Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens bijkopen (huwelijk)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke lens bijkopen (huwelijk)

Oorspronkelijk geplaatst door 3zzzie Bekijk bericht
    Is een 24-70mm zonder beeldstabilisatie wel interessant?
    die is zeker en vast interessant, juist zien dat je je sluiter op een langste snelheid houd van 1/160ste bij 70-75 mm om bewegingsonscherpte te voorkomen
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

wat ook nog een mogelijkheid is, kostenloos een vrijwilliger zoeken ...
      soms zijn er hier wel mensen welk jou een handje willen helpen ...
      zodoende heb je twee verschillende perspectieven van foto's en heb je een backup scenario!
      Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        met de lenzen die je hebt zal je ook wel je plan kunnen trekken... vermits ze geen resultaat als van een pro verwachten...
        @TS: Ik denk dat je in elk geval best zorgt dat deze laatste opmerking ook klopt .
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
          @TS: Ik denk dat je in elk geval best zorgt dat deze laatste opmerking ook klopt .
          ja, als ze die vraag stellen aan vrienden, zullen ze dat ook wel weten vermoed ik dat ze geen superafgewerkte kwaliteit moeten verwachten t.o.v. een 'pro' huwelijksfotograaf

mijn neef heeft mij dat indertijd ook gevraagd om tijdens hun wettelijk huwelijk wat foto's te maken, gewoon als herinnering van de plechtigheid zelfs

en mijn nicht die onlangs getrouwd is, had wel een ingehuurd voor hun eigen reportage apart en tijdens het huwelijk zelf maar bij het feest was deze ook niet meer aanwezig, daarvoor hadden ze een aantal familieleden / vrienden ingeschakeld, ook net om de kosten te drukken maar toch aan het feest wat herinneringen over te houden
          Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Koop er een 35mm DX bij. Dan heb je een 35 en 50. En misschien nog occasie ergens een 20mm 2.8 zoeken, of zo'n 20mm 1.8 van Sigma.

Als je echt iets langer wilt koop er dan een 85mm 1.8 bij. Die drie lenzen koop je trouwens voor minder geld dan een 24-70... En je hebt een pak meer lichtsterkte.

En trouw kan je IMHO wel doen met bijvoorbeeld een 20 en een 50 (op crop).

Ik heb nooit begrepen waarom lenzen wisselen zo ambetant zou zijn. Ik werk ook enkel nog met primes en mis geen shots. Is gewoon een kwestie van anticipatie en training. (zo vaak lig je trouwens niet te zoomen hoor).

Externe flits kan ook nuttig zijn, maar dan bounced en op slow sync tijdens dansen ofzo. Of misschien als fill als de zon een beetje fel zou zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=RNCmuExlHvM maak zo iets, ziet er belachelijk uit maar werkt fantastisch.
            mijn website

Comment

Nu hebben jullie al zoveel lensen opgenoemd he. Ik dacht dit lijkt mij een interresant onderwerp want ik moet binnenkort ook een trouw gaan fotograferen van een vriend. Maar met zoveel lensen dat jullie al opgenoemd hebben weet ik nog niet wat ik het beste kan aanschaffen. Het meest denkende denk ik dan de 70 - 200 voor in de kerk . Maar kan je daar wel iets mee doen in het gemeentehuis??,daar sta je tenslotte toch vrij dicht bij het koppel.

Comment

Maar kan je daar wel iets mee doen in het gemeentehuis??
                nee, eigenlijk niet zoveel.
                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door diron Bekijk bericht
                  Nu hebben jullie al zoveel lensen opgenoemd he. Ik dacht dit lijkt mij een interresant onderwerp want ik moet binnenkort ook een trouw gaan fotograferen van een vriend. Maar met zoveel lensen dat jullie al opgenoemd hebben weet ik nog niet wat ik het beste kan aanschaffen. Het meest denkende denk ik dan de 70 - 200 voor in de kerk . Maar kan je daar wel iets mee doen in het gemeentehuis??,daar sta je tenslotte toch vrij dicht bij het koppel.
                  voor een huwelijk, tijdens de dag, gebruik ik standaard een 24-70mm op fullframe (dus 17-55mm op crop)
                  en een tweede toestel met een 70-200mm

tijdens de effectieve shoot van het koppel... gebruik ik primes, zoals een 135mm f2 of 85mm F1.4... maar dat zou je evengoed met je 200mm kunnen doen...

Het gros van de foto's zijn met 24-70mm gemaakt... die mag je dus niet missen...
                  dus voor een crop een 17-55mm f2.8
                  Gemeentehuis: puur 24-70mm (17-55mm)
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

De tamron 17-50 zonder VC (stabilisatