Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 35mm f/2 Lens vs Samyang 35mm f/1.4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon EF 35mm f/2 Lens vs Samyang 35mm f/1.4

    De voorkeur gaat hier duidelijk allemaal naar de sigma , alhoewel die in de titel niet voorkwam , het ging tussen de canon en de samyang , ik denk dat de meesten het niet zien zitten om manueel scherp te stellen als je jonger dan 50 bent is dat ook een vreemd verhaal , wij 60ers hebben ook al een lange tijd blootgesteld geweest aan AF en zijn nog altijd niet bang om zelf scherp te stellen , is een gewoonte,; In feite is de enige 35mm f/1.4 lens met betere bokeh is de $ 1650 Nikon 35/1.4 G .
    In feite is de enige 35mm f/1.4 lens met betere bokeh is de $ 1650 Nikon 35/1.4 G .
    deze lens is scherper dan alles van Nikon!
    Last edited by koen1950; 31 juli 2013, 18:30.

    Comment


    • #32
      Re: Canon EF 35mm f/2 Lens vs Samyang 35mm f/1.4

      Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
      De voorkeur gaat hier duidelijk allemaal naar de sigma , alhoewel die in de titel niet voorkwam , het ging tussen de canon en de samyang , ik denk dat de meesten het niet zien zitten om manueel scherp te stellen als je jonger dan 50 bent is dat ook een vreemd verhaal , wij 60ers hebben ook al een lange tijd blootgesteld geweest aan AF en zijn nog altijd niet bang om zelf scherp te stellen , is een gewoonte,; In feite is de enige 35mm f/1.4 lens met betere bokeh is de $ 1650 Nikon 35/1.4 G .
      In feite is de enige 35mm f/1.4 lens met betere bokeh is de $ 1650 Nikon 35/1.4 G .
      deze lens is scherper dan alles van Nikon!
      Hier wil ik je toch tegenspreken Erik, gewoon omdat manueel scherpstellen op zicht met de huidige toestellen
      en zonder speciaal matglas toch iets moeilijker is dan vroeger met een aangepast matglas.
      Natuurlijk is het wel zo, dat je met een 35mm op bv. f5.6 weinig kan misdoen, zeker op een afstand van pakweg 5 à 10 meter.
      Persoonlijk heb ik de Nikon 35mm f1.4 AF-S, welke duidelijk mijn meest gebruikt objectief is, maar moest dat een manuele focus zijn,
      zou ik deze waarschijnlijk veel minder gebruiken, maar ieder zijn mening hierover.
      Last edited by Guest42; 1 augustus 2013, 04:35.

      Comment


      • #33
        Re: Canon EF 35mm f/2 Lens vs Samyang 35mm f/1.4

        ik moet zeggen dat ik het helemaal onder de knie heb om te manueel scherpstellen , ik tast eerst de twee kanten af en ga er dan net tussenin staan en dat vind ik prettig en heb nooit onscherpe foto's, en gezien het prijs verschil met de sigma vind ik het slim om voor de Samyang te kiezen, maar dat is natuurlijk een persoonlijke zaak
        Last edited by koen1950; 8 augustus 2013, 19:43.

        Comment


        • #34
          Re: Canon EF 35mm f/2 Lens vs Samyang 35mm f/1.4

          Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
          ik moet zeggen dat ik het helemaal onder de knie heb om te manueel scherpstellen , ik tast eerst de twee kanten af en ga er dan net tussenin staan en dat vind ik prettig en heb nooit onscherpe foto's, en gezien het prijs verschil met de sigma vind ik het slim om voor de Samyang te kiezen, maar dat is natuurlijk een persoonlijke zaak
          Zijn er testen, meningen of reviews over dat merk?
          Ik heb eens naar de prijzen gekeken en ik mag zeggen dat ze ook niet goedkoop zijn.
          Hoeft ook niet hoor, als ze maar goed zijn

          AF vind ik wreed gemakkelijk en ik ben van '49
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment

          Working...
          X