Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

    voor huwelijk is de 24-70mm 2.8 de meest gebruikte lens. Dus indien je een investering wil doen is dit zeker aan te raden (ook als je een professionele fotograaf vraagt). groothoek is vaak voor landschap, dus op hoger diafragma. Daar kan je je kitlensen nog vlot voor gebruiken. De 24-70 is ideaal voor portretten etc (niet enkel om de 2.8, maar gewoon om de algemene beeldkwaliteit). ZOals iemand al aanhaalde is de afweging met de 17-55mm interessant. Deze twee lenzen zijn een van de beste keuzes in mid range zooms.

    Comment


    • #17
      Re: (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

      Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
      Het is, zoals hierboven al meerdere keren aangehaald, niet aan te raden om als absolute beginner meteen een trouwreportage te doen. Langs de andere kant moet het ook ooit de eerste keer zijn. Mijn eerste trouw heb ik gedaan met mijn 18-55; 55-250 en de 50 1.8 en die lenzen zijn daar ook geschikt voor. Dat gaat ook. Ik was wel niet de enige die foto's nam en dat nam wel een grote druk van mijn schouders, waardoor de stress wegviel en ik volledig mijn ding kon doen. In jouw plaats zou ik er ook proberen voor te zorgen dat je een meer ervaren persoon naast je hebt en dan maar gaan hè! Het is een enorm leerrijke ervaring.
      Maar vergeet vooral niet te genieten van het feest: je zus trouwt (normaalgezien) maar 1 keer!!!
      Bedankt voor je reactie Muse.
      Ja, ik ben niet de enige die foto's gaat trekken. We zijn met 3 ik (650d 55-250mm) mijn vader (600d 18-55mm) en een nonkel (nikon d5100). Maar welke is nu het ideaale programme op de Canon xxxD de P AE-programma of flits uit?
      Ikzelf gebruik de P het liefste, omdat het zelf het diafragma en de sluitertijd kiest. Maar AV lijkt mij ook wel leuk, dat je zo het trouwkoppel scherp hebt, en de achtergrond wazig. (Maar dat moet ik nog leren gebruiken)

      Comment


      • #18
        Re: (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

        Oorspronkelijk geplaatst door spice Bekijk bericht
        voor huwelijk is de 24-70mm 2.8 de meest gebruikte lens. Dus indien je een investering wil doen is dit zeker aan te raden (ook als je een professionele fotograaf vraagt). groothoek is vaak voor landschap, dus op hoger diafragma. Daar kan je je kitlensen nog vlot voor gebruiken. De 24-70 is ideaal voor portretten etc (niet enkel om de 2.8, maar gewoon om de algemene beeldkwaliteit). ZOals iemand al aanhaalde is de afweging met de 17-55mm interessant. Deze twee lenzen zijn een van de beste keuzes in mid range zooms.
        Bedankt voor je reactie Spice,

        Ja, ik ken ook iemand die deze lens gebruikt, hij trekt vooral foto's in Discotheken enzo, en daarvoor is f2.8 wel ideaal denk ik.
        Ik zou deze lens vooral willen gebruiken voor in het gemeentehuis (donker binnen) en op het feest.
        Na de trouw zou ik hem nog willen gebruiken voor auto meetings.

        Want zoals ik zie verliezen ze bijna maar de helf van hun waarde zo L lenzen.

        Comment


        • #19
          Re: (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

          Een L-lens is natuurlijk beter van kwaliteit, het zou maar erg zijn als ze zoveel meer kostten en niet beter presteerden. Nu is die nieuwe 24-70 toch wel heel erg duur, zeker als je nog niet zeker bent wat je nu met je fotografie wilt gaan doen. Geloof maar niet dat die f2.8 opeens wonderen gaat verrichten... echt niet. Misschien kan je een tweedehands exemplaar op de kop tikken?
          Een alternatief dat een nog stuk beter voor de portemonnee is, is een 50mm 1.8 of 1.4. Die zijn nog lichtsterker en ook wel fijn in gebruik. Op crop zou dat dan een 80mm zijn. Ongeveer de "typische" portret-afstand, alhoewel je met groothoek ook leuke portretten kan maken als je maar rekening houdt met de "vervorming" en de al dan niet flatterende kant van een persoon en ook nog eens heel dicht bij iemand durft te staan;-).

          Als je toch bij je huidig arsenaal wil blijven, dan kan je je toestel op P zetten en dan zal jouw toestel idd zelf alle instellingen gaan kiezen, die niet noodzakelijk het resultaat opleveren dat jij nu net in je hoofd had. AV is leuk, ik gebruik die als het snel moet gaan ook wel graag, maar dan moet je ook rekening houden met het feit dat hij de sluitertijd gaat aanpassen en dat dat dan opeens vrij lang kan zijn. Wat het moeilijk maakt om je beeld scherp te houden.
          Manueel is vaak nog het beste: dan heb je alles zelf onder controle, maar dat vergt oefening en beheersing.
          Verken ook zeker de uiterste iso-waarden van je toestel. Welke iso heeft de maximaal voor jou aanvaardbare ruis? De kans is klein dat je in een kerk of gemeentehuis je iso op 100 gaat kunnen laten staan...

          Neem je de foto's in RAW? Of Jpeg? RAW heeft als voordeel dat ze véél meer informatie bevatten, maar ook als nadeel dat je ze nog allemaal gaat moeten ontwikkelen/bewerken en er veel minder op een geheugenkaartje kunnen.
          Jpeg maakt dat ze kant en klaar uit je toestel rollen, maar als je dan later ziet dat ze wat over- of onderbelicht zijn, ga je die info niet meer kunnen ophalen. Ook witbalans is achteraf niet meer in te stellen.

          Flitsen of niet? Mooi flitsen is niet gemakkelijk. Het resultaat ziet er al snel "platgeflitst" uit. Zeker met de ingebouwde flitsen. Toch kan flitsen héél nuttig zijn. Als het koppel ergens in tegenlicht staat kan je inflitsen, waardoor zijzelf wel goed in beeld komen. Als je een externe flits hebt, zou je die op je toestel kunnen zetten en schuin omhoog keren en laten "bouncen" op een WIT plafond. Op die manier wordt het licht verzacht en is het makkelijker om een mooi uitgelichte foto te bekomen. Helaas zijn de plafonds in gemeentehuizen en kerken ofwel te hoog, ofwel niet wit, wat deze techniek dan weer op niets laat uitdraaien.
          Er is geen juist of fout antwoord binnen de fotografie, behalve je eigen weg te zoeken en te doen wat jijzelf mooi vindt. En dat kan je alleen ontdekken door het veel te doen.
          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

          Comment


          • #20
            Re: (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

            met de 24(38 effectief) op een crop ga je msch in moeilijkheden geraken qua groothoek
            ikzelf heb de 24-105 gehad, en ondervond al snel in kleine ruimtes de beperking
            nu heb ik de 17-55is 2.8 gekocht, (de beste lens voor een crop) voor mij een beter bereik in een kleinder gemeentehuis met de 17
            dichterbij gaan gaat dikwijls makkelijker dan achteruit
            mvg Wilfried

            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

            Comment


            • #21
              Re: (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

              Als ik dat hier allemaal lees stel ik mij toch wat vragen... Ik ben zelf ook redelijk beginner en blijf dus ook bescheiden. Heb onlangs een 650D gekocht met een 18-135 mm. Ik ben bezig met een avondcursus fotografie want idd technische kennis is niet moeilijk te vergaren maar die in praktijk omzetten is nog iets anders.
              Ik denk dat we beter met onze voeten op de grond blijven en terug naar de basis, het is nog altijd de persoon achter het toestel die de foto maakt. Als je een doordeweekse chauffeur in een formule 1 wagen zet zal die ook nooit een grote prijs winnen, maar zet Alonso (o.a.) in een "muilezel" en die zal ook een aardige tijd rijden. Een goed fotograaf kan uit elke toestel met elke lens een meer dan behoorlijk resultaat toeveren....

