Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bynolyt lens2scope

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bynolyt lens2scope

Ook hier bij de vogelspotters positieve ervaringen met de Bynolyt lens2scope.

Comment

@palombian kun je eens een link plaatsen naar de versie die je hebt gekocht op amazon?

Comment

hier staan een aantal verkopers

ik heb een zwart hoekmodel gekocht bij amazon zelf met free super saver delivery (gaat even snel als betalend)
        prijzen veranderen constant, hou het in de gaten

zonet nog op de 100-400 gezet, 40x is nog heel mooi, en de zoom is handig om het onderwerp te vinden (het oculair is wel kleiner dan een echte scope, maar scherp tot aan de rand), focussen valt mee (nu het nog warm is)

mvg
        Last edited by palombian; 2 oktober 2013, 22:29. Reden: extra commentaar

Comment

Bestaat er hiervan ook een variant om je camera op te mounten?

Of zijn hier enkel de verschrikkelijk dure Swarovski's een optie?

Comment

Als het enkel een systeem zou zijn om tussen lens en camera te monteren, dan zou het gewoon een teleconverter zijn.
            Wellicht kun je een camera met een adapter monteren, zoals je met elke kijker kunt, niet alleen met Swarovski's. Maar de bruikbaarheid lijkt me wel beperkt, uiteindelijk heb je een stelsel dat bestaat uit een willekeurige (tele)lens waarvan de kwaliteit redelijk tot goed mag verondersteld worden, de Lens2Scope die goed presteert, een adapter die van goede (mechanische) kwaliteit moet zijn, en een body naar keuze.
            Het wordt een complex gedoe, dat mechanisch niet optimaal stevig is, en de volledige adapter, waarbij ook de body moet gesteund worden, zal vrij duur en omvangrijk uitvallen.
            Als dat de bedoeling is, dan investeer ik in een goede scope, hoeft niet extreem duur te zijn. Ik ben niet erg thuis in die markt, maar vanaf een 500 euro heb je een behoorlijke scope (Nikon en andere), hoe duurder, hoe beter en hoe lichtsterker, net als bij lenzen.
            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Fotos nemen door de lens2scope kan wel, er is nu een versie (1/7 ipv 1/10) waar je een IPhone adapter kan bijkopen.

Maar je gaat na het objectief en een prisma nog door een oculair en het objectief van de camera.
              Dit is digiscoping.

Als je een scope als telelens wil gebruiken bestaan er inderdaad systemen (bv bij Swarovski, Zeiss en Kowa) waar je het hele objectief vervangt door een adapter die je direct op de body van je DSLR monteert. De scope werkt in dit geval als telelens.
              Je krijgt dan een tele van (naargelang de fabrikant en de lensopening van de scope) van ong 600-1000mm met openingen f:7-f:8.5.
              Maar je zit daarmee ook al minstens aan 3500-4000 EUR.
              Zonder AF, dus alleen voor stilzittende beestjes te gebruiken.

Misschien toch maar beter iets meer geven voor een tweedehands 500 of 600 f:4.
              Voortgaande op de fotos die ik gezien heb met scopes denk ik dat een echte lens met extender stukken beter zal zijn.

Comment

Working...
              X