Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke 70-300mm lens is de beste keus voor een Nikon D7000?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke 70-300mm lens is de beste keus voor een Nikon D7000?

Er is zoveel keuze op de markt, maar dat maakt het net zo moeilijk..

Ik ben net in het bezit van een D7000 en heb een 18-105VR kitlens erbij.
    Hiernaast zou ik graag als tweede lens een 55-300 of 70-300mm kopen , maar daar komen er al veel vragen op..

Ik twijfel tussen de volgende lenzen en zou graag wat meer informatie bekomen over hun verschillen en welke prijs-kwaliteit ,voor een student fotograaf, de beste keuze is..

Nikon AF-S DX 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR
    Nikon 70-300mm f/4-5.6G
    Nikon AF Nikkor 70-300mm f/4-5.6D ED
    Nikon AF-S 70-300mm f/4.5-5.6 VR

Alvast hartelijk dank !

Tom

Re: Welke 70-300mm lens is de beste keus voor een Nikon D7000?

zou je als fotografie student niet beter kwaliteitsglas kopen inplaats van een trage superzoom?
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Is inderdaad waar ik ook aan dacht... Je zal uw lenzen zeker nog jaren gebruiken, kijk misschien eerder eens naar lenzen als de Nikon 70-200 2.8 of een prime in die range (binnenkort komt er nog een betaalbare 300 f/4 vr uit).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
        zou je als fotografie student niet beter kwaliteitsglas kopen inplaats van een trage superzoom?
        Wat zou u dan aanraden ?
        Ik ben ook een fervent extreem sporter ( surfen, kitsurf & snowboard) en zou ook graag deze sporten fotograferen, enige nadeel is dat je normaal altijd ver van je onderwerp staat en de acties heel snel gebeuren..

Wat zou ik dan beter kunnen gebruiken hiervoor dan die superzooms ?

Comment

heb zelf geen ervaring met dergelijke sporten maar naar gelang je budget lijkt de nieuwe 70-200 f4 mss wel een mooie lens en nog vrij betaalbaar. geeft de uitsnede van een 300mm op een crop.
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
            Is inderdaad waar ik ook aan dacht... Je zal uw lenzen zeker nog jaren gebruiken, kijk misschien eerder eens naar lenzen als de Nikon 70-200 2.8 of een prime in die range (binnenkort komt er nog een betaalbare 300 f/4 vr uit).
            Ja de 70-200 2.8 had ik ook snel opgemerkt, maar deze lens is way over my budget !! Zoals ik reeds zei ben ik nog en student en laat mijn bankrekening het niet toe op zo een dure lenzen te kopen..

Zijn er geen goedkopere alternatieven, die toch nog kwaliteit leveren en snel genoeg zijn voor sporten ? Aan wat voor een prime had u dan gedacht ?

Comment

heb zelf geen ervaring met dergelijke sporten maar naar gelang je budget lijkt de nieuwe 70-200 f4 mss wel een mooie lens en nog vrij betaalbaar. geeft de uitsnede van een 300mm op een crop.
              Heeft u het dan over de Sigma 70-200 f2.8 ?

Comment

Als je budget het echt niet toelaat om bijv de Nikon AF-S 70/200 F4.0 te nemen ,dan zou ik voor ofwel de Nikon AF-S 70/300 VR gaan of als het ook een ander merk mag zijn de Tamron 70/300 VC nemen.
                Deze zijn ook van betere bouwkwaliteit (o.a. metalen bajonet) t.o.v. zo'n 55/300 die geheel uit kunstof is.
                Maar in ieder geval een lens mét stabilisatie.
                Op een telezoom met beperkte lichtsterkte is dat eigenlijk niet te missen.
                D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomH. Bekijk bericht
                  Heeft u het dan over de Sigma 70-200 f2.8 ?
                  Er staat duidelijk de "nieuwe 70/200f4" dus deze

