Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens bijkopen (huwelijk)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke lens bijkopen (huwelijk)

Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
    50mm 1.8 of de 85mm 1.8 zijn beiden betaalbaar en lichtsterk.

2de body is enkel van belang als je dit wil blijven doen. De vrienden verwachten niet dat je van alles een back up hebt, indien ze dat willen dan moeten ze maar een pro inhuren.
    ik ga mee met deze mening primes for the win

neem een sigma 30mm f/1.4 op crop sensor, kost 420euro en je heb een fantastische lens waar je quasi een heel huwelijk mee kunt doen binnen.
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Geef ik dan niet beter iets meer uit voor een Sigma 17-50?
      Waarom denk je dat de sigma beter is dan de tamron?
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

In het gemeentehuis gebruik ik ook het meest m'n 24-70L op een FF camera. Op mijn tweede body (eveneens een FF camera) heb ik dan altijd mijn 135L geschroefd voor de close-up shots en omschuiven van de ringen etc. Tijdens de reportage gebruik ik veruit mijn 135L het meest, en daarnaast mijn 24L en Sigma 50EX.

Ondanks dat ik zelf erg gecharmeerd ben van primes lijkt me een 70-200 f2.8 toch ook wel erg handig tijdens bruidsshoots. Ik heb dan ook zelf al menigmaal overwogen om mijn 135L & 100-400L te verruilen voor een nieuwe 70-200L f2.8 II. (+ 2x teleconverter om weer op 400mm te komen) Maar elke keer kom ik toch tot de conclusie dat ik mijn 135L niet wil missen. En helaas heb ik het budget de komende tijd niet om alleen de 100-400L te verruilen voor de 70-200 + converter dus laat ik het er voorlopig waarschijnlijk maar bij. Niet dat dat een straf is hoor

Maar hoe dan ook, back on topic, als je niet van plan bent om dit werk vaker te gaan doen zou ik zéker geen lens speciaal kopen voor deze gelegenheid. Het koppel wil immers niet investeren in een pro-fotograaf, waarom zou jij dan wél investeren in beter materiaal voor hún huwelijk Mijn advies is dus eigenlijk, koop wat je voor jezelf zou kunnen/ willen gebruiken en niet speciaal voor huwelijken o.i.d. Heb jij het meeste nood aan een lichtsterke telezoom, koop dan een 70-200. Heb je meer behoefte aan een lichtsterke standaardlens, koop dan een 17-50 f2.8. Liever een lichtsterke prime voor portretten? Ga dáár dan gewoon voor.

My 2 cents...
        Last edited by MarkEL; 27 september 2011, 23:45.
        www.indetailfotografie.nl

Comment

Working...
        X