Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM

    Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
    Dat is hetgeen men mij verteld heeft natuurlijk.
    Ik heb ook gezien dat deze lens ondertussen wel op alle site's te koop en in stock bleef staan.
    Dit is natuurlijk hetgeen men mij verteld, bij de verkoper maar ook bij de verdeler(invoerder?) in Nederland.
    Mijn persoonlijke mening is dat deze lens een niet direct verklaarbare fout vertoonde en terug naar Japan is gestuurd.
    In welke kast ze daar is terechtgekomen, daar heb ik raden naar!
    Ik zal in ieder geval in deze post laten weten wanneer ik de lens terug in mijn bezit heb.
    Phoe...wil je natuurlijk nooit niet meemaken... betaal je dan toch een aardige som voor je lens, is hij na maand kapot... Hopelijk heb je hem snel terug! Maar hadden van sigma uit eigenlijk gewoon een nieuwe mogen geven vind ik... als het 7 maand duurt eer je hem terug hebt... Maar ik denk toch dat ik het er op zal wagen. Blijkbaar zijn er toch wel heel veel positieve reacties op. En moesten ze hem echt uit stock halen, zou je hem nu toch niet meer mogen vinden? Allé...ik denk toch niet dat zo'n groot bedrijf dat risico zou durven nemen... Nuja, maakt jou frustraties natuurlijk niet minder groot... Toch bedankt voor je info!
    Last edited by Roeliee; 28 januari 2013, 19:01.
    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

    Comment


    • #17
      Re: Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM

      Ik heb sinds een tweetal jaar zowel de Sigma 150mm f/2.8 (oude versie - zonder OS) als de Nikon 200mm f/4. Het zijn beide top lenzen, maar mijn voorkeur gaat toch lichtjes naar de Sigma. Ik vind hem gewoon prettiger om te gebruiken.

      Een negatief puntje aan de Sigma is wel dat op mijn D600 de knop van de statiefgondel in de weg zit in portretstand. Dan kan je de knop niet meer vastzetten, want de ingebouwde flitser zit in de weg. En dus moet ik de body zelf draaien of de lens naar de andere kant draaien (maar daar staat geen markering op de lens). Op mijn D90 heb ik dat probleem niet. Ik weet niet of dit op het nieuwe model met OS ook nog steeds van toepassing is.

      Wegens de verschillende brandpunten en diafragma's hebben beide lenzen voor mij een klein beetje een andere toepassing. Ik behoud ze dus zeker allebei.
      Maar je kan met die 2 lenzen dus echt geen miskoop doen. Als je natuurlijk geen pech hebt zoals Rx-ke. Maar zo'n ongeluk kan je wellicht bij alle merken wel tegenkomen, vrees ik.

      Comment


      • #18
        Re: Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM

        Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
        Dat is hetgeen men mij verteld heeft natuurlijk.
        Ik heb ook gezien dat deze lens ondertussen wel op alle site's te koop en in stock bleef staan.
        Dit is natuurlijk hetgeen men mij verteld, bij de verkoper maar ook bij de verdeler(invoerder?) in Nederland.
        Mijn persoonlijke mening is dat deze lens een niet direct verklaarbare fout vertoonde en terug naar Japan is gestuurd.
        In welke kast ze daar is terechtgekomen, daar heb ik raden naar!
        Ik zal in ieder geval in deze post laten weten wanneer ik de lens terug in mijn bezit heb.
        Ik ben benieuwt welke onverklaarbare fout ze ontdekken.
        Maar buiten dat, Art en Craft had u nooit zeven maanden zonder lens moeten laten zitten en een nieuwe moeten geven: toch niet zo'n geweldige service van die winkel en de verkoper met een grote duim.
        Ik heb zelf de oude versie en dat is een top objectief.

        Comment


        • #19
          Re: Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM

          Ik zou ook A&C contacteren en aandringen op een nieuw exemplaar... 7 maand moeten wachten is echt wel onaanvaardbaar.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

          Comment


          • #20
            Re: Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM

            Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
            Ik zou ook A&C contacteren en aandringen op een nieuw exemplaar... 7 maand moeten wachten is echt wel onaanvaardbaar.
            Kan ik absoluut inkomen.
            7 maand zonder lens... niemand kan daar mee lachen

            Comment


            • #21
              Re: Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM

              Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
              Kan ik absoluut inkomen.
              7 maand zonder lens... niemand kan daar mee lachen
              Is volgens mij niet eens wettelijk, kan je aanvechten!

