Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aanschaf macrolens, L of non-L 100mm F2.8 USM met of zonder IS?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: aanschaf macrolens, L of non-L 100mm F2.8 USM met of zonder IS?

    Heeft er al iemand stilgestaan bij het feit dat door de interne focus de brandpuntsafstand en ook de lichtsterkte niet constant blijven.

    Het lichtsterkteverlies (4 maal van oneindig tot 1:1) wordt natuurlijk door de interne meting gecorrigeerd en heeft verder geen invloed op het uiteindelijke beeld.
    Dat het bestaat is te merken bij mijn 180 3.5 die met een 1.4 extender niet meer automatisch scherpstelt vanaf een zekere dichtbijafstand (want < f:5.6).

    Zeker de Canon 100 2.8 non-IS wordt behoorlijk "korter" bij 1:1 (men spreekt van 70mm, nooit zelf gemeten), wat de afstand tot het onderwerp kleiner maakt.
    Last edited by palombian; 2 februari 2013, 21:07. Reden: typo

    Comment


    • #17
      Re: aanschaf macrolens, L of non-L 100mm F2.8 USM met of zonder IS?

      Nikongebruikers wisten dit natuurlijk al omdat een Nikon body icm Nikon macrolens (en sommige 3rd party lenzen) het gecorrigeerde diafragma toont. Om de zoveel tijd komt hier iemand vragen waarom zijn macrolens niet tot f/2.8 gaat als hij een closeup maakt

      De veranderende brandpuntafstand is zoals je zegt wel moeilijk om in te schatten.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

      Comment


      • #18
        Re: aanschaf macrolens, L of non-L 100mm F2.8 USM met of zonder IS?

        Heb de lens vandaag in m'n bezit, het is de goedkoopste lens geworden zonder IS. Ik durde de duurdere versie met IS niet kopen aangezien ik nog niet wist of deze fotografie mij zal liggen. Ik heb er 479€ voor neergelegd en een B+W MRC UV filter van 44,95€ bij genomen.

        Groeten en bedankt voor alle gegeven info!
        mijn website met meer foto's: www.daviddeman.be

        Comment


        • #19
          Re: aanschaf macrolens, L of non-L 100mm F2.8 USM met of zonder IS?

          Oorspronkelijk geplaatst door david_deman Bekijk bericht
          Heb de lens vandaag in m'n bezit, het is de goedkoopste lens geworden zonder IS. Ik durde de duurdere versie met IS niet kopen aangezien ik nog niet wist of deze fotografie mij zal liggen. Ik heb er 479€ voor neergelegd en een B+W MRC UV filter van 44,95€ bij genomen.

          Groeten en bedankt voor alle gegeven info!
          Laat die filter er maar af. Ik heb op al mn lenzen filters behalve op mn 100L.
          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

          Comment


          • #20
            Re: aanschaf macrolens, L of non-L 100mm F2.8 USM met of zonder IS?

            Zolang ze niet stoort en ik er geen reflecties van heb in de genomen foto's zal ik ze eroplaten ter bescherming. Kan de filter ook op geen andere lens gebruiken want andere lens is een 67mm
            mijn website met meer foto's: www.daviddeman.be

            Comment

            Working...
            X