peter
                grts Peter
                BD1754BE / Body & glass

Comment

ik ga akkoord met uw redenering tot op een bepaald punt
                  je vergelijkt een lens met een wagen maar je moet het toestel met de wagen vergelijken
                  ts moet niet beginnen met een 1dx, dan klopt uw redenering
                  maar met de 24-70 zal hij beter resultaten halen dan met uw 18-135, zeker weten
                  maar dat is dan gewoon omdat die lens beter is dan de 18-135 en niet omdat het een 2,8 is ..
                  een misbegrip is nog steeds dat een f1,4 of f2,8 beter is dan een f4 en daar ben ik het niet mee eens ..
                  het is in veel gevallen alleen maar makkelijker te werken..

grts peter
                  grts Peter
                  BD1754BE / Body & glass

Comment

Nog een kleine tip: schakel de piepjes van je camera en eventuele flitser uit.
                    Ik was gisteren op een familiefeestje, 25 man, 90ste verjaardag van mijn tante in Oostende.
                    Haar kleinzoon van 25 had zijn 550 of 650D met Tamron 18-200 bij, mijn neef zijn D300 met soortgelijk glas, ik mijn D7000 met 30/1.4, 50/1.4, 17-70/2.8-4.5 en (omdat we op de dijk zaten en er misschien buiten iets te zien was) de 70-200/2.8, daarbij de SB600 en de Yongnuo 460 II (niet gebruikt, de SB600 permanent naar het hoge plafond gericht op +1 en een kartonnetje voor de catchlights, goede formule; camera op P of A, 100 ISO)
                    Ik was sowieso gebombardeerd tot hoffotograaf. De Canon van kleinzoon piepte erop los... ik heb er niets over gezegd, maar het stoorde sommige mensen.Op een huwelijk, waar de sfeer sereen is, wil je dit niet hebben. Ik vraag me af waarom je die geluidjes wil horen, je weet waar je mee bezig bent. Enkel voor remote flashes kan het interessant zijn te weten wanneer ze opgeladen zijn. Ik snap ook niet waarom mensen met smartphones en compactcamera's per se het nagebootst shuttergeluid luid aan hebben staan, soms zelfs tijdens concerten of toneel...

Bottom line, hoe discreter, hoe beter. Hoe minder je opvalt, hoe natuurlijker je foto's.
                    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht

Bottom line, hoe discreter, hoe beter. Hoe minder je opvalt, hoe natuurlijker je foto's.
                      Heb je ooit de "silent mode" van de 5D MKIII gehoord, dat is waarschijnlijk de stilste reflexcamera die er nu te koop is.
                      Het geluid van de meeste reflexcamera's galmt door een hele kerk, de 5D MKIII hoor je bijna niet als die in de silent mode staat.
                      De piepgeluidjes schakel ik ook uit als ik foto's maak op plaatsen waar dat kan storen.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Ik heb enkel de eerste reacties gelezen, maar mijn aanraden voor elke beginner is dezelfde
                        koop u een 35 of 50mm prime lens (F1.8) en leer daarmee wat die lichtsterke betekent in echte situaties, het is de goedkoopste leerschool.

het verschil tussen F2.8 en F4.0 is groot... maar dan ook weer niet...
                        Canon R | Leica Q
                        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                        [/COLOR]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Heb je ooit de "silent mode" van de 5D MKIII gehoord, dat is waarschijnlijk de stilste reflexcamera die er nu te koop is.
                          Het geluid van de meeste reflexcamera's galmt door een hele kerk, de 5D MKIII hoor je bijna niet als die in de silent mode staat.
                          De piepgeluidjes schakel ik ook uit als ik foto's maak op plaatsen waar dat kan storen.
                          De silent mode van de 5D MKIII ken ik niet, ik ben zo'n afvallige met een Nikon
                          De D7000 is ook vrij discreet in Quiet Mode.
                          Maar waarom heb je op andere momenten de piepjes wel aan staan, Bart?

Comment

Ik heb nog veel te leren, maar ik heb hier toch al heel wat bijgeleerd.
                            U bent op de goede weg.
                            In de startpost wist u toch al de kwaliteit van de Kitlenzen als k*tlenzen te kwalificeren en tevens te vragen of een EF lens past op een EOS camera.....dat waren een paar lelijke uitglijders.

Comment

Al doende leert men, Kees!
                              Voor de ene is de kitlens (vervang de i gratis door een andere letter naar keuze) het summum, omdat die perfect aan zijn verwachtingen beantwoordt (goedkoop, compact, licht...), voor de andere is het rommel, omdat gewicht en prijs ondergeschikt zijn. En dit hopelijk kan betalen, want anders is de frustratie enorm...
                              Misschien heeft TS een paar mensen ontmoet met duur glas, en hebben die hem op het verschil gewezen in mooie termen.
                              Ik had op mijn D40 de 18-55 kittekatlens zitten, oudere versie. Dat was geen goede lens. Ik heb die dan gelijk vervangen door de Sigma 17-70/2.8-4.5, en dat is nog steeds mijn standaardlens op de D7000. Minder scherp dan de 50/1.4 en zo, maar zo polyvalent. Voor sommigen is die 17-70 ook een k...tlens, het is maar hoe je het bekijkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                                De silent mode van de 5D MKIII ken ik niet, ik ben zo'n afvallige met een Nikon
                                De D7000 is ook vrij discreet in Quiet Mode.
                                Maar waarom heb je op andere momenten de piepjes wel aan staan, Bart?
                                Die piepjes zijn het eerste wat ik afzet bij elke nieuwe camera. Vraag mij af waarom ze dat er eigenlijk opzetten. Geweldig irritant, ook voor de omstaanders.
                                Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Working...
                                X