Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telegetwijfel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Telegetwijfel

    Oorspronkelijk geplaatst door amouroke Bekijk bericht

    Na een beetje na te denken vraag ik me af of ik zulke professionele lens wel nodig heb? Hij kost toch zo'n 520 euro en ik vraag me af of er geen goedkoper alternatief is waar ik toch ook mooie resultaten mee haal.
    Ik begrijp heel goed je dilemma, deze heb ik zo'n twee half jaar geleden ook gehad. Ik ben begonnen met de 55-250 wat absoluut een top objectief is in haar prijsklasse. Maar na een half jaar toch gegaan voor de 70-200 f/4 IS. En kan alleen maar zeggen was de moeite waard. Er word niet voor niks gezegd dat de f/4 IS scherpte lens was van de 70-200 serie.

    Ik weet niet of een f/4 nu gelijk een pro objectief is. Hij heeft van Canon rode randje gekregen (Luxury), maar er zijn ook EF-s objectieven die er niet om liegen kwa prijs en prestaties. bv 10-22 en de 17-55. Laat je dus niet misleiden om dat het objectief nu een roodrandje heeft.

    Zelf vond/vind ik de IS een toegevoegde waarde hebben zeker op de tele objectieven. Dit is natuurlijk voor iedereen verschillend. Ik dacht IS heb ik niet nodig, maar ben toch wel heel vaak erg blij geweest dat die er op zat ! Ik kan je zeker aanraden om deze in overweging te nemen.

    Comment


    • #17
      Re: Telegetwijfel

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Klopt het heeft geen invloed op de beeldkwaliteit, maar ze passen het alleen toe op erg goede lenzen. Je gaat toch geen perfect afgewerkte lens maken met prut glas erin? Ofschoon van Sigma heb ik er één gehad......
      En toch vind ik van wel!
      Ik had eerder een TOKINA met quasi dezelfde specs.
      Weliswaar was die kleiner en compacter, maar met een even goede bouwkwaliteit als mijn huidige Canon 100-400.
      Ik had ook al een SIGMA EX met ook ong. dezelfde specs.
      Allebei mooi scherp, maar tragere AF.
      En ik kan me dus niet van de indruk ontdoen dat de foto's met de 100-400 er mooier, warmer van kleur en gedetailleerder uitkomen.

      Vraag blijft echter: "de kip of het ei" (in dit geval dus: de kwaliteit of de lens)
      Eeuwige discussie.................................

      PS: die vraag was in principe voor alca535 bedoeld hoor, hjanssen, want volgens mij kletst die maar wat uit zijn nek.
      Tot die conclusie kwam ik namelijk nadat ik zijn kennis van DSLR's en dito glas erop nasloeg hier op BD.
      Op zich geen schande natuurlijk, iedereen heeft het moeten leren, maar om dergelijke profetieën in het rond te strooien is toch ervaring/kennis vereist vind ik, niet.
      Last edited by dréten; 30 december 2011, 08:08.

      Comment


      • #18
        Re: Telegetwijfel

        Ik ben ook begonnen met de 55-250 en relatief snel is dat de witte Canon 70-200 geworden (de 2.8 zonder IS)

        Comment


        • #19
          Re: Telegetwijfel

          Oorspronkelijk geplaatst door Rallyloverke Bekijk bericht
          ....... en relatief snel is dat de witte Canon 70-200 geworden (de 2.8 zonder IS)
          tja...maar daar hangt ook en ander prijskaartje aan.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #20
            Re: Telegetwijfel

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Op nummer 1 met stip, de 70-200 van Canon, in welke variant dan ook.
            Op nummer 2 Canon EF-S 55-250mm f/4.0-5.6 IS II 214 euro
            De rest zou ik zelfs niet in overweging nemen.
            Ook mijn gedacht. Ik heb zelf de canon 75-300 gehad en boven de 200mm wordt die toch wel erg soft. Nu heb ik de canon 70-200 f/4 en da's echt een wereld van verschil, zowel in scherpte (reeds heel scherp op f/4) als in snelheid van het scherpstellen als in contrast/kleuren/... Als 't goedkoper moet (of als je denkt dat IS een absolute must is), zou ik voor de canon 55-250 gaan.
            www.elwee.net

            Comment


            • #21
              Re: Telegetwijfel

              Vandaag is mijn Canon EF 70-200mm F/4L USM aangekomen.
              Last edited by jocau; 3 januari 2012, 17:31.
              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

              Comment


              • #22
                Re: Telegetwijfel

                Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                PS: die vraag was in principe voor alca535 bedoeld hoor, hjanssen, want volgens mij kletst die maar wat uit zijn nek.
                Tot die conclusie kwam ik namelijk nadat ik zijn kennis van DSLR's en dito glas erop nasloeg hier op BD.
                Op zich geen schande natuurlijk, iedereen heeft het moeten leren, maar om dergelijke profetieën in het rond te strooien is toch ervaring/kennis vereist vind ik, niet.
                Rustig aan Dréten. Ik zal voortaan twee keer nadenken voor ik iets neerpen, misschien kan jij dat ook doen en een collega amateur fotograaf in spé wat krediet geven.
                Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast

                Comment


                • #23
                  Re: Telegetwijfel

                  Oorspronkelijk geplaatst door alca535 Bekijk bericht
                  Rustig aan Dréten. Ik zal voortaan twee keer nadenken voor ik iets neerpen, misschien kan jij dat ook doen en een collega amateur fotograaf in spé wat krediet geven.
                  Je zegt amper twee weken geleden dat je volledig nieuw in de hobby bent....
                  Van mij krijgt iedereen krediet hoor, maar gebruik dat dan wél om de nodige deskundigheid op te bouwen die noodzakelijk is om je statement te kunnen verdedigen. Dat kan volgens mij bezwaarlijk in twee weken tijd, niet?
                  Ik wil maar zeggen: iedereen kan zélf wel in meerdere of mindere mate een synthese maken van wat allerlei review-site's op het www verkondigen, maar daarmee help je je medemens niet echt verder vind ik.
                  Als ik hier op BD een vraag stel of een probleem voorleg, dan heb ik mezelf meestal al vooraf "ge-pré-ïnformeerd" op het net, en dan krijg ik vervolgens toch liefst antwoord/oplossing van iemand die uit ervaring spreekt

                  Sorry, je moet maar van mij aannemen dat ik niet rond de pot draai, maar altijd rechtuit zeg wat ik denk.
                  Last edited by dréten; 31 december 2011, 11:35.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Telegetwijfel

                    Met deze vraag zit ik ook al een tijdje. De vraag is inderdaad hoeveel tijd ben ik met mijn hobby bezig, hoeveel wil ik er aan uitgeven enz...
                    Enerzijds denk ik dat je een objectief uit bijvoorbeeld de beruchte "L" klasse minder snel zal vervangen als een echt goedkoop objectief dat bij U past. Goed toestel trouwens. Ben er zelf ook heel content van.
                    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                    flickr

                    Comment


                    • #25
                      Re: Telegetwijfel

                      Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                      Vandaag is mijn Canon EF 70-200mm F/4L USM aangekomen. Toch al meteen gemerkt dat het 's avonds (en indoor) onmogelijk is om scherpe foto's te maken met de losse hand tenzij je je camera op een vlakke tafel/statief zet. Dan verandert het verhaal.

                      Had daarnet ISO 1600 (dat is de ISO limiet die ik ingesteld heb op m'n EOS 550D) en een zeer trage sluitertijd (weet niet meer juist hoeveel). Zowel op 70mm als op 200mm getest. Gelukkig heb ik al een statief (Vanguard Espod 203AP). Dat wordt dus hoogstwaarschijnlijk de Canon Tripod Mount aanschaffen, alleen jammer dat hij zo duur is (139 euro).

                      Morgen de lens buiten eens uittesten in daglicht. Zien of handheld shooting dan mogelijk is.
                      Deze statiefring is een veel goedkopere oplossing.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Telegetwijfel

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Deze statiefring is een veel goedkopere oplossing.

                        http://www.fotokonijnenberg.be/produ...ring-tr-1.html
                        Daar kom je iets te laat mee af. Heb ondertussen de Canon statiefgordel aangeschaft. Ik vraag mij wel af of de statiefgordel hierboven van dezelfde kwaliteit is aangezien het prijsverschil wel gigantisch groot is.
                        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                        Comment


                        • #27
                          Re: Telegetwijfel

                          Statief gondel van een third party merk werkt prima. Ken er aantal die er één gebruiken voor de 70-200 f/4 en zij zijn er erg tevreden over.
                          Zij hebben deze in Hong Kong aangeschaft...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Telegetwijfel

                            -nooit de andere merken vergeten.
                            Bieden soms heel mooie alternatieven aan voor lenzen ook
                            zoals sigma, tamron, carl zeis, ....

                            voor andere acc. ook (batterij (grip), flitsers, ...
                            Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                            hier vind je mijn foto's en hier ook

                            Comment


                            • #29
                              Re: Telegetwijfel

                              Die canon 70-200 mm f4.0, qua fotokwaliteit, is daar wel een alternatief? Iedereen zegt maar dat de kwaliteit niet te evenaren valt onder de andere merken... ?

                              Zo jammer dat er maar geen solden zijn op de lenzen! da's een tegenvaller hoor

                              Comment


                              • #30
                                Re: Telegetwijfel

                                Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                                -nooit de andere merken vergeten.
                                Bieden soms heel mooie alternatieven aan voor lenzen ook
                                zoals sigma, tamron, carl zeis, ....

                                voor andere acc. ook (batterij (grip), flitsers, ...
                                Bij Carl Zeiss moet je toch niet zijn als je geld wil besparen volgens mij Maar volgens mij wel uitstekende kwaliteit.
                                Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                                https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                                Comment

                                Working...
                                X