Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nex 7 welke lens ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nex 7 welke lens ?

Ik heb een Nikon D700, een prachtig toestel maar zwaar om altijd mee te nemen.
    Voor een tweede camera ging ik dus op zoek naar een klein, licht maar technisch goed toestel. Na het lezen van talloze lovende reviews over de Nex toestellen heb ik besloten om mij een Nex 7 aan te schaffen met de 18-55 mm lens.
    Nu, enkele maanden en een aantal opnamesessies later ben ik toch een beetje teleurgesteld. Het is een prachtige camera, superhandig om overal mee naar toe te nemen maar het "overall" resultaat laat toch wat te wensen over. De scherpte is niet echt om over naar huis te schrijven en ook de ruis valt wat tegen, zelfs op iso100.
    Ik heb in enkele reviews gelezen dat de lenzen het zwakke punt zijn in het Nex verhaal. DPREVIEW beschreef het zelfs als volgt, en dan meer specifiek voor de 15-55mm lens : "Indeed walking around with the NEX-7 and the 18-55mm kit zoom feels a bit like driving a supercar in a suburban speed limit - you're fully aware of its vast potential, but can't take full advantage of it" Tot mijn spijt moet ik dit nu bevestigen.
    Van dezelfde review heb ik Raw bestanden gedownload opgenomen met de 24mm Carl-Zeiss lens. Plaatjes om u tegen te zeggen, zonder meer indrukwekkend. Het zijn deze RAW bestanden die me over de streep hebben getrokken om dit relatief dure toestel te kopen.

Mijn vraag dus:
    welke lens/lenzen kun je best gebruiken op dit toestel om toch een goed resultaat te bereiken ? Geeft alleen de 24mm Carl-Zeiss lens (prijzig beestje) zulke goede beelden of bestaan er inmiddels reeds alternatieven ?

Re: Nex 7 welke lens ?

Ik heb de 24mm en deze is gewoonweg SUPER, iedere keer dat ik foto's maak met deze lens valt mijn mond open van het resultaat, heb eveneens de 50mm en deze is ook prachtig.
    (heb de gewone nex 5 en niet de 7 )

Comment

Dubbelpost per ongeluk, sorry !
      Last edited by Wimpy; 28 oktober 2012, 17:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
        Ik heb de 24mm en deze is gewoonweg SUPER, iedere keer dat ik foto's maak met deze lens valt mijn mond open van het resultaat, heb eveneens de 50mm en deze is ook prachtig.
        (heb de gewone nex 5 en niet de 7 )
        Dit zijn inderdaad superlenzen, ik heb ze ook. Ook de nex 18-200 levert schitterende resultaten op de nex 7.(heb ik zelf ook)
        Mijn voorkeur gaat naar de 24 mm Zeiss.
        Last edited by Wimpy; 28 oktober 2012, 17:46.

Comment

Hallo,

Ik heb o.a. de 18-200mm van Sony en die staat bijna steeds op de NEX-7.
          Sublieme resultaten en een voldoende groot bereik.
          Op vakantie is dat ook mijn favoriete combinatie.

Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ISO200 Bekijk bericht
            Ik heb een Nikon D700, een prachtig toestel maar zwaar om altijd mee te nemen.
            Voor een tweede camera ging ik dus op zoek naar een klein, licht maar technisch goed toestel. Na het lezen van talloze lovende reviews over de Nex toestellen heb ik besloten om mij een Nex 7 aan te schaffen met de 18-55 mm lens.
            Nu, enkele maanden en een aantal opnamesessies later ben ik toch een beetje teleurgesteld. Het is een prachtige camera, superhandig om overal mee naar toe te nemen maar het "overall" resultaat laat toch wat te wensen over. De scherpte is niet echt om over naar huis te schrijven en ook de ruis valt wat tegen, zelfs op iso100.
            Ik heb in enkele reviews gelezen dat de lenzen het zwakke punt zijn in het Nex verhaal. DPREVIEW beschreef het zelfs als volgt, en dan meer specifiek voor de 15-55mm lens : "Indeed walking around with the NEX-7 and the 18-55mm kit zoom feels a bit like driving a supercar in a suburban speed limit - you're fully aware of its vast potential, but can't take full advantage of it" Tot mijn spijt moet ik dit nu bevestigen.
            Van dezelfde review heb ik Raw bestanden gedownload opgenomen met de 24mm Carl-Zeiss lens. Plaatjes om u tegen te zeggen, zonder meer indrukwekkend. Het zijn deze RAW bestanden die me over de streep hebben getrokken om dit relatief dure toestel te kopen.

Mijn vraag dus:
            welke lens/lenzen kun je best gebruiken op dit toestel om toch een goed resultaat te bereiken ? Geeft alleen de 24mm Carl-Zeiss lens (prijzig beestje) zulke goede beelden of bestaan er inmiddels reeds alternatieven ?

Is ook bij andere toestellen zo dat je met 'instap' kitlens geen superieure resultaten krijgt, en zeker niet bij de nex 7.

Comment

Wimpy de 24mm Zeiss is ook mij favoriet, steeds weer betrap ik mezelf erop dat ik naar die toplens grijp
              Nadeel van de 24mm Zeiss: éénmaal geproefd wil je niets anders meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                Wimpy de 24mm Zeiss is ook mij favoriet, steeds weer betrap ik mezelf erop dat ik naar die toplens grijp
                Nadeel van de 24mm Zeiss: éénmaal geproefd wil je niets anders meer.
                Klopt maar de nex 50 mm is ook zéér goed voor een redelijke prijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                  Is ook bij andere toestellen zo dat je met 'instap' kitlens geen superieure resultaten krijgt, en zeker niet bij de nex 7.
                  Klopt, ik wist op voorhand dat dit geen toplens is maar dit verschil is toch wel onverwacht groot. Als je een Nex7 koopt en je verwacht enig goed resultaat is dit dus de lens om niet te kopen. Jammer dat ze dikwijls in pakket wordt aangeboden. Dit vind ik verloren geld.
                  Ik ga nu eens kijken bij Konijn naar de 50 en 18/200 lens. Ook de 24mm lens overweeg ik nu maar ik heb gezien dat deze niet op voorraad is.

Aan iedereen die heeft gerageerd bedankt voor de reactie.

Comment

Als ik jou was, dan zou ik ook eens naar de Sigma 30 en/of 19/2.8 zien.
                    Ben ik toch wel heel tevreden van. Topkwaliteit in de meest compacte vorm tot nu toe.
                    Die 30mm gebruik ik meer dan de Sony 50mm. Qua bereik ideaal voor op stap.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                    X