Naar aanleiding van bepaalde nieuwe takken die zich aanbieden, ga ik mogelijks moeten overgaan tot de aankoop van een macro-lens.
Het is om in 1ste instantie aan productfotografie te doen.
Daarom de macro-lens voor de 1:1 vergrotingsfactor.
De lichtsterkte is in 1ste instantie ook van minder belang omdat het diafragma toch wordt dichtgeknepen naar F11-16 minimaal voor zo veel mogelijk scherptediepte.
Beeldstabilisatie is ook niet onmiddellijk nodig omdat ik dit vanop statief uitvoer?
Daarom dacht ik aan de volgende 3 mogelijkheden:
- Tamron 90mm F2.8 DI Macro 1:1
- Canon EF 100mm F2.8 Macro USM
- Sigma 105mm f2.8 EX DG MACRO OS HSM
Momenteel staat er dan nog even een cashback op de canon-lens.
Doch zijn een paar zaken in het voordeel van de tamron. Deze is nl nog net iets goedkoper, daarbij is de zonnekap standaard meegeleverd, lijkt het frontglas dieper te liggen in de 'body' en wordt er 5j garantie op gegeven.
De sigma overwint dan vnl door de beelstabilisatie voor een aanvaardbare meerprijs.
Graag had ik wat feedback gekregen van mensen die in het bezit zijn van een van deze lenzen of beide hebben gebruikt en welke hun voorkeur geniet.
Het is om in 1ste instantie aan productfotografie te doen.
Daarom de macro-lens voor de 1:1 vergrotingsfactor.
De lichtsterkte is in 1ste instantie ook van minder belang omdat het diafragma toch wordt dichtgeknepen naar F11-16 minimaal voor zo veel mogelijk scherptediepte.
Beeldstabilisatie is ook niet onmiddellijk nodig omdat ik dit vanop statief uitvoer?
Daarom dacht ik aan de volgende 3 mogelijkheden:
- Tamron 90mm F2.8 DI Macro 1:1
- Canon EF 100mm F2.8 Macro USM
- Sigma 105mm f2.8 EX DG MACRO OS HSM
Momenteel staat er dan nog even een cashback op de canon-lens.
Doch zijn een paar zaken in het voordeel van de tamron. Deze is nl nog net iets goedkoper, daarbij is de zonnekap standaard meegeleverd, lijkt het frontglas dieper te liggen in de 'body' en wordt er 5j garantie op gegeven.
De sigma overwint dan vnl door de beelstabilisatie voor een aanvaardbare meerprijs.
Graag had ik wat feedback gekregen van mensen die in het bezit zijn van een van deze lenzen of beide hebben gebruikt en welke hun voorkeur geniet.
Comment