              Comment


              • #22
                Re: (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

                Oorspronkelijk geplaatst door RVL Bekijk bericht
                Als ik dat hier allemaal lees stel ik mij toch wat vragen... Ik ben zelf ook redelijk beginner en blijf dus ook bescheiden. Heb onlangs een 650D gekocht met een 18-135 mm. Ik ben bezig met een avondcursus fotografie want idd technische kennis is niet moeilijk te vergaren maar die in praktijk omzetten is nog iets anders.
                Ik denk dat we beter met onze voeten op de grond blijven en terug naar de basis, het is nog altijd de persoon achter het toestel die de foto maakt. Als je een doordeweekse chauffeur in een formule 1 wagen zet zal die ook nooit een grote prijs winnen, maar zet Alonso (o.a.) in een "muilezel" en die zal ook een aardige tijd rijden. Een goed fotograaf kan uit elke toestel met elke lens een meer dan behoorlijk resultaat toeveren....
                ik ga akkoord met uw redenering tot op een bepaald punt
                je vergelijkt een lens met een wagen maar je moet het toestel met de wagen vergelijken
                ts moet niet beginnen met een 1dx, dan klopt uw redenering
                maar met de 24-70 zal hij beter resultaten halen dan met uw 18-135, zeker weten
                mvg Wilfried

                7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                Comment


                • #23
                  Re: (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                  Een L-lens is natuurlijk beter van kwaliteit, het zou maar erg zijn als ze zoveel meer kostten en niet beter presteerden. Nu is die nieuwe 24-70 toch wel heel erg duur, zeker als je nog niet zeker bent wat je nu met je fotografie wilt gaan doen. Geloof maar niet dat die f2.8 opeens wonderen gaat verrichten... echt niet. Misschien kan je een tweedehands exemplaar op de kop tikken?
                  Een alternatief dat een nog stuk beter voor de portemonnee is, is een 50mm 1.8 of 1.4. Die zijn nog lichtsterker en ook wel fijn in gebruik. Op crop zou dat dan een 80mm zijn. Ongeveer de "typische" portret-afstand, alhoewel je met groothoek ook leuke portretten kan maken als je maar rekening houdt met de "vervorming" en de al dan niet flatterende kant van een persoon en ook nog eens heel dicht bij iemand durft te staan;-).

                  Als je toch bij je huidig arsenaal wil blijven, dan kan je je toestel op P zetten en dan zal jouw toestel idd zelf alle instellingen gaan kiezen, die niet noodzakelijk het resultaat opleveren dat jij nu net in je hoofd had. AV is leuk, ik gebruik die als het snel moet gaan ook wel graag, maar dan moet je ook rekening houden met het feit dat hij de sluitertijd gaat aanpassen en dat dat dan opeens vrij lang kan zijn. Wat het moeilijk maakt om je beeld scherp te houden.
                  Manueel is vaak nog het beste: dan heb je alles zelf onder controle, maar dat vergt oefening en beheersing.
                  Verken ook zeker de uiterste iso-waarden van je toestel. Welke iso heeft de maximaal voor jou aanvaardbare ruis? De kans is klein dat je in een kerk of gemeentehuis je iso op 100 gaat kunnen laten staan...

                  Neem je de foto's in RAW? Of Jpeg? RAW heeft als voordeel dat ze véél meer informatie bevatten, maar ook als nadeel dat je ze nog allemaal gaat moeten ontwikkelen/bewerken en er veel minder op een geheugenkaartje kunnen.
                  Jpeg maakt dat ze kant en klaar uit je toestel rollen, maar als je dan later ziet dat ze wat over- of onderbelicht zijn, ga je die info niet meer kunnen ophalen. Ook witbalans is achteraf niet meer in te stellen.

                  Flitsen of niet? Mooi flitsen is niet gemakkelijk. Het resultaat ziet er al snel "platgeflitst" uit. Zeker met de ingebouwde flitsen. Toch kan flitsen héél nuttig zijn. Als het koppel ergens in tegenlicht staat kan je inflitsen, waardoor zijzelf wel goed in beeld komen. Als je een externe flits hebt, zou je die op je toestel kunnen zetten en schuin omhoog keren en laten "bouncen" op een WIT plafond. Op die manier wordt het licht verzacht en is het makkelijker om een mooi uitgelichte foto te bekomen. Helaas zijn de plafonds in gemeentehuizen en kerken ofwel te hoog, ofwel niet wit, wat deze techniek dan weer op niets laat uitdraaien.
                  Er is geen juist of fout antwoord binnen de fotografie, behalve je eigen weg te zoeken en te doen wat jijzelf mooi vindt. En dat kan je alleen ontdekken door het veel te doen.
                  Bedankt Muse, voor deze mooie uitleg.

