Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een canon 70-200L lens met IS f4 voor een beginner: verstandig of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een canon 70-200L lens met IS f4 voor een beginner: verstandig of niet?

Hallo iedereen,

Omdat ik overweeg om een tweedehandsbody aan te kopen, zou ik de mogelijkheid hebben om een canon 70-200L lens f4 IS mee over te nemen. Is dat een verstandige zet voor een beginneling?
    (doelen zijn foto's van kinderen, auto's)

Grtn,
    Flor

Re: Een canon 70-200L lens met IS f4 voor een beginner: verstandig of niet?

als je voldoende afstand kan nemen, ook binnen met kinderen, en je hebt geen groothoek nodig, dan is het een verstandige keuze

Comment

Dag,

is natuurlijk te zien of dit je enige lens zou zijn, dan ga je toch wat missen denk ik. Zou best moeten aangevuld worden met een Canon 18-55 of Tamron 17-50 of iets gelijkaardigs in dat bereik.
      Enkele jaren geleden was ik een volstrekte beginneling, en startte ik met een 18-200 omdat ik dacht dat lenzen wisselen niets voor mij was, en ik toch wel wat voor het gemak koos.
      Die lens heeft er juist geteld 6 maanden opgezeten, en ik merkte dat er heel wat betere lenzen bestonden, die in iets minder goede lichtomstandigheden veel mooiere foto's gaven.
      Ik kon toen de Canon 70-200 F4 IS tweedehands kopen, gebruik die veel voor sport buiten, maar ook voor portretten. Voor kinderen soms wel handig dat je d'er niet te dicht bij moet om ze mooi in beeld te krijgen.
      Kort nadien aangevuld met een Tamron 17-50 2.8, en persoonlijk vind ik dit een ideale set: veel mogelijkheden, niet goedkoop maar toch betaalbaar wegens tweedehands, kortom ze geven me veel meer fotoplezier dan die 18-200 (die nu nog enkel door mijn dochter gebruikt wordt).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shinobi Bekijk bericht
        als je voldoende afstand kan nemen, ook binnen met kinderen, en je hebt geen groothoek nodig, dan is het een verstandige keuze
        idd, het zou om vanop afstand ook leuke foto's te kunnen nemen zijn

Oorspronkelijk geplaatst door bejo Bekijk bericht
        Dag,

is natuurlijk te zien of dit je enige lens zou zijn, dan ga je toch wat missen denk ik. Zou best moeten aangevuld worden met een Canon 18-55 of Tamron 17-50 of iets gelijkaardigs in dat bereik.
        Enkele jaren geleden was ik een volstrekte beginneling, en startte ik met een 18-200 omdat ik dacht dat lenzen wisselen niets voor mij was, en ik toch wel wat voor het gemak koos.
        Die lens heeft er juist geteld 6 maanden opgezeten, en ik merkte dat er heel wat betere lenzen bestonden, die in iets minder goede lichtomstandigheden veel mooiere foto's gaven.
        Ik kon toen de Canon 70-200 F4 IS tweedehands kopen, gebruik die veel voor sport buiten, maar ook voor portretten. Voor kinderen soms wel handig dat je d'er niet te dicht bij moet om ze mooi in beeld te krijgen.
        Kort nadien aangevuld met een Tamron 17-50 2.8, en persoonlijk vind ik dit een ideale set: veel mogelijkheden, niet goedkoop maar toch betaalbaar wegens tweedehands, kortom ze geven me veel meer fotoplezier dan die 18-200 (die nu nog enkel door mijn dochter gebruikt wordt).
        Hoi Bejo, bedankt voor deze nuttige bijdrage.
        Als ik het goed begrijp, dan heb jij de Tamron 17-50 2.8 & de Canon 70-200? Ik zou namelijk voor die combinatie gaan, met als body de 40d.

