Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een canon 70-200L lens met IS f4 voor een beginner: verstandig of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Een canon 70-200L lens met IS f4 voor een beginner: verstandig of niet?

Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
    Voor binnen kan je inderdaad beter voor een 17-50 F2.8 of 24-70 f2.8 gaan. Zelf wens ik nog een 50 mm F1.4 aan te schaffen voor portretjes binnen.
    Bedoel je de Canon 24-70 f/2.8 versie I ? dan zou ik zelf toch eerder de Canon 17-55 f/2.8 IS overwegen. Vond deze toch net beter presteren dan de oude 24-70 I. En nieuw nog steeds stuk goedkoper dan de oude 24-70 tweedehands.
    Neem aan dat je het hier niet hebt over de Canon 24-70 f/2.8 II ?

Comment

@ flor81

Ik heb idd. de Tamron 17-50 2.8 met stab. en de Canon 70-200 F4 IS, heb ook nog de Canon 50mm 1.4, die gebruik ik niet zo vaak, maar bij is wel nodig voor als ik (heel zelden) tijdens een zaaloptreden fotografeer, gebruik die dan wel met monopod. Die laatste is ook wel een hele goeie portretlens voor binnen vind ik. (maar is wat mij betreft geen noodzakelijke lens)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FloR81 Bekijk bericht
        Hallo iedereen,

Omdat ik overweeg om een tweedehandsbody aan te kopen, zou ik de mogelijkheid hebben om een canon 70-200L lens f4 IS mee over te nemen. Is dat een verstandige zet voor een beginneling?
        (doelen zijn foto's van kinderen, auto's)

Grtn,
        Flor

Ja ... !

Comment

Gewoon effe melden dat ik vandaag de lens gekocht heb. Dit samen met de Tamron 17-55 2.8, batt grip & een canon 40d. De camera heeft volgens eosinfo juist 6000 clicks.

bedankt voor de nuttige info iedereen!

Comment

Have fun en veel fotografie plezier ;-)

Comment

Gewoon effe melden dat ik vandaag de lens gekocht heb. Dit samen met de Tamron 17-55 2.8, batt grip & een canon 40d. De camera heeft volgens eosinfo juist 6000 clicks.

bedankt voor de nuttige info iedereen!
              als het is voor de vernoemde prijs heb je dan zeker een koopje gedaan, shutter kan rond de 100-150.000 normaal aan
              Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
                als het is voor de vernoemde prijs heb je dan zeker een koopje gedaan, shutter kan rond de 100-150.000 normaal aan
                Inderdaad voor die prijs, toestel is in goede staat, wel paar minieme gebruiksporen, maar daar gaan we niet over klagen. Heb nog CF 8GB erbij gekregen & UF-filters. Hopelijk geen Error99, dus laat ons hopen dat hij nog wat clicks aan kan :-)

Trouwens SVIS, wij wonen niet ver van elkaar zo blijkt!

Comment

Inderdaad voor die prijs, toestel is in goede staat, wel paar minieme gebruiksporen, maar daar gaan we niet over klagen. Heb nog CF 8GB erbij gekregen & UF-filters. Hopelijk geen Error99, dus laat ons hopen dat hij nog wat clicks aan kan :-)

Trouwens SVIS, wij wonen niet ver van elkaar zo blijkt!

gebruikssporen zijn niet te vermijden he

8 gig is goed voor ongeveer 600 foto's in RAW

Ik gebruik intss toch al een aantal jaar occassie 40d's en ben de error 99 toch nog niet tegengekomen

zou het niet weten hoever wij uit elkaar wonen want weet nie wor gij woont
                  Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
                    gebruikssporen zijn niet te vermijden he

8 gig is goed voor ongeveer 600 foto's in RAW

Ik gebruik intss toch al een aantal jaar occassie 40d's en ben de error 99 toch nog niet tegengekomen

zou het niet weten hoever wij uit elkaar wonen want weet nie wor gij woont
                    Ik heb nog een CF kaart van 32gig liggen die ik vroeger gebruikte voor muziek, daar kan nog wel wat meer op dan :-)

Als ik door mijn raam kijk, dan heb ik zicht op Neigem-bos, dus ver is het niet denk ik :-)

Comment

Working...
                    X