Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Met alle respect maar een Canon EF 24-105mm F/4L IS USM bij de top 4 van de volgens jou scherpste lenzen zetten... Volopen is een Canon EF 70-200mm F/4L (IS) USM al scherper en bij een gelijk diafragma (F/4) is zelf de goedkope Canon EF 50mm F/1.8 II scherper.
Dan heb ik geen goed exemplaar 50 f1.8 en 70-200 F4 gehad I guess... de mijne waren zeer goed, maar niet supersharp.
Het was ook een statement van de mijn scherpste lenzen actueel. (die 2 laatst genoemde heb ik niet meer)
alle grote lenzenbouwers zijn nu al hun vroegere lenzen aan het heruitbrengen in versie II ervan, en deze zijn telkens scherper, dus in theorie moeten al die nieuwe lenzen de top-ranking overnemen ;-) (alhoewel mijn oude rot de meest scherpe blijft in de reeks vind ik voor mezelf ;-)
ik moet dit toch een klein beetje tegenspreken , heb reeds gelezen dat de 70-200L f4 USM nog iets scherper is in feite DE scherpste Canon lens .
gr,
Rony
Als je dat hebt gelezen, dan is dat gewoon een oudere review die niet aangepast is nadat de 70-200 f2,8 L IS II is uitgekomen.
Ik heb de f4 L IS zelf ook gehad...
Het is misschien wel eens interessant om te weten op welke camera de Canon objectieven het "goed "
Er is een GROOT verschil tussen de performance op een full frame en een 7D (crop camera) bijv.
Alle details op deze website : http://www.dxomark.com/index.php/Len...a-Lens-Ratings
Veel leesgenot.
Comment