Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 35mm f/2 Lens vs Samyang 35mm f/1.4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon EF 35mm f/2 Lens vs Samyang 35mm f/1.4

    De samyang en de sigma kosten even veel.
    De samyang heeft GEEN autofocus en dat vindt je ok. SOMMIGE exemplaren van de sigma hebben problemen met autofocus en dat is wel een probleem voor jou

    Comment


    • #17
      Re: Canon EF 35mm f/2 Lens vs Samyang 35mm f/1.4

      Als je een Samyang koopt in dit geval, kies je bewust om geen AF te hebben.
      Als je een Sigma koopt, koop je een lens met een AF en mag je ook wel vereisen dat deze degelijk werkt.

      Verder lijkt me het ook makkelijker focussen met een lens als de Samyang i.t.t. een kleinere lens als de Sigma 30mm.

      Comment


      • #18
        Re: Canon EF 35mm f/2 Lens vs Samyang 35mm f/1.4

        Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
        Ik weet niks over zo'n focus confirm chip. een adapter gekoch die dat zou hebben maar heb er niks van gemerkt lol
        Wel weet ik dat een samyang met nikon vatting kan kopen met een af adapter voor canon jmet af confirm chip. Goed ik weet niet hoe die dingen werken en dus ........misschien kan iemand ander exact vertellen hoe je dat wel kan krijgen op zo'n lens, ik ben ook benieuwd.
        Zo een chip wordt op de lens gekleefd( http://www.flickr.com/photos/bengt-re/4005775044/) en vindt men op goedkoop ebay (http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?r...=p3286.c0.m283).
        Sommige chips kun je zelf nog programmeren. Zo kun je de bij sommigen de brandpuntsafstand, één diafragma en een microadjust instellen.
        Je krijgt dan bij het scherpstellen de bevestiging van scherpstelling doordat het focuspunt oplicht.

        Hier vind je nog een linkje http://www.eosdigitaal.nl/forum/view...p?f=17&t=95399
        Last edited by stiaanke; 2 januari 2012, 15:37.

        Comment


        • #19
          Re: Canon EF 35mm f/2 Lens vs Samyang 35mm f/1.4

          Oorspronkelijk geplaatst door JelleVandeVelde Bekijk bericht
          Als je een Samyang koopt in dit geval, kies je bewust om geen AF te hebben.
          Als je een Sigma koopt, koop je een lens met een AF en mag je ook wel vereisen dat deze degelijk werkt.

          Verder lijkt me het ook makkelijker focussen met een lens als de Samyang i.t.t. een kleinere lens als de Sigma 30mm.
          Manueel focusen op een crop is geen pretje omdat je zoeker zo klein is. ALS ik al moet manueel focusen gebruik ik live view. Die rode bolletjes zijn ook niet zo precies als eigenlijk zou moeten voor f1.4.

          Comment


          • #20
            Re: Canon EF 35mm f/2 Lens vs Samyang 35mm f/1.4

            Ik dacht dat er op het "te koop" forum recent een canon 35 f2 aangeboden werd. Misschien interessant?

            Comment


            • #21
              Re: Canon EF 35mm f/2 Lens vs Samyang 35mm f/1.4

              Zo'n ring om een m42-mount lens te laten passen op mijn toestel.
              Onderaan de pagina, staat weldegelijk een artikel over combinatie met zo'n adapterring.
              Maar vraag me af of ik de gepaste chip moet vinden voor "elke lens"

              Heb namelijk
              - vivitar130mm f/2.8
              - rexatar 28mm f/2.8
              - takumar 50mm f/1.8 die ik ook in sony versie heb, dus met AF, dus hiervoor is het niet echt nodig.

              Volstaat deze dan toch?

              Comment


              • #22
                Re: Canon EF 35mm f/2 Lens vs Samyang 35mm f/1.4

                Ik zie hier precies de link naar photozone nog niet staan hier, dus bij deze:
                Samyang
                Canon f2
                Canon 1.4
                Sigma 30 1.4

                Ik zie nu dat dit de testen op FF zijn, maar ze hebben normaal ook de meeste lenzen op cropcamera's getest.
                Waar het in het kort op neerkomt: de Samyang is in vrijwel alles iets beter dan de f2 versie van Canon en is in het midden van het beeld iets minder scherp dan de 35L, maar eens buiten het centrum zelfs een heel stuk beter dan die dure lens. De Sigma lijkt wat op de 35L qua scherpte, maar dan met slechte hoeken op crop ipv op FF.