              Walter
              D850

              Comment


              • #22
                Re: Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM

                Nee dus,
                Zoals beloofd ging ze deze week toekomen.
                Pffff
                MVG. Hugo

                Comment


                • #23
                  Re: Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                  Nee dus,
                  Zoals beloofd ging ze deze week toekomen.
                  Pffff
                  Zonet telefoon, mag mijn lens gaan afhalen.
                  Niet het herstelde exemplaar,wel een nieuwe.
                  MVG. Hugo

                  Comment


                  • #24
                    Re: Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                    Zonet telefoon, mag mijn lens gaan afhalen.
                    Niet het herstelde exemplaar,wel een nieuwe.
                    Dat is top !

                    Comment


                    • #25
                      Re: Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM

                      Sinds een kleine week deze lens in mijn bezit... en wat een superlens! Het is wel even serieus aanpassen om er mee te leren omgaan maar oefening baart kunst é Echt wel content van!

                      Ook super dat je een nieuwe hebt gekregen Rx-ke... precies of ze hebben het hier gelezen

                      Groetjes
                      Roeliee
                      Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

                      Comment


                      • #26
                        Re: Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM

                        Oorspronkelijk geplaatst door Roeliee Bekijk bericht
                        Sinds een kleine week deze lens in mijn bezit... en wat een superlens! Het is wel even serieus aanpassen om er mee te leren omgaan maar oefening baart kunst é Echt wel content van!

                        Ook super dat je een nieuwe hebt gekregen Rx-ke... precies of ze hebben het hier gelezen

                        Groetjes
                        Roeliee
                        God weet.
                        Dit exemplaar maakt in ieder geval veel minder geluid bij gebruik van de AF.
                        Beelden zijn zeer scherp, heb wel een AF correctie ingesteld van +13 op mijn 5DIII.
                        Na 7 maanden toch nog een gelukkige sigma gebruiker.
                        MVG. Hugo

                        Comment


                        • #27
                          Re: Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM

                          Aangezien Roeliee zijn lens intussen gekocht heeft, is mijn bijdrage minder relevant.
                          Maar ik kan je geruststellen, mijn Sigma's hebben mij nog nooit in de steek gelaten. En het zijn er toch wel enkele. De 150/2.8 macro (niet OS), 30/1.4, 50/1.4, 17-70/2.8-4.5, 10-20/4-5.6, 70-200/2.8, 150-500/5-6.3, allemaal betrouwbaar, en een goede of zeer goede optische kwaliteit.
                          Veel plezier met je glaswerk!

                          Over die 7 maanden durende bevalling: dit is op zijn minst 'below standards', ik (Sigma, niet A&C), zou de klant direct een vervanglens aangeboden hebben, desnoods onder voorbehoud mocht de oorzaak bij de gebruiker liggen (zand, val, vocht...). Maar toch binnen de 2 maanden de zaak afsluiten.

                          Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
                          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                          Comment


                          • #28
                            Re: Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM

                            Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                            Aangezien Roeliee zijn lens intussen gekocht heeft, is mijn bijdrage minder relevant.
                            Maar ik kan je geruststellen, mijn Sigma's hebben mij nog nooit in de steek gelaten. En het zijn er toch wel enkele. De 150/2.8 macro (niet OS), 30/1.4, 50/1.4, 17-70/2.8-4.5, 10-20/4-5.6, 70-200/2.8, 150-500/5-6.3, allemaal betrouwbaar, en een goede of zeer goede optische kwaliteit.
                            Veel plezier met je glaswerk!

                            Over die 7 maanden durende bevalling: dit is op zijn minst 'below standards', ik (Sigma, niet A&C), zou de klant direct een vervanglens aangeboden hebben, desnoods onder voorbehoud mocht de oorzaak bij de gebruiker liggen (zand, val, vocht...). Maar toch binnen de 2 maanden de zaak afsluiten.

                            Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
                            Toegeven, ik gebruik of zal deze lens enkel voor macro gebruiken.
                            Dus tijdens die 7 maanden heb ik ze ongeveer een 7 tal keer echt gemist.
                            Daarom heb ik mij ook nooit echt druk gemaakt over de herstelperiode,maar was het voor mij eerder een ervaring van tot waar Sigma zou gaan.
                            Als goede Canon klant, zou ik het daar niet zover laten komen.
                            Dus ben ik uiterst blij met mijn nieuw exemplaar,en niet met een hersteld exemplaar gemaakt op een maandagmorgen.
                            MVG. Hugo

                            Comment

                            Working...
                            X