Een allround-lens ga ik niet nemen, liever is van lens veranderen (het plaatje is prioriteit nummer 1)

Comment

Ik heb deze combinatie in het verleden ook gehad en kan je deze zeker aanbevelen. De Tamron (ik had wel de versie zonder beeldstabilisatie) is optisch een erg goede lens voor wat 'ie kost en de 70-200 f4 IS heeft niet voor niets een top reputatie! Enkel de f2.8 IS II is nóg een beetje beter maar kost wel direct 2x zoveel nieuw.
          www.indetailfotografie.nl

Comment

jazeker, is namelijk een misvatting de term beginnerslens en profesionele lens, ik zou het eerder omdraaien, het is namelijk makkelijker om een scherpe foto te maken met een lens als die jij beschrijft dan met een zn beginnerslens, dus wat is nu een beginnerslens ?
            Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Een beginnerslens biedt redelijke kwaliteit voor weinig geld , zodat je ervaring kan opdoen en niet meteen een professioneel budget hoeft te spenderen.

Comment

Ok jongens, ik heb een deal over canon40d, met bovengenoemde tamron en canonlens. Met batterijen-grip, en 2 accu's. Toestel heeft 5000 clicks. Als ik hiervoor 1100 euro betaal, is dat volgens jullie een correcte deal?

Comment

De 70-200 f4 IS doet tweedehands toch gauw 700 tot 800 euro, afhankelijk hoe oud hij is en in welke staat hij is. (ik heb de mijne destijds zelfs verkocht voor 850,-) Hij kost momenteel toch zo'n 1050,- nieuw. De Tamron 17-50 kost nieuw 319,- Reken een tweedehandsprijs van 175 tot 200,- voor deze, + 700 voor de 70-200 dan zit je al aan 900,- Dan nog 200,- voor de 40D + batterijgrip en 2 accu's. Lijkt me in z'n totaliteit geen slechte deal, mits de items in goede staat verkeren.

Je zou het aantal clicks van de camera nog kunnen uitlezen, zie hier.

Comment

Deze prijs is zeker niet overdreven.
                    Over de lenzen moet je niet twijfelen, en een 40D is een toestel dat nog steeds goede resultaten geeft (je kan er wel niet mee filmen).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FloR81 Bekijk bericht
                      Ok jongens, ik heb een deal over canon40d, met bovengenoemde tamron en canonlens. Met batterijen-grip, en 2 accu's. Toestel heeft 5000 clicks. Als ik hiervoor 1100 euro betaal, is dat volgens jullie een correcte deal?
                      zeker en vast

de 40d is mss al een iets ouder toestel maar niettegenstaande een goed toestel.

moest de mijne niet aan zijn aantal clicks beginnen komen & ik ook geen nood hebben soms aan hogere iso's met betere ruisprestaties, zie ik voor mij geen reden om over te schakelen naar een ander toestel.

2de hands gaat een dergelijke body nog altijd over de toonbank vermoed ik van 250 euro. Daar dan nog eens 50 euro bij voor grip.
                      Als het toestel dan ook nog maar eens 5000 clicks heeft (wel controleren), dan zit je zeker meer dan goed voor veel fotoplezier.

De tamron-lens heb ik ook sinds enige tijd, al gebruik ik ze niet zoveel omdat ik ze momenteel praktisch enkel gebruik voor nachtfotografie, landschappen en studiowerk en dat zijn zaken die iets minder aan bod komen bij mij.

De 70-200 F4 IS is ook een leuke lens om idd kinderen te gaan fotograferen. Ik heb zelf geen tele op dit moment maar wel al een paar keer de luxe gehad om een 2.8 mkII IS te mogen gebruiken en is zalig om onverwachte headshots bvb mee te maken vanop afstand. (lens had voor mij wel 1 minpunt maar das persoonlijk)
                      Voor occasioneel gebruik zal de F4 zeker ook meer dan volstaan.

Test het materiaal goed, kijk naar buitensporige uitwendige gebreken om na te gaan hoe alles behandeld is geweest, al zijn gebruikssporen zeker niet ondenkbaar. Sta hierbij stil. Als alles naar behoren werkt, niks werkt tegen of stroef, buy it als het toestel je qua handligging en menu ook je bevalt
                      Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Deze prijs is zeker niet overdreven.
                        Over de lenzen moet je niet twijfelen, en een 40D is een toestel dat nog steeds goede resultaten geeft (je kan er wel niet mee filmen).
                        Ok, bedankt voor de info.

Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
                        zeker en vast

de 40d is mss al een iets ouder toestel maar niettegenstaande een goed toestel.

moest de mijne niet aan zijn aantal clicks beginnen komen & ik ook geen nood hebben soms aan hogere iso's met betere ruisprestaties, zie ik voor mij geen reden om over te schakelen naar een ander toestel.