                Maar véél belangrijker, een heel topic vol voorbeeldfoto's: http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1017831/0
                Zo kun je er van de andere lenzen wsl ook wel vinden, maar daar heb ik zelf nog niet naar gezocht.
                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                Comment


                • #23
                  Re: Canon EF 35mm f/2 Lens vs Samyang 35mm f/1.4

                  Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                  Das allemaal wel leuk die goedkope Samyang lenzen met goed scherp glas, maar je moet de tijd en de kennis hebben.
                  Heb ook eens getwijfeld om de Samyang 14 2.8 te kopen, maar in feite betaal je enkel voor het glas en de omhuizing.
                  De andere merken zouden hun prijs ook flink kunnen verlagen als ze de AF,... weglaten en alles manueel.
                  Ga gewoon voor de Sigma 30 1.4 op crop, easy...
                  maar denk niet dat de de prijs van de AF in de lens , 2/3 van de prijs kost, de 35mm samyang kost 500 euro en de nikon kost 1500 euro voor mij mag dat dan zonder AF zijn en alle samyangs zijn niet met manuele diafragma ik heb de 8mm 2.8 en die is wel met auto diafragma
                  Last edited by koen1950; 19 juli 2013, 06:25.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon EF 35mm f/2 Lens vs Samyang 35mm f/1.4

                    Oorspronkelijk geplaatst door stiaanke Bekijk bericht
                    Zo een chip wordt op de lens gekleefd( http://www.flickr.com/photos/bengt-re/4005775044/) en vindt men op goedkoop ebay (http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?r...=p3286.c0.m283).
                    Sommige chips kun je zelf nog programmeren. Zo kun je de bij sommigen de brandpuntsafstand, één diafragma en een microadjust instellen.
                    Je krijgt dan bij het scherpstellen de bevestiging van scherpstelling doordat het focuspunt oplicht.

                    Hier vind je nog een linkje http://www.eosdigitaal.nl/forum/view...p?f=17&t=95399
                    Een meting chip met elektronische contacten is opgenomen op de AE versie bij nikon, wordt dus matrixmeting ondersteund op alle Nikon camera's. De lens moet bij f/22 worden ingesteld normale werking op moderne Nikon-camera's, maar geen slot is voorzien om de opening in deze positie vast te houden. Dergelijke problemen worden ondervonden met de basisversie, omdat geen meting informatie naar de camera word doorgestuurt
                    Last edited by koen1950; 21 juli 2013, 15:47.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon EF 35mm f/2 Lens vs Samyang 35mm f/1.4

                      ik heb ze net binnen en heb een paar testfoto's gemaakt ik vind ze fantastisch


                      Uploaded with ImageShack.us


                      Uploaded with ImageShack.us

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon EF 35mm f/2 Lens vs Samyang 35mm f/1.4

                        Even ter verdediging van Sigma... Schiet niet op de pianist aub.
                        De Sigma 35mm 1.4 DG HSM (Art) is een ronduit schitterende lens.
                        Ik heb die nu ruim een half jaar en ik moet zeggen dat ik haar amper van mijn body heb gehaald (tenzij ik ècht zoom nodig had).
                        Nooit problemen gehad met focus, schitterende bokeh, en uiterst makkelijk voor flash-loos gebruik in laagverlichte ruimtes.

                        Ik zag dat iemand ook de Canon 35mm 1.4 L USM voorstelde? Als je die kan veroorloven... Niet twijfelen.
                        Maar in zowat èlke onpartijdige review die ik erover heb gelezen (en geloof me: ik lees véél reviews voor ik iets koop) wordt de kwaliteit van de Sigma gelijkaardig aan die L bevonden.
                        En als je dan vergelijkt... Rond de 850€ voor de Sigma... Rond de 1.300€ voor de Canon L lens... Ik was (en ben nog altijd) verkocht. Just saying.
                        Maar als je kijkt voor een 35mm in een lagere prijsklasse... voor zo'n vaak te gebruiken lens zou ik (de afwezigheid van AF op) een Samyang-lens persoonlijk nooit aanraden.
                        Canon EOS 550D // Canon EF-S 18-200mm 3.5-5.6 IS // Sigma 35mm 1.4 DG HSM

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon EF 35mm f/2 Lens vs Samyang 35mm f/1.4

                          Oorspronkelijk geplaatst door Bakrov Bekijk bericht
                          Even ter verdediging van Sigma... Schiet niet op de pianist aub.
                          De Sigma 35mm 1.4 DG HSM (Art) is een ronduit schitterende lens.
                          Ik heb die nu ruim een half jaar en ik moet zeggen dat ik haar amper van mijn body heb gehaald (tenzij ik ècht zoom nodig had).
                          Nooit problemen gehad met focus, schitterende bokeh, en uiterst makkelijk voor flash-loos gebruik in laagverlichte ruimtes.

