Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

minolta compatibel sony

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• minolta compatibel sony

Ik heb onlangs een oude minolta 50 mm 1.4 aangeschaft .
    nu heb ik ze net geleverd gekregen en als ik ze op mijn body zet ( sony alpha 500 ) geeft deze aan dat er geen lens gemonteerd is.
    is er voor deze minolta een adapter nodig ? het is al de AF versie .
    ik heb ooit ook met beercans op deze body gefotografeerd wat geen problemen gaf .

iemand raad ???

thanx.

robbi

Re: minolta compatibel sony

Oorspronkelijk geplaatst door robbi Bekijk bericht
    Ik heb onlangs een oude minolta 50 mm 1.4 aangeschaft .
    nu heb ik ze net geleverd gekregen en als ik ze op mijn body zet ( sony alpha 500 ) geeft deze aan dat er geen lens gemonteerd is.
    is er voor deze minolta een adapter nodig ? het is al de AF versie .
    ik heb ooit ook met beercans op deze body gefotografeerd wat geen problemen gaf .

iemand raad ???

thanx.

robbi
    ik lees net ergens dat deze wel compatibel moet zijn
    de lens heeft een verbinding van 5 koperen punten dus moet gaan.
    ik kan het diafragma niet sturen en body geeft melding error geen lens bevestigt.

Comment

Konica-Minolta lensjes werken op sony alpha.
      Dyxum lens guide provides information about most lenses ever released for Minolta and Sony Alpha system (A-mount and E-mount DSLR, SLT, and ILC cameras)
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
        Konica-Minolta lensjes werken op sony alpha.
        http://www.dyxum.com/lenses/index.asp
        ja dacht ik ook .
        waarschijnlijk een defect in de electronica van de lens.
        zou ik ze durven opengooien of zou ik ze laten herstellen ,
        buitenkant en glas zijn in onberispelijke staat

Comment

Contactjes reinigen kan helpen.
          Laten herstellen gaat waarschijnlijk bijna evenveel kosten als de lens zelf.

Of gewoon terug naar verkoper ermee.
          Er zijn er genoeg te vinden die wel perfect werken.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Contactjes reinigen kan helpen.
            Laten herstellen gaat waarschijnlijk bijna evenveel kosten als de lens zelf.

Of gewoon terug naar verkoper ermee.
            Er zijn er genoeg te vinden die wel perfect werken.
            ik heb net even de contactjes gereingd en deze losgeschroefd.de contactplaat kwam er zeer makkelijk af en er zit enkel een chip aan vast . dient deze nergens aan vast te zitten want bij mij zit deze gewoon los. denk dat ermee geknoeid is

iemand tips of een defecte minolta 50 mm 1.4 liggen waarvan het glas kapot is maar de electronica nog goed is ???

Comment

robbi,

Je hebt een lens gekocht met een (verborgen) defect. Ik zou ze teruggeven aan de verkoper en mijn geld weervragen.

G
              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

ik koop nooit een 2de hands lens zonder ze eerst getest te hebben op mijn toestel

Comment

Zou het kunnen dat deze toch niet compatibel is op een alpha 500

Comment

Als je er een hebt met 5 contactjes, dan is het de AF-versie, en dus compatibel.

Of dus, als je jouw lens op www.dyxum.com vindt in de lensdatabase, dan weet je zeker dat het ze hoe dan ook moet werken.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                      robbi,

Je hebt een lens gekocht met een (verborgen) defect. Ik zou ze teruggeven aan de verkoper en mijn geld weervragen.

G
                      Contact opgenomen en deze wenst ze niet terug te nemen.wat kan ik daarbij ondernemen. ? Of gewoon de harde les leren om steeds een lens te testen en me er gewoon bij neer te leggen.

Comment

........ Of gewoon de harde les leren om steeds een lens te testen en me er gewoon bij neer te leggen.
                        yep.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Contact opgenomen en deze wenst ze niet terug te nemen.wat kan ik daarbij ondernemen. ? Of gewoon de harde les leren om steeds een lens te testen en me er gewoon bij neer te leggen.
                          Hoe heb je de lens gekocht ? 2dehands.be ? Ebay ? Hier ?
                          Stond de lens beschreven als normaal werkend ?
                          Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
                            Hoe heb je de lens gekocht ? 2dehands.be ? Ebay ? Hier ?
                            Stond de lens beschreven als normaal werkend ?
                            op marktplaats.nl
                            oud fototoestel minolta af 5000 met dure lens , enkel batterij te vervangen

en idd met nieuwe batterijen werkt het fototoestel maar de autofocus werkt niet van de lens

Comment

op marktplaats.nl
                              oud fototoestel minolta af 5000 met dure lens , enkel batterij te vervangen

en idd met nieuwe batterijen werkt het fototoestel maar de autofocus werkt niet van de lens
                              Hmmm ... markplaats doet niet aan bemiddeling dus daar kan je al geen verhaal halen.
                              Als het packet afgehaald hebt, dan heb je in principe onderzoeksplicht en moet je zelf naar gebreken zoeken.

Ik vrees dat dit toch een "levensles" zal zijn.
                              Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Working...
                              X