Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM

    Iemand ervaring met deze lens? De Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM? Of zijn er andere, gelijkaardige lenzen die toch beter zijn? Ik zou deze lens aankopen als m'n eerste macrolens. Ik ben nogal gefascineerd door details in de omgeving, kleine diertjes, bloemen,... en zou die lens daar dan voor gebruiken. Of gebruik ik hiervoor beter een andere lens? Budget speelt wel een rol, maar ik geef liever wat meer geld uit voor een deftige lens dan dat ik het me later beklaag... Alle ervaringen en tips zijn welkom!

    Groetjes
    Roeliee
    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

  • #2
    Re: Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM

    De Sigma 150mm f2,8 OS macro is een heel goede lens voor het fotograferen van kleine beestjes.

    Ik heb zelf nog de oude versie zonder beeldstabilisatie, en die is ook heel goed.
    Omdat ik gewoonlijk foto's maak terwijl de beestjes actief zijn zet ik er meestal wel een 1,4x teleconverter tussen, maar op een 1,5x of 1,6x crop camera zal dat minder snel nodig zijn (ik weet niet op welke camera je die zal gebruiken).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      De Sigma 150mm f2,8 OS macro is een heel goede lens voor het fotograferen van kleine beestjes.

      Ik heb zelf nog de oude versie zonder beeldstabilisatie, en die is ook heel goed.
      Omdat ik gewoonlijk foto's maak terwijl de beestjes actief zijn zet ik er meestal wel een 1,4x teleconverter tussen, maar op een 1,5x of 1,6x crop camera zal dat minder snel nodig zijn (ik weet niet op welke camera je die zal gebruiken).
      Voorlopig heb ik nog het instapmodel van Nikon, de D3000. Maar zou volgend jaar hoogstwaarschijnlijk overstappen naar de D7000. Zijn er andere lenzen die evenwaardig zijn aan deze of het bekijken waard?
      Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM

        Oorspronkelijk geplaatst door Roeliee Bekijk bericht
        Voorlopig heb ik nog het instapmodel van Nikon, de D3000. Maar zou volgend jaar hoogstwaarschijnlijk overstappen naar de D7000. Zijn er andere lenzen die evenwaardig zijn aan deze of het bekijken waard?
        Jawel, de micro Nikkor 105mmVR 2,8. Superscherpe lens. Maar die Sigma daar hoor je toch ook uitsluitend niets dan lof over hoor.

        Walter
        D850

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM

          De 150mm van Sigma heeft geen concurrentie - er zijn enkel kortere en langere alternatieven, maar die zullen andere beelden geven.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Ik heb zelf nog de oude versie zonder beeldstabilisatie... zet ik er meestal wel een 1,4x teleconverter tussen
            De IQ van de vorige versie sigma 150 (die zonder OS) is top. Zelfs met TC 1.4 haalt die zowat dezelfde IQ als een nikkor 200/4, en zodus qua schaalbaarheid een no-brainer. De nieuwe versie sigma 150 met OS ben ik weliswaar niet mee vertrouwd. Nu ja, enkel maar om te vermelden dat Sigma een aantal top objectieven produceert die qua IQ beter zijn dan bvb Nikkors (maar dan spreken we weliswaar niet over coatings, build quality,...).

            Veel succes,
            F.

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM

              Mijn sigma ervaring........
              150mm macro os.
              Aangekocht Juni 2012 en weg voor herstelling sinds juli 2012.
              Ze is nu gelokaliseerd ergens in Japan.
              Volgens mijn verkoper en ook de invoerder is er een probleem met deze lens.
              ze worden uit stock gehaald .
              Dit was mijn eerste sigma en waarschijnlijk...........
              Het paar foto's die ik er mee gemaakt heb zijn wat beeldkwaliteit aangaat wel top.
              Men heeft me beloofd........... dat mijn objectief deze week terug bij de leverancier zou toekomen.
              Een herstelling van meer dan 7 maanden op een objectief dat geen maand oud was
              Zulke situatie bij Canon, ik denk het niet.
              MVG. Hugo

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM

                Fwiw is de buzz rond de sigma 150mm opgehouden toen de nieuwere OS-versie er kwam. Tik een 2nd hand op de kop zonder OS.
                Cheers,
                F.

