Een Canon objectief dat bovenaan mijn verlanglijstje staat is de 300 mm F/2.8 I of II. Gezien het grote prijsverschil tussen een (tweedehandse) I en een II ligt de aanschaf van een I het meest voor de hand.
Wat voor de aanschaf van een II pleit:
- een tweedehandse I wordt maar zelden aangeboden
- BTW is aftrekbaar voor mij als ZZP-er wat de II iets goedkoper (beter gezegd: minder duur) maakt
- voordelen zoals betere IS, geringer gewicht en nog betere beeldkwaliteit (speciaal met de serie III extenders)
Omdat de I al een heel goed objectief is, ben ik benieuwd of er forumleden zijn die uit eigen ervaring iets kunnen zeggen over wat ze in de praktijk merken van de voordelen van de II ten opzichte van I.
Bij voorbaat dank voor de reacties
Wat voor de aanschaf van een II pleit:
- een tweedehandse I wordt maar zelden aangeboden
- BTW is aftrekbaar voor mij als ZZP-er wat de II iets goedkoper (beter gezegd: minder duur) maakt
- voordelen zoals betere IS, geringer gewicht en nog betere beeldkwaliteit (speciaal met de serie III extenders)
Omdat de I al een heel goed objectief is, ben ik benieuwd of er forumleden zijn die uit eigen ervaring iets kunnen zeggen over wat ze in de praktijk merken van de voordelen van de II ten opzichte van I.
Bij voorbaat dank voor de reacties
Comment