                          Ik zag dat iemand ook de Canon 35mm 1.4 L USM voorstelde? Als je die kan veroorloven... Niet twijfelen.
                          Maar in zowat èlke onpartijdige review die ik erover heb gelezen (en geloof me: ik lees véél reviews voor ik iets koop) wordt de kwaliteit van de Sigma gelijkaardig aan die L bevonden.
                          En als je dan vergelijkt... Rond de 850€ voor de Sigma... Rond de 1.300€ voor de Canon L lens... Ik was (en ben nog altijd) verkocht. Just saying.
                          Maar als je kijkt voor een 35mm in een lagere prijsklasse... voor zo'n vaak te gebruiken lens zou ik (de afwezigheid van AF op) een Samyang-lens persoonlijk nooit aanraden.
                          Moest ik kiezen, zonder twijfel de sigma 35 f1.4 Art. Pluspunt van de canon 35 f2, de IS (voor video) en het formaat.
                          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon EF 35mm f/2 Lens vs Samyang 35mm f/1.4

                            Ik heb voor mij juist de Canon 35 F2 IS opzij laten leggen. Zaterdag ga ik ze afhalen, ik ben benieuwd. Indien interesse post ik hier dan wel mijn ervaringen.

                            IK vind die IS wel interessant. Ik vind het wel eens leuk in een stad wat avond- en straatfotografie te gaan doen. En dan kan je lekker onopvallend zonder statief eens wat rondlopen. Zeker op fullframe dankzij de betere ISO-prestaties ga je dan minder snel dat statief nodig hebben. Mijn 28 1.8 gaat dan wel in de aanbieding.
                            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon EF 35mm f/2 Lens vs Samyang 35mm f/1.4

                              Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                              Ik heb voor mij juist de Canon 35 F2 IS opzij laten leggen. Zaterdag ga ik ze afhalen, ik ben benieuwd. Indien interesse post ik hier dan wel mijn ervaringen.

                              IK vind die IS wel interessant. Ik vind het wel eens leuk in een stad wat avond- en straatfotografie te gaan doen. En dan kan je lekker onopvallend zonder statief eens wat rondlopen. Zeker op fullframe dankzij de betere ISO-prestaties ga je dan minder snel dat statief nodig hebben. Mijn 28 1.8 gaat dan wel in de aanbieding.
                              Heb je wel gelijk in. In principe zou je de 1 stop verschil tussen 1.4 en 2.0 ruimschoots moeten kunnen compenseren en overtreffen door de IS van de 35mm f2.
                              Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon EF 35mm f/2 Lens vs Samyang 35mm f/1.4

                                Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                                Heb je wel gelijk in. In principe zou je de 1 stop verschil tussen 1.4 en 2.0 ruimschoots moeten kunnen compenseren en overtreffen door de IS van de 35mm f2.
                                Zeker, temeer je ook niet alle foto's op 1.4 gaat nemen, maar die IS heb je altijd plezier van.
                                En waarschijnlijk zullen de volgende camera-generaties de resolutie ook weer verhogen, wat als gevolg heeft dat je uw sluitertijden ook weer wat meer in de gaten gaat moeten houden om scherpe plaatjes te maken als je niet met een statief kunt/wilt werken.

                                Een aantal vrienden van mij werken met een D800, en allen hadden dezelfde ervaring : om uit de hand vlijmscherpe plaatjes te maken, moest je goed uw sluitertijd in de gaten houden (lees : met kortere sluitertijden als voordien).
                                Dus dat was even wennen.
                                Nu, ik hoop dat Canon nog een tijd fullframe camera's gaat blijven aanbieden met 20+ megapixels. Die 30+ en meer mpix hoeven voor mij niet.
                                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                                Comment

                                Working...
                                X