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM

                  Sinds een tijd de Sigma 150 mét OS aangekocht, mijn eerste en enige Sigma en een toplens.
                  Na tests constateerde ik dat de Sigma (met D800) veel beter presteert dan mijn oude en oerdegelijke Nikkor 200/4.0.
                  Dat is de reden dat ik de 200 mm verkocht heb.

                  Roland

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM

                    Hmmm... veel verschillende verhalen wat de keuze nog wel wat moeilijker maakt... Zijn er nog die slechte/goede ervaring hebben met deze lens? Alvast goed om beide kanten van het verhaal te horen... Morgen breng ik eens een bezoek aan Art en Craft... eens horen wat zij te vertellen hebben... Maar ik hou alleszins een alternatief in mijn achterhoofd! Merci!

                    Roeliee
                    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM

                      Oorspronkelijk geplaatst door Roeliee Bekijk bericht
                      Hmmm... veel verschillende verhalen wat de keuze nog wel wat moeilijker maakt... Zijn er nog die slechte/goede ervaring hebben met deze lens? Alvast goed om beide kanten van het verhaal te horen... Morgen breng ik eens een bezoek aan Art en Craft... eens horen wat zij te vertellen hebben... Maar ik hou alleszins een alternatief in mijn achterhoofd! Merci!

                      Roeliee
                      Daar heb ik mijn exemplaar gekocht.
                      Ondanks mijn pech ,toffe winkel en steeds geprobeerd mij te helpen.
                      MVG. Hugo

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                        Daar heb ik mijn exemplaar gekocht.
                        Ondanks mijn pech ,toffe winkel en steeds geprobeerd mij te helpen.
                        En was het iets dat ze al eens waren tegen gekomen, of had jij gewoon de pech net die lens wast te hebben? Ik vraag me dan wel af waarom ze hem nog verkopen als hij toch uit stock wordt gehaald en men weet dat er wat fout mee is...
                        Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                          Volgens mijn verkoper en ook de invoerder is er een probleem met deze lens.
                          ze worden uit stock gehaald .
                          hier vind je niets van terug op 't internet... denk dat die verkoper je blaasjes wijs maakt...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Roeliee Bekijk bericht
                          En was het iets dat ze al eens waren tegen gekomen, of had jij gewoon de pech net die lens wast te hebben? Ik vraag me dan wel af waarom ze hem nog verkopen als hij toch uit stock wordt gehaald en men weet dat er wat fout mee is...
                          inderdaad...

                          ik heb ze zelf ook, op nikon D700, en 't is een pracht van een lens...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM

                            Dat is hetgeen men mij verteld heeft natuurlijk.
                            Ik heb ook gezien dat deze lens ondertussen wel op alle site's te koop en in stock bleef staan.
                            Dit is natuurlijk hetgeen men mij verteld, bij de verkoper maar ook bij de verdeler(invoerder?) in Nederland.
                            Mijn persoonlijke mening is dat deze lens een niet direct verklaarbare fout vertoonde en terug naar Japan is gestuurd.
                            In welke kast ze daar is terechtgekomen, daar heb ik raden naar!
                            Ik zal in ieder geval in deze post laten weten wanneer ik de lens terug in mijn bezit heb.
                            MVG. Hugo

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                              Ik zal in ieder geval in deze post laten weten wanneer ik de lens terug in mijn bezit heb.
                              Vriendelijk om die info te geven.
                              Wil je ook eens laten weten of je lens nu helemaal als nieuw functioneert
                              Alvast bedankt

                              Roland

                              Comment

                              Working...
                              X