Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikkor 18-70mm Goede lens ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: nikkor 18-70mm Goede lens ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
    Hou dat geld bij ,leg wat bovenop en koop een Tamron 17/50 f2.8, tweedehands ongeveer 220€ en perfect bij je D90.

    Als je inderdaad die 2.8 nodig hebt, dan inderdaad de tamron.
    Anders zou ik echt voor de nikon 18-70 gaan!!!
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

    Comment


    • #17
      Re: nikkor 18-70mm Goede lens ?

      Was de lens die ik kocht bij mijn oude D50. Na veel research, zoals gewoonlijk.
      De 18-55 VR bestond nog niet, maar had ik toen zeker ook niet gekocht.

      18-70mm is gewoon een niveau hoger op verschillende vlakken.

      Scherpte.
      Groter bereik.
      Lichtsterkte op tele uiteinde (4.5 op 70mm ipv 5.6 op 55).
      Snellere & stillere AF.
      Steviger gebouwd
      Grotere focusring
      ...

      Test of alles nog goed vast zit (zoomring niet te los etc...) en je hebt een prima lens.
      Als je echt vaak foto's neemt van omgeving zónder mensen/dieren die bewegen in moeilijk licht, dan is VR misschien meer jouw ding.

      Comment


      • #18
        Re: nikkor 18-70mm Goede lens ?

        Ik wou dat ik zo nog een lens (18-70mm) kon vinden verdorie,,, niet meer te vinden en het is gewoon een super lensje,,, al met veel duurdere lenzen gewerkt die heel wat minder van scherpte waren...
        MAAR niet meer te vinden pfffff voor mijn zoon,,, wie er nog een heeft te koop staan,,, mail@gibphoto.be graag ...
        Hobby video maker
        www.allride.be/gibvideo

        Comment


        • #19
          Re: nikkor 18-70mm Goede lens ?

          De 18-70mm was in die tijd een prima objectiefje, maar de tijd heeft niet stil gestaan:
          - er zijn intussen meer prima objectiefs
          - veel exemplaren zijn 8 jaar oud en intussen een heel eind versleten.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #20
            Ik heb nog een zo goed als nieuw exemplaar… ik gebruik de 18-70 op mijn Nikon D3200
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #21
              Re: nikkor 18-70mm Goede lens ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              De 18-70mm was in die tijd een prima objectiefje, maar de tijd heeft niet stil gestaan:
              - er zijn intussen meer prima objectiefs
              - veel exemplaren zijn 8 jaar oud en intussen een heel eind versleten.
              volledig mee eens
              toen was dat een schitterende lens 8jaar geleden op een 8 Mpix camera
              ondertussen is er al zoveel veranderd dat deze lens achterhaald en de meeste van deze lenzen vrij hard intern versleten zullen zijn
              ik zou persoonlijk gaan voor een nieuwer type lens

              Comment

              Working...
              X