Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke 70-300mm lens is de beste keus voor een Nikon D7000?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke 70-300mm lens is de beste keus voor een Nikon D7000?

Oorspronkelijk geplaatst door TomH. Bekijk bericht
    Tamron AF 70-300mm 4-5,6 Di LD Macro 1:2 met VR.
    Volgens mij bestaat zoiets niet en zouden ze gelijk een proces van Nikon aan hun broek hebben.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb eigenlijk ongeveer dezelfde vraag. Men zeg me dat mijn Sigma 70-300mm niet goed is en men raadt me kwaliteitsglas aan, maar als ik dan vraag hetwelk krijg ik geen duidelijk antwoord. Net als topicstarter was mijn oog op de Nikkor 70-300mm gevallen. Ik begrijp dan ook niet dat men aanraadt een Nikon 70-200 te nemen. Ik neem aan dat de intrinsieke kwaliteit beter zal zijn dan die 70-300mm, maar de zoomfactor en andere eigenschappen zijn toch niet hetzelfde. Ik vind mijn huidige 70-300 goed in de zin dat ik een goed bereik heb. Ik ben bang dat als ik een 70-200 neem, als ik het al zou willen en kunnen betalen, dat ik die 200mm te weinig zou vinden.

Verder begrijp ik dat een zo groot mogelijke lensopening belangrijk is, maar niet iedereen wil bij ondergaande zon een snelle actie kunnen bevriezen. Ik ben gewoon op zoek naar een zo goed mogelijke veelzijdige lens met max. brandpuntafstand van ongeveer 300mm. Ook zou ik nog eens graag een ondergaande zon zien. Dat zou tenminste betekenen dat de zon die dag te zien was

Enfin, ik lees tussen de lijnen dat de Nikkor 70-300mm toch een goeie keuze zou moeten zijn. Ik heb een paar lens reviews gelezen en ik krijg er eerlijk gezegd een punthoofd van Ik kan op basis van de reviews absoluut niet inschatten wat nu de betere lens zou moeten zijn.
      Nikon D90 - Nikkor 18-105mm f3.5-5.6 - Sigma 70-300mm f4-5.6 - Statief König KN-Tripod60 - Statief König KN-Tripod17

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Volgens mij bestaat zoiets niet en zouden ze gelijk een proces van Nikon aan hun broek hebben.

ik Bedoel met VR gewoon ingebouwde motor in de lens.. want de ene noemt het X en de andere Y.. en ken de naam niet van hoe het bij tamron noemt.. op de site staat het gewoon als "+motor"..

Mijn excuses voor de misvatting..
        Last edited by TomH.; 5 januari 2013, 16:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
          De D7000 is één van de beste cropcamera's maar die héél hoge iso-waarden zijn enkel verkoopsargumenten.
          Je gaat met die Tamron tijdens goed weer zeker goed uit de voeten kunnen, maar tijdens een echt ondergaande zon die bij wijze van spreken bijna de zee raakt, nog actie bevriezen gaat volgens mij niet lukken.
          Maar dan ook niet of amper met een f2.8 lens.
          Ik heb het echter nog niet geprobeerd dus als iemand zo een foto heeft , laat maar zien
          Hmm dus de 70-300 zou dan toch een veilige keuze zijn ?

Dan denk ik dat ik uiteindelijk dan toch voor de Tamron ga kiezen..

Als deze lens overdag bij een correcte hoeveelheid daglicht toch snel genoeg zou zijn voor wat ik er mee zou willen doen ..dan zie ik niet in wrm ik 1100 meer zou betalen voor een 70-200 ..
          Zoals ik hier in het begin al zei, ben ik een STUDENT en ik denk dat zoals bij de meeste studenten het budget niet al te groot is.. helaas..

Maar hartelijk dank voor al de informatie... ik ben er EINDELIJK iets wijzer van geworden..

THANKS TO YOU ALL !

Comment

http://www.amazon.co.uk/Tamron-AF-70...7399186&sr=8-4

ik Bedoel met VR gewoon ingebouwde motor in de lens.. want de ene noemt het X en de andere Y.. en ken de naam niet van hoe het bij tamron noemt.. op de site staat het gewoon als "+motor"..
            dan zullen ze het misschien + motor noemen......

Loop met een grote bocht om deze lens heen.

Kies dan voor de Tamrom 70-300 usd vc.