                  Ik was aan het kijken voor een 24-70mm van het eerste model. De 2de is inderdaad wat prijzig 2100euro bij fotokonijnenenberg.
                  Maar ik zag daar ook dat ze 2de hands daar ook verkopen met 12maanden garantie, dat is ook niet slecht.
                  De 50mm is ook een leuke lens, maar is het dan niet moeilijk met een vast brandpunt te werken?
                  Ik zou het liefste die dag zo min mogelijk van lenzen willen wisselen.

                  Ik trek de foto's in RAW en jpeg ik heb een geheugen kaartje van 64GB voor zo een 1400 foto's.
                  Daar kan ik al iets mee doen, en ik kan ze bijwerken met Ps5 of Ps6 (engelstalig) en Lightroom.

                  Ik ben ook van plan op een externe flits aan te schaffen de Canon Speedlite 430 EXII.

                  Comment


                  • #24
                    Re: (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                    met de 24(38 effectief) op een crop ga je msch in moeilijkheden geraken qua groothoek
                    ikzelf heb de 24-105 gehad, en ondervond al snel in kleine ruimtes de beperking
                    nu heb ik de 17-55is 2.8 gekocht, (de beste lens voor een crop) voor mij een beter bereik in een kleinder gemeentehuis met de 17
                    dichterbij gaan gaat dikwijls makkelijker dan achteruit
                    Bedankt Frie, voor jou reactie.
                    Groothoek is voor mijn vader, hij heeft een 18-55mm op een 600d.
                    Kan je de hele familie op statief wel trekken denk ik.
                    Wat is eigenlijk een crop?
                    Velen zullen nu wel lachen denk ik :d
                    Ik heb nog veel te leren, maar ik heb hier toch al heel wat bijgeleerd.

                    Comment


                    • #25
                      Re: (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

                      Oorspronkelijk geplaatst door RVL Bekijk bericht
                      Als ik dat hier allemaal lees stel ik mij toch wat vragen... Ik ben zelf ook redelijk beginner en blijf dus ook bescheiden. Heb onlangs een 650D gekocht met een 18-135 mm. Ik ben bezig met een avondcursus fotografie want idd technische kennis is niet moeilijk te vergaren maar die in praktijk omzetten is nog iets anders.
                      Ik denk dat we beter met onze voeten op de grond blijven en terug naar de basis, het is nog altijd de persoon achter het toestel die de foto maakt. Als je een doordeweekse chauffeur in een formule 1 wagen zet zal die ook nooit een grote prijs winnen, maar zet Alonso (o.a.) in een "muilezel" en die zal ook een aardige tijd rijden. Een goed fotograaf kan uit elke toestel met elke lens een meer dan behoorlijk resultaat toeveren....
                      Ik weet dat ik eerst moet leren kruipen voor dat ik kan lopen. Maar een vriend van mij werkt ook in discotheken met de 24-70mm en die vind je alleen in het L gamma.

                      Comment


                      • #26
                        Re: (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Gerry1985 Bekijk bericht
                        Bedankt Muse, voor deze mooie uitleg.

                        Ik was aan het kijken voor een 24-70mm van het eerste model. De 2de is inderdaad wat prijzig 2100euro bij fotokonijnenenberg.
                        Maar ik zag daar ook dat ze 2de hands daar ook verkopen met 12maanden garantie, dat is ook niet slecht.
                        De 50mm is ook een leuke lens, maar is het dan niet moeilijk met een vast brandpunt te werken?
                        Ik zou het liefste die dag zo min mogelijk van lenzen willen wisselen.

                        Ik trek de foto's in RAW en jpeg ik heb een geheugen kaartje van 64GB voor zo een 1400 foto's.
                        Daar kan ik al iets mee doen, en ik kan ze bijwerken met Ps5 of Ps6 (engelstalig) en Lightroom.

