Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro lens voor natuurfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • macro lens voor natuurfotografie

    Ik heb een canon 70-200 f2.8 L IS USM met extender 1.4 en gebruik een 7D camera

    Ik wens te starten met macro natuurfotografie en zou eventueel een echte macro lens aankopen denk dan aan 100mm 2.8 L met IS van canon (ca 900€)
    (daar de mp 60mm 5X canon zeker niet voor beginners is maar zag wel al veel top foto's van deze lens)
    Ik stel me de vraag of ik daar wel meer uithaal met 100mm dan met de 70-200 met eventueel een extender 1.4
    Of heb ik meer met een extender van 2X voor minder centen dan een extra 100mm

    Een vraag aan mensen met ervaring dus.

  • #2
    Re: macro lens voor natuurfotografie

    Moderator Note: Wat een rare plaats om zo'n post in Aangeboden te zetten!
    Vandaar ook verplaatst naar Objectieven.
    Aangeboden dient om bv een lens die je wilt verkopen aan te bieden. Men kan niet eens via het forum reageren.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

    Comment


    • #3
      Re: macro lens voor natuurfotografie

      Een macro lens zoals de 100mm f/2.8L IS haalt een vergroting van 1:1, je kan dus van veel dichterbij scherpstellen dan met een gewone lens en je onderwerp groter in beeld brengen. Dat kan niet met een 70-200 + 2x tc. Als je macrofotografie wilt doen, moet je dus een macrolens aanschaffen. Het moet echter niet absoluut de lens zijn die je aanhaalt, er zijn nog goede alternatieven zoals bvb de Canon 100mm f/2.8 non-L van zo'n 400 euro (dacht ik, moet je eens opzoeken) of de Sigma 150mm f/2.8 (OS)
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

      Comment


      • #4
        Re: macro lens voor natuurfotografie

        De non L verschilt weinig van de L versie en kost "slechts" 479€. De IS functie zit er niet op en de L lens kan tegen spatwater en beter tegen stof. Maar aangezien je 95% een statief nodig hebt koos ik voor de non L, in de regen zal ik ook geen foto's nemen, dus dat spatwaterdicht vind ik ook ietwat overbodig.

        Zie discussie L of non L:
        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
        mijn website met meer foto's: www.daviddeman.be

        Comment

        Working...
        X