Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

scherpste lens van Canon ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: scherpste lens van Canon ???

Scherpe Lens ??? ik heb mij er nog niet aan gesneden zou het niet kunnen zeggen
    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Ik probeer mij een toepassing voor te stellen waarvoor de 100mm niet scherp genoeg is, maar ik kan er zo niet direct een bedenken
      Soms is wat je al hebt goed genoeg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
        Ik probeer mij een toepassing voor te stellen waarvoor de 100mm niet scherp genoeg is, maar ik kan er zo niet direct een bedenken
        Soms is wat je al hebt goed genoeg.
        en de zoektocht naar het Higgs boson? Daar heb je scherp spul voor nodig
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ga misschien reacties uitlokken, maar ik vind persoonlijk ook dat mijn 100 macro de scherpste lens is uit mijn collectie. Zeiss is ook prachtig.
          Er zijn er misschien betere maar op f 7.1 of 8.0 zijn ze geweldig.
          Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            De onzinnige reacties komen gewoon doordat je je vraag nogal vaag gesteld hebt zonder enig doel, en daarom wordt je niet serieus genomen...
            Nee, er zijn er altijd die het iets beter uitleggen dan anderen. In een gratis en succesvol forum met weinig moderatie komt het er op aan de antwoorden die minder bijdragen of alleen maar bevestigen wat reeds tot in den treuren werd herhaald eruit te filteren.
            Je kan degene die van het natrappen een sport maken, er ook preventief uitfilteren, maar dan weet je niet onmiddellijk of ze ook jou misschien publiekelijk aan de schandpaal aan het nagelen zijn.

Comment

Ik vraag me hier op BD soms af of sommige vragenstellers wel serieus bezig zijn.
              Zeggen dat ze peperdure prof. objectieven of camera's gekocht hebben en dan vragen stellen van een volslagen leek.
              Het lijkt er soms op of dat ze interessant willen doen met wat ze in hun bezit (zouden) hebben. Het toppunt van de maand is deze TS: met een vraag over de scherpste lens die niet te beantwoorden is en zegt het beste van het beste te willen kopen maar niet kan uitleggen voor welk doel.
              Maar alleen al door de vraagstelling vallen ze vaak door de mand.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                door welke mand? Al sinds er camera's bestaan zijn er oenen die het allerbeste willen zonder enig besef wat ze ermee kunnen doen. Ik ken wielerterroristen die materiaal hebben waar eliterenners jaloers op zijn,...

mensen hebben het recht te kopen wat ze leuk vinden he. Als ze zichzelf en hun naasten daarmee niet in de schulden steken heb ik daar geen enkel probleem mee.

Doet me een beetje denken aan mijn ex-bovenbuur die al een halve dag gaten ah boren was en vroeg of ik eens kon helpen. Een Hilti boormachine van 1200 watt, splinternieuwe boren en na een halve dag teringherrie 1 gat geboord. De pientere kerel had zijn boormachine op linksom draaien gezet.
                The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jovicic Bekijk bericht
                  Ik hou nogal van het beste van het beste... dus hier komt de vraag :

Wat is globaal gezien de scherpste lens voor fullframe die bestaat van Canon ???

85mm 1.2 ?
                  TSE 24 mm L ?

veel antwoorden op google, maar weinig duidelijke ...
                  wel ik heb eens gelezen dat wat Canon betreft de scherpste lens is: 70-200 f4 L USM de scherpste is die canon ooit heeft gemaakt , ik heb zelf zo een gekocht en moet zeggen inderdaad zeer scherp
                  ik streef naar goeie fotokes
                  Canon 7D en Canon glas

Comment

Als ik mijn vriendin met de macrolens trek , kan ze daar echt niet mee lachen ! :-)
                    En mezelf moet ik daar zeker niet mee trekken !!!

Comment

de scherpste van Canon?

Natuurlijk MP-E 65mm f2,8 op 1x vergroting.
                      Geen af systeem, weinig een super kwaliteit elementen. De lens is echt ongelofelijk scherp.
                      http://rapierr.deviantart.com/ Canon 40D, MT-24ex, 580&430 ex II, st-e2....
                      MP-E 65mm f/2.8 1x-5x Macro; EF 100mm f/2,8 L IS USM Macro; Σ 180mm f/3.5 EX HSM DG Macro (TE KOOP); Σ 50mm f/1.4 EX HSM DG; Tamron 17-50mm F/2.8 SP; Kenko 2x Pro300 DGX

Comment

Deze

grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Deze

grts
                          Sieg

Inderdaat!
                          http://rapierr.deviantart.com/ Canon 40D, MT-24ex, 580&430 ex II, st-e2....
                          MP-E 65mm f/2.8 1x-5x Macro; EF 100mm f/2,8 L IS USM Macro; Σ 180mm f/3.5 EX HSM DG Macro (TE KOOP); Σ 50mm f/1.4 EX HSM DG; Tamron 17-50mm F/2.8 SP; Kenko 2x Pro300 DGX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door witteplu Bekijk bericht
                            800 mm
                            ze is zeker niet dé scherpste maar ze is wel A-MA-ZING dat je zo'n lengte vanuit de hand kan gebruiken....
                            Paar weken terug waren we vanop een motorbootje aan het fotograferen uit de losse hand en mijn foto's waren scherp. Niet te geloven... (vond ik toch ;-))
                            Imagination is more important than knowledge...
                            http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                              Ik vraag me hier op BD soms af of sommige vragenstellers wel serieus bezig zijn.
                              Zeggen dat ze peperdure prof. objectieven of camera's gekocht hebben en dan vragen stellen van een volslagen leek.
                              Het lijkt er soms op of dat ze interessant willen doen met wat ze in hun bezit (zouden) hebben. Het toppunt van de maand is deze TS: met een vraag over de scherpste lens die niet te beantwoorden is en zegt het beste van het beste te willen kopen maar niet kan uitleggen voor welk doel.
                              Mijn scherpste lenzen top 4:
                              - Canon EF 200 f1.8 (zonder twijfel, dit is dé scherpste)
                              - Canon EF 200 f2.0 IS (superlens met andere voordelen, maar qua scherpte is z'n oudere broer beter)
                              - Canon EF 70-200 F2.8 IS II
                              - Canon EF 24-105 IS F4 (jammer dat ze geen F2.8 is ... anders zou ik die keiveel gebruiken om reden van scherpte & interessante range)
                              (ik durf me niet te wagen aan een top5 want vanaf 5th position vind ik dat er veel lenzen zeer scherp zijn, maar toch niet megaclose bij bovenstaande komen)

Er vermelde daar iemand 24 f1.4 ; 16-25 f2.8 II ... sorry maar dat kunnen met volledig open diafragma toch niet uw scherpste lenzen zijn.
                              De Canon EF 28-300 lens bv vind ik voor zo een superzoom te zijn echt wel supermooie (en ook scherpe!) beelden weer te geven, maar op 100% zijn de beelden niet zo haarscherp als met bovenstaande lenzen, dat is zeker)
                              Imagination is more important than knowledge...
                              http://www.kiekje.be

Comment

Met alle respect maar een Canon EF 24-105mm F/4L IS USM bij de top 4 van de volgens jou scherpste lenzen zetten... Volopen is een Canon EF 70-200mm F/4L (IS) USM al scherper en bij een gelijk diafragma (F/4) is zelfs de goedkope Canon EF 50mm F/1.8 II scherper.
                                Last edited by jocau; 6 mei 2012, 10:36.
                                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Working...
                                X