2de hands gaat een dergelijke body nog altijd over de toonbank vermoed ik van 250 euro. Daar dan nog eens 50 euro bij voor grip.
                        Als het toestel dan ook nog maar eens 5000 clicks heeft (wel controleren), dan zit je zeker meer dan goed voor veel fotoplezier.

De tamron-lens heb ik ook sinds enige tijd, al gebruik ik ze niet zoveel omdat ik ze momenteel praktisch enkel gebruik voor nachtfotografie, landschappen en studiowerk en dat zijn zaken die iets minder aan bod komen bij mij.

De 70-200 F4 IS is ook een leuke lens om idd kinderen te gaan fotograferen. Ik heb zelf geen tele op dit moment maar wel al een paar keer de luxe gehad om een 2.8 mkII IS te mogen gebruiken en is zalig om onverwachte headshots bvb mee te maken vanop afstand. (lens had voor mij wel 1 minpunt maar das persoonlijk)
                        Voor occasioneel gebruik zal de F4 zeker ook meer dan volstaan.

Test het materiaal goed, kijk naar buitensporige uitwendige gebreken om na te gaan hoe alles behandeld is geweest, al zijn gebruikssporen zeker niet ondenkbaar. Sta hierbij stil. Als alles naar behoren werkt, niks werkt tegen of stroef, buy it als het toestel je qua handligging en menu ook je bevalt
                        Bedankt svis is voor deze nuttige post.

Ik ga zeker het aantal clicks nakijken met de software. Kan je via pc dan ook zien of er met een andere cf kaart foto's zijn getrokken? (is die software-check eigenlijk waterdicht, of kan je dat omzeilen?)

Ivm controle materiaal: het grote probleem is dat ik een enorme leek ben. Ik ben dus een makkelijk slachtoffer vrees ik. Optisch nakijken op gebruikerssporen kan ik wel, maar de goede werking controleren is iets anders.

Ik ga proberen afspreken met mijn overbuur, die kan mij misschien nog wat snel opleiden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FloR81 Bekijk bericht
                          Ok, bedankt voor de info.

Bedankt svis is voor deze nuttige post.

Ik ga zeker het aantal clicks nakijken met de software. Kan je via pc dan ook zien of er met een andere cf kaart foto's zijn getrokken? (is die software-check eigenlijk waterdicht, of kan je dat omzeilen?)

Ivm controle materiaal: het grote probleem is dat ik een enorme leek ben. Ik ben dus een makkelijk slachtoffer vrees ik. Optisch nakijken op gebruikerssporen kan ik wel, maar de goede werking controleren is iets anders.

Ik ga proberen afspreken met mijn overbuur, die kan mij misschien nog wat snel opleiden.

de 'schade' aan de buitenkant kan al veel zeggen
                          indien het materiaal correct behandeld is, kan je in principe enkel wat slijtage zien op vlak van krassen op body bvb, of afgebladerde verf.

het materiaal testen op zich is niet zo moeilijk, gewoon ermee gaan fotograferen bvb, zien of je geen abnormaliteiten in de zoeker ziet van overdreven veel vuil ofzo.
                          ook bij de lenzen letten op eventuele krassen op de frontglazen, de scherpstelring verplaatsen en dan focussen om te zien of die correct verplaatst zonder haperen, zie je ook in de zoeker dat het beeld dan scherper wordt, verloopt het zoomen niet te stroef, enz enz
                          Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Als je overbuurman (of een andere bekende) meer kennis van zaken heeft, waarom vraag je hem dan niet gewoon mee als je op pad gaat om wat te kopen?

Comment

Daar sluit ik mij volledig bij aan. Ik gebruik 70-200 f4 ook vooral buiten. Binnen hangt het er inderdaad vanaf hoeveel ruimte je hebt. Voor binnen kan je inderdaad beter voor een 17-50 F2.8 of 24-70 f2.8 gaan. Zelf wens ik nog een 50 mm F1.4 aan te schaffen voor portretjes binnen.
                              Oorspronkelijk geplaatst door bejo Bekijk bericht
                              Dag,

Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                              flickr

Comment

Working...
                              X