Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nadelen Image Stabilization

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nadelen Image Stabilization

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
    Ondanks het subtiele verschil kan dat gewoon beter weglaten...
    Het hangt er nog maar van af wat je een subtiel en wat je een wezenlijk verschil noemt.
    En in dit geval hangt het er ook, en blijkbaar vòòral, van af hoe graag je iets betwist om een ander (ik in dit geval) zijn ongelijk te proberen bewijzen. Terwijl we eigenlijk alle 3 (jij, putor en ik) weten dat ik in essentie gelijk heb.
    Men wringt en kronkelt zich in allerlei onmogelijke bochten, tot het anders gaan interpreteren van het woord "gewoon" toe (ondanks de gedegen uitleg over het verschil tussen gewoon een en een gewone) om mij toch maar in het ongelijk te kunnen stellen... Eigenlijk best wel een zielige bedoening.
    Dat geen van jullie beiden het graag met mij eens is, daar kan ik perfect mee leven. Meer nog, ik hou wel van een discussie. Maar op tot op het zielige af op zoek gaan naar iets wat mogelijk anders zou kunnen worden geïnterpreteerd, enkel om wat ik zeg als onjuist te laten overkomen... dat is eigenlijk best lullig en zegt volgens mij meer over jullie dan over mij.
    Wat ik had gezegd over die L-objectieven is trouwens correct Nederlands èn klopt ook nog eens op "technisch" vlak. Dus ik zie niet in waarom ik het woord gewoon zou moeten weglaten.
    Voor putor heeft het totaal geen nut, maar voor jou kan ik er mij iets bij voorstellen dat indien je L-objectieven hebt, niet het gevoel wil hebben dat jouw objectieven gewoon zouden zijn, maar echt wel speciaal (net zoals die miljoenen andere L-objectieven die reeds over de toonbank zijn gegaan).
    Dus Keeskanon, om jou een pleziertje te doen: je hebt gewone EF-objectieven, maar van een uitzonderlijke kwaliteit.
    Zijn de meiden nu tevreden over de laatste formulering?

PS: indien Canon er had voor gekozen om de L-objectieven een aparte vatting te geven, zoals ze bij de objectieven voor cropcamera's hebben gedaan (EF-S), dan zou mijn uitspraak onjuist geweest zijn. Had men bijvoorbeeld de aanduiding van de L-objectieven hetzelfde gemaakt als die voor de cropcamera's, bv. EF-L 24-70mm f/2.8 USM (waarbij EF-L staat voor het soort vatting), dan had mijn uitspraak dat L-objectieven gewoon EF-objectieven zijn inderdaad onjuist geweest.
    Last edited by Voltigeur; 29 oktober 2011, 11:25.
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Ik ken de voorgeschiedenis niet van deze situatie maar ik volg met uitermate veel belangstelling.

Ik vraag mij af hoe sommigen toch ooit van 't straat geraakt zijn

Ik heb ook de 17-55 IS van de eerste release en heb nog geen enkel probleem ondervonden. Volgens mij zijn er andere nadelen aan deze lens dan de IS. zoals de 'lock' die men vergeten is of de neiging om stofjes te verzamelen.(hoewel dit relatief meevalt).

Greetz!

Comment

Het is gewoon een kwestie van te veel vrije tijd bij sommigen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Het is gewoon een kwestie van te veel vrije tijd bij sommigen.
          Dit is nu exact ook mijn gedacht

We kunnen er hier beter een paar een lollyke geven. Met of zonder IS maakt niet uit
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Wat de IS betreft: als ie erop zit kan ie stuk gaan. Maar da's ook zo met de autofocusmotor toch?
            Mijn idee? Als je 't geld ervoor hebt, en je kan 't gebruiken, neem dan IS. Heb je 't absoluut niet van doen, ga dan voor een objectief zònder IS. Scheelt een stuk in prijs.
            Of er een kwaliteitsverschil is tussen de IS bij de "standaardobjectieven" en de duurdere objectieven, dat weet ik niet, maar ik veronderstel van wel. Er is ook een duidelijk verschil in prijs, hé.
            Op mijn 24-70mm heb ik nog niet het gevoel gehad IS te missen, maar op mijn 70-200mm heb ik toch al situaties meegemaakt waarbij het van pas zou zijn gekomen.
            Het zou me verbazen mocht Canon stabilisatiesystemen (en andere kwaliteitsmerken met een zekere reputatie) op de markt brengen waarvan ze weten dat ze niet aan bepaalde eisen voldoen.
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Working...
            X