Focus blijft ook goed werken in het donker en de VC werkt perfect

1/80s f6.3 10.000iso 210mm

Michael O'Connor@Burritoville
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

das geen slecht fotoke voor iso 10000. veel succes met je lens, post maar eens wat resultaat.
              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Eigenlijk heb ik geen opmerking over de lens maar wil ik alleen deze topic volgen. En nu krijg ik steeds een mailtje. Of zijn daar ook andere manieren voor?
                Website: cameraobschuura.nl
                Twitter: @CameraObSchuura
                FaceBook: Cameraobschuura

Comment

Ik heb zelf de "Tamron 70-300mm F4.0-5.6 Di VC USD" en heb daar al veel plezier aan beleeft. De VR levert ca. 3 stops winst op (en een stabieler beeld in de viewer).
                  Als je uitsluitend (sport) wil fotograferen met korte sluitertijden (korter dan 1/brandpuntsafstand), dan zou je de non-VC versie kunnen aanschaffen die heel wat goedkoper is. Je bent er dan ook wel aan gebonden onder andere omstandigheden.
                  Of je kan eens kijken of deze (zonder VC) tweedehands te koop is van iemand die deze wegdoet omwille van de beperking m.b.t. de sluitertijd.

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                  das geen slecht fotoke voor iso 10000
                  Zeker tof dat het iso bereik toelaat dergelijke foto's te nemen zonder bewegingsonscherpte. Plezier is er dus zeker aan te beleven en in een album misstaat deze niet, maar om dit op 20x30 af te drukken is hier naar mijn smaak toch wel teveel kleurruis aanwezig.

Oorspronkelijk geplaatst door H@rm Bekijk bericht
                  Eigenlijk heb ik geen opmerking over de lens maar wil ik alleen deze topic volgen. En nu krijg ik steeds een mailtje. Of zijn daar ook andere manieren voor?
                  Onder titel van de topic, rechts in de balk in menu 'Discutietools' / 'Abonneren op deze discutie'.
                  Of je een mailtje krijgt en hoe vaak, hangt af van de gebruikersinstellingen onder 'Mijn account' / 'Opties wijzigen' / 'Berichten & notificaties'.
                  Je kan de topic ook terugvinden in de gebruikersinstellingen onder 'Mijn abonnementen'
                  D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

http://www.amazon.co.uk/Tamron-AF-70...7399186&sr=8-4

Mijn excuses voor de misvatting..
                    Opgelet! De site van Amazon spreekt hier van '+motor' maar daarmee wordt de autofocus (AF) motor bedoelt die dient voor het automatisch scherpstellen.
                    Dus NIET de vibratiereductie (Nikon: VR, Tamron: VC). Beide versies van deze lens (met en zonder VC) hebben dezelfde autofocus motor. USD slaat op het type motor.

De D7000 heeft een ingebouwde motor en kan dus ook autofocussen met lenzen die geen ingebouwde motor hebben (en compatibel zijn met D7000).
                    D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Ook ik ben een zeer contente gebruiker van de 70-300, zoals in mijn onderschrift staat.
                      Misschien een idee om de link eens aan te klikken, op die zelfde plaats.
                      Verder schijnt de recent uitgekomen Tamron 70-200 f2.8 ook niet mis te zijn. (en voor een redelijke prijs)
                      Succes met de beslissing.
                      Groeten,
                      Johan
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                        zou je als fotografie student niet beter kwaliteitsglas kopen inplaats van een trage superzoom?
                        Traag, niet lichtsterk, VR of OS nodig....bla bla bla...... Ik heb gestart met mijn D90 en 18/200 vrII., en deze verkocht om "lichtsterke" lenzen te kopen. Sigma 24/70 HSM en 70/200 HSM beiden f 2.8. zonder OS.
                        OS (of VR) mis ik niet, ten eerste omdat ik al een 35 jaar fotografeer, en toen was daar nog geen sprake van, ten tweede omdat je door het diafragma kunt snelle sluitertijden gebruiken. Van de Sigma's ben ik zeer tevreden, uitgezonderd het gewicht van de 70/200.

Moraal van het verhaal; ik mis mijn verkochte 18/200 als wandel/vakantielens...Ik denk er trouwens sterk aan om de 70/200 te verkopen ..

Dus maak TS niet gek, en laat hem een lens kiezen aan de hand van zijn behoefte en budget.
                        Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

Comment

Ik ga het nog wat moeilijker maken: ik heb ook veel duur glas, en op mijn D700 zit heel vaak m'n Nikon 28-300. Een all-rounder die niet steeds de allerbeste kwaliteit geeft maar super draagbaar is en waar je geen opzichtige fototas voor nodig hebt om alle ander glas mee te nemen. Je moet weten dat je de "ergste tekortkomingen" naar beeldvervorming tegenwoordig vlot kunt wegwerken met Lightroom/ACDSee.

Ga ik echt gaan fotograferen en eis ik maximale kwaliteit, dan blijft mijn 28-300 thuis en loop ik rond met een rugzakje duurder glas.

Voor een beginner, die zeker is ooit een full frame te kopen raad ik die 28-300 heel erg aan.

Groetjes,
                          Riho
                          Last edited by Riho; 26 januari 2013, 09:19.
                          Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
                          Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

Comment

Working...
                          X