                        Ik ben ook van plan op een externe flits aan te schaffen de Canon Speedlite 430 EXII.
                        Je bent goed bezig hoor. Wat wij bedoelen met "crop" is een camera met kleine sensor. De sensor van een 5D (I,II, II), 6D en 1Dx zijn full frame sensoren, die hebben de grootte van een oude negatieffilm. Op de andere toestellen gebruikt de sensor maar een deel van het beeldvlak van een objectief, waardoor je min of meer het effect krijgt van een objectief met een langere brandpuntsafstand. Een 50mm objectief gedraagt zich zoals een 80mm en een 24-70 als een 38-112. Ideaal dus als je graag met tele werkt, minder interessant aan de groothoekkant.
                        Je moet de brandpuntwaarden dus vermenigvuldigen met 1.6 om het juiste equivalent te bekomen.

                        Over het werken met een vast brandpunt. Daar kan je uren over discussiëren. Met te leren werken met zo'n prime en zijn beperkingen, leer je heel goed kijken. Je zal door naar voor, achter, links, rechts te bewegen effectief moeten zoeken om de geschikte kadrering te vinden. Op die manier ga je dus origineler uit de hoek moeten komen en enorm veel leren. 't Is echt eens een uitdaging om enkel en alleen met zo'n 50mm op stap te gaan. Toffe oefening en in het begin ga je misschien wel wat vloeken, maar je leert er enorm veel van.
                        Je hoeft niet steeds van lens te wisselen hoor, je voeten kunnen heel wat zoomwerk overbruggen. En je zit in een omgeving waar je de mensen kent, dus geen wilde dieren die je gaan verorberen als je te dichtbij komt. ;-))

                        Externe flits is ook een goed idee, maar oefen zeker wat op voorhand, zodat je ongewenste zware schaduwen leert vermijden. Een interessant boekje over flitsen: "Flitsen met een reportageflitser, van toevalstreffer tot voltreffer" van Sonja Van Driel

                        Ik zou niet weten waarom iemand zou moeten lachen, wij hebben ook alles wat we weten moeten leren, en het houdt niet op!! Maar nogmaals: voor een huwelijksreportage: bezint eer ge begint! ;-)
                        Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                        Comment


                        • #27
                          Re: (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                          Je bent goed bezig hoor. Wat wij bedoelen met "crop" is een camera met kleine sensor. De sensor van een 5D (I,II, II), 6D en 1Dx zijn full frame sensoren, die hebben de grootte van een oude negatieffilm. Op de andere toestellen gebruikt de sensor maar een deel van het beeldvlak van een objectief, waardoor je min of meer het effect krijgt van een objectief met een langere brandpuntsafstand. Een 50mm objectief gedraagt zich zoals een 80mm en een 24-70 als een 38-112. Ideaal dus als je graag met tele werkt, minder interessant aan de groothoekkant.
                          Je moet de brandpuntwaarden dus vermenigvuldigen met 1.6 om het juiste equivalent te bekomen.

                          Over het werken met een vast brandpunt. Daar kan je uren over discussiëren. Met te leren werken met zo'n prime en zijn beperkingen, leer je heel goed kijken. Je zal door naar voor, achter, links, rechts te bewegen effectief moeten zoeken om de geschikte kadrering te vinden. Op die manier ga je dus origineler uit de hoek moeten komen en enorm veel leren. 't Is echt eens een uitdaging om enkel en alleen met zo'n 50mm op stap te gaan. Toffe oefening en in het begin ga je misschien wel wat vloeken, maar je leert er enorm veel van.
                          Je hoeft niet steeds van lens te wisselen hoor, je voeten kunnen heel wat zoomwerk overbruggen. En je zit in een omgeving waar je de mensen kent, dus geen wilde dieren die je gaan verorberen als je te dichtbij komt. ;-))

                          Externe flits is ook een goed idee, maar oefen zeker wat op voorhand, zodat je ongewenste zware schaduwen leert vermijden. Een interessant boekje over flitsen: "Flitsen met een reportageflitser, van toevalstreffer tot voltreffer" van Sonja Van Driel

