Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: (Canon) Past een EF 24-70mm 2.8L USM op een 650d?

De reden waarom ik de f2.8 wil, is omdat in een boek stond dat voor portretten (mensen) te trekken het F2.8 diafragma ideaal was.
    En om zo weinig mogelijk flits te gebruiken. Maar wie ben ik om jullie manier van werken af te keuren, ik lees al deze reactie's zorgvuldig. Waardoor ik veel kan bij leren, over jullie manier van foto's trekken.

Het was inderdaad fout van mij om kitlensen k*tlensen te noemen, maar in ruimtes met weinig ligt is AF een ramp, dan schakel ik al sneller over op MF.

Comment

Als je portretfoto's maakt, en je wil dat het hele hoofd scherp op de foto staat, dan zal het diafragma toch verder dicht moeten dan f2,8.
      In de studio wordt zelfs meestal op f8-f11 gewerkt als de modellen helemaal scherp op de foto moeten staan...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

de50mm 1.4 en de 85mm 1.8 (zie nu ook dat deze optie al vermeldwas)
        beiden samen zijn nog goedkoper dan één 24-70, en leveren heel scherpe beelden.
        Jouw vader heeft ten slotte al de groothoek?
        Ik weet niet of je een aparte opzetflitser hebt, de 24-70 is uiteraard al flink lichtsterk,maar voor 'savonds, of in het gemeentehuis.
        zou je misschien toch een beetje willen bijlichten, dus toch een extra kost om niet overhet hoofd te zien

Deze 2 lenzen (50 en 85) kan je trouwens makkelijk 2dehands kopen, en herverkopen zonder er iets aan te verliezen.
        En is toch een hap minder uit het budget...
        Last edited by wouterc; 20 februari 2013, 00:45.

Comment

Ik heb in mijn boek van Canon dit tabel staan.
          Ik weet ook niet of dit allemaal klopt, ik zit nog in de experimenteer fase.

Moderator Note: Je afbeelding is te groot, en dus achter een linkje geplaatst. Wil je hier zichtbare beelden plaatsen, dan moeten zij beantwoorden aan de BD-normen, nl. langste zijde maximum 900px.
          Last edited by LesC; 25 februari 2013, 10:25.

Comment

Dat zijn de automatismen van je camera. Die zullen je doorgaans een redelijk goed belichte foto opleveren als het onderwerp niet te contrastrijk is, met bevriezing van de beweging waar dat het doel is. Maar of dit goede foto's zijn, is twijfelachtig.

Wat ik je aanraad is het volgende: gebruik die scenemogelijkheden eens, en bekijk het resultaat kritisch, met de exif van het beeld erbij. Je zult bv vaststellen dat die 1600 ISO nergens voor nodig was, of dat 1/500ste nog te lang was om die snelle auto vast te leggen...
            Trek je conclusies, en werk met de P, Tv, Av en (later) M standen.
            De P stand geeft je heel wat vrijheid, over de manier van AF (AF-C, AF-S...), lichtmeting, ISO, andere diafragma/sluiter koppels... Ik ken Canon niet, maar het is net als bij Nikon mogelijk.
            In een tweede fase zul je inzien dat de Av (diafragmavoorkeuze, waar jij de baas bent over het diafragma en dus de scherptediepte, en de camera de sluitertijd bepaalt voor een correcte belichting), en Tv (sluitertijdvoorkeuze, het tegengestelde, jij bepaalt de beweging) heel prettig werken.
            Je zult ook leren met spotmeting te werken, wanneer bv het interessante deel van je beeld veel donkerder of lichter is dan het gemiddelde.
            Na een tijdje weet je instinctief wat je moet doen, en vandaag kun je je instinct onmiddellijk controleren, gewoon een foto maken en op je scherm kijken. Eerlijk zijn met jezelf, was dit wat je verwachtte, en dan nadenken hoe het wel moet. Ook je histogram bestuderen is erg nuttig.
            Vallen en opstaan, maar zo heb je leren lopen, schrijven, autorijden.... en dus zul je ook zo leren fotograferen.
            En voor vragen kun je hier altijd terecht.
            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Amai, dat is een mooie uitleg.

Ik vrees wel dat ik nog héél veel te leren heb. :d
              Er is dus duidelijk een verschil tussen professionele foto's en een foto van een amateur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gerry1985 Bekijk bericht
                Amai, dat is een mooie uitleg.

Ik vrees wel dat ik nog héél veel te leren heb. :d
                Er is dus duidelijk een verschil tussen professionele foto's en een foto van een amateur.
                inderdaad , en oefening baart kunst .... ;-)
                grts Peter
                BD1754BE / Body & glass

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                  inderdaad , en oefening baart kunst .... ;-)
                  Dat is waar.
                  Het moeilijke is leren creatief kijken, en omzetten wat je ziet en wilt op foto, en dat is niet altijd even makkelijk.

Comment

Ik heb vandaag mijn pakje van fotokonijnenberg ontvangen.
                    De EF 24-70mm 2.8L usm l past perfect, en het scherpstellen AF is echt wel snel, zelfs bij het filmen.

Comment

Eerste foto getrokken met de lens.
                      Het hondje scherp en de achtergrond wazig.

Wat denken jullie?

Moderator Note: Je foto is te groot, en dus achter een linkje geplaatst. Wil je hier zichtbare foto's plaatsen, dan moeten zij beantwoorden aan de BD-normen, nl. langste zijde maximum 900px.
                      Last edited by LesC; 25 februari 2013, 10:27.

Comment

F2.8 gebruikt? In dit geval iets teveel van het goede, meer scherptediepte is gewenst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                          F2.8 gebruikt? In dit geval iets teveel van het goede, meer scherptediepte is gewenst.
                          Ik heb inderdaad 2.8 gebruikt en sluitertijd 1/80 en ISO 6400.

Hoe krijg je de achtergrond (scherptediepte) dan scherper?

Comment

door je diafragma te knijpen naar f4 of f5.6 bijvoorbeeld.... maar als je nu al op 1/80 en ISO 6400 zat lijkt me dit nauwelijks meer haalbaar zonder bewegingsonscherpte te krijgen... Ik vind de scherpte-diepte op deze foto op zich wel acceptabel overigens.

Hoge ISO's gaan overigens ook ten koste van scherpte, als je scherpte van een lens wilt testen (of laten zien) zou ik dan ook gebruik maken van betere lichtomstandigheden als ik jou was, zodat die ISO naar beneden kan.
                            www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gerry1985 Bekijk bericht
                              Ik heb inderdaad 2.8 gebruikt en sluitertijd 1/80 en ISO 6400.

Hoe krijg je de achtergrond (scherptediepte) dan scherper?
                              De achtergrond is okee, het beest zelf moet scherper en dat kan door wat te knijpen naar F4 of 5.6
                              Iso 6400 is ook niet goed voor de scherpte.....maar er is kennelijk weinig licht en dat geeft beperkingen.

Comment

hier is het probleem in beeld, we willen een lichtsterke lens en dan?
                                op 2.8 is de DOF heel miniem
                                mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Working...
                                X