Comment

idd de Nikon 70-200 f4. de sigma 2.8 os versie kan natuurlijk ook maar die weegt wel een pak meer. vr of niet maakt volgens mij niet zoveel uit vermits je toch de actie gaat bevriezen. je sluitertijd gaat snel genoeg zijn om je eventueel gebibber op te vangen. je kan natuurlijk ook uitkijken in het tweedehands forum hier. heel af & toe zie je wel een nikon 70-200 2.8 voorbij komen. Vermits ik zelf met canon werk ken ik de lenzen daar beter.
                    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Kwaliteitsglas ok, maar je kan toch moeilijk zeggen dat een 70-300 brol is hoor. Ok, er moeten compromissen gesloten worden ten opzichte van een 70-200 (lichtsterkte, snelheid autofocus)..maar prijs/kwaliteit (zeker tweedehands) zijn deze wel top, hetgeen net de overweging is van TS. Het beste van het beste aanraden is het meest veilige antwoord, maar in de context waar compromissen gesloten moeten/mogen worden: Tamron of Nikkor 70-300 zijn ook kwaliteitsglas..

Comment

Denken jullie dat ik er met deze lens zou komen voor overdag sporten te fotograferen , vooral kitesurf en golfsurfen? Zou ik deze ook kunnen gebruiken wnr de zon begint onder te gaan in zee ..?

Tamron AF 70-300mm 4-5,6 Di LD Macro 1:2 met VR.

Of is de f. waarde van 4 echt te veel en zou ik naar een lagere f. moeten gaan zoeken, maar waardoor de prijs tot de zoveelste macht stijgt.. ?

Alvast al heel erg bedankt voor alle informatie die ik reeds heb gelezen !!

Comment

overdag gaat een 5,6 meestal geen problemen geven, er is immers voldoende licht om snelle sluitertijden te halen. als de zon ondergaat zal je sluitertijd echter redelijk zakken. ik weet niet juist tot welke hoogte je de iso kan pompen om te compenseren op een d7000.
                          nooit met die lens gewerkt dus hoe snel ze focust weet ik niet, maar op internet moet hierover genoeg info te vinden zijn. mss zelf enkel gebruikers hier op het forum.

Hoeveel je wil uitgeven is een persoonlijke keuze. sportfotografie staat wel bekent om veeleisend te zijn voor het gebruikte materiaal.

trouwens nooit gezegd dat de 70-300 brol is.
                          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

overdag gaat een 5,6 meestal geen problemen geven, er is immers voldoende licht om snelle sluitertijden te halen. als de zon ondergaat zal je sluitertijd echter redelijk zakken. ik weet niet juist tot welke hoogte je de iso kan pompen om te compenseren op een d7000.
                            nooit met die lens gewerkt dus hoe snel ze focust weet ik niet, maar op internet moet hierover genoeg info te vinden zijn. mss zelf enkel gebruikers hier op het forum.

Hoeveel je wil uitgeven is een persoonlijke keuze. sportfotografie staat wel bekent om veeleisend te zijn voor het gebruikte materiaal.

trouwens nooit gezegd dat de 70-300 brol is.
                            De D7000 heeft een ISO-waarde van : (100-6400), handmatig uitbreidbaar tot 25.600 .

Dus die kan wel wat aan..

Maar ik hou ervan om de ondergaande zon ... en dan vooral de gloed en schaduw vlakken te gebruiken bij surf foto's, maar zoals je dan zelf zegt heb ik een beetje bang dat ze ENKEL dan mss niet snel genoeg zou zijn..

Merendeel dat ik fotografeer is overdag, dus ik denk dat het dan wel zou moeten lukken, niet?

Bedankt !

Comment

De D7000 is één van de beste cropcamera's maar die héél hoge iso-waarden zijn enkel verkoopsargumenten.
                              Je gaat met die Tamron tijdens goed weer zeker goed uit de voeten kunnen, maar tijdens een echt ondergaande zon die bij wijze van spreken bijna de zee raakt, nog actie bevriezen gaat volgens mij niet lukken.
                              Maar dan ook niet of amper met een f2.8 lens.
                              Ik heb het echter nog niet geprobeerd dus als iemand zo een foto heeft , laat maar zien

Comment

Working...
                              X