                          Ik zou niet weten waarom iemand zou moeten lachen, wij hebben ook alles wat we weten moeten leren, en het houdt niet op!! Maar nogmaals: voor een huwelijksreportage: bezint eer ge begint! ;-)
                          goede uitleg!!!!
                          mvg Wilfried

                          7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                          Comment


                          • #28
                            Re: (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                            Je bent goed bezig hoor. Wat wij bedoelen met "crop" is een camera met kleine sensor. De sensor van een 5D (I,II, II), 6D en 1Dx zijn full frame sensoren, die hebben de grootte van een oude negatieffilm. Op de andere toestellen gebruikt de sensor maar een deel van het beeldvlak van een objectief, waardoor je min of meer het effect krijgt van een objectief met een langere brandpuntsafstand. Een 50mm objectief gedraagt zich zoals een 80mm en een 24-70 als een 38-112. Ideaal dus als je graag met tele werkt, minder interessant aan de groothoekkant.
                            Je moet de brandpuntwaarden dus vermenigvuldigen met 1.6 om het juiste equivalent te bekomen.

                            Over het werken met een vast brandpunt. Daar kan je uren over discussiëren. Met te leren werken met zo'n prime en zijn beperkingen, leer je heel goed kijken. Je zal door naar voor, achter, links, rechts te bewegen effectief moeten zoeken om de geschikte kadrering te vinden. Op die manier ga je dus origineler uit de hoek moeten komen en enorm veel leren. 't Is echt eens een uitdaging om enkel en alleen met zo'n 50mm op stap te gaan. Toffe oefening en in het begin ga je misschien wel wat vloeken, maar je leert er enorm veel van.
                            Je hoeft niet steeds van lens te wisselen hoor, je voeten kunnen heel wat zoomwerk overbruggen. En je zit in een omgeving waar je de mensen kent, dus geen wilde dieren die je gaan verorberen als je te dichtbij komt. ;-))

                            Externe flits is ook een goed idee, maar oefen zeker wat op voorhand, zodat je ongewenste zware schaduwen leert vermijden. Een interessant boekje over flitsen: "Flitsen met een reportageflitser, van toevalstreffer tot voltreffer" van Sonja Van Driel

                            Ik zou niet weten waarom iemand zou moeten lachen, wij hebben ook alles wat we weten moeten leren, en het houdt niet op!! Maar nogmaals: voor een huwelijksreportage: bezint eer ge begint! ;-)
                            Weer wat wijzer geworden, dank je wel.

                            Dat is wel waar, dat je met een 50mm leert creatief zijn. Zo is fotografie ineens ook een sport.
                            Dat is het eerste wat ze leren op een cursus fotografie creatief kijken.
                            Ik heb veel in mijn hoofd, maar het moeilijke is het vastleggen zoals ik het zie lukt niet altijd.

                            Daarom moet ik het gebruik van de 650d nog leren kennen.
                            Ik ga in de lente als het mooi weer is ook oefenen, met mijn zus.
                            Dat ik ongeveer weet hoe alles werkt.

                            Een polarisatie filter is dat een aanrader voor iemand die een bril draagt?
                            Zodat je het zonlicht kan weg filteren, is altijd gemakkelijker als het wegshoppen denk ik.

                            Ja, ik ben nu een boek van "Bewuster en beter fotograferen met een Canon EOS 600d/650d & EOS 1100d van Van Duuren media."
                            Maar ik ga eens kijken of ik in de bieb die van Sonja Van Driel kan vinden.
                            Want met een flits werken is niet gemakkelijk, persoonlijk werk ik er niet graag mee. Niks is zo lelijk als een wit gezicht door de flits.
                            Dus zoals je zei de externe flits omhoog zetten zou inderdaad veel beter zijn. Doet mijn kameraad ook, hij heeft daar zo een witte Tumax opstaan.

                            Comment


                            • #29
                              Re: (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                              goede uitleg!!!!
                              Vind ik ook.
                              Ik ben echt leer gierig, en met zo een uitleg kom ik al een stapje verder.

                              Comment


                              • #30
                                Re: (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

                                en wanneer moet je die trouw doen?
                                mvg Wilfried

                                7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                                Comment

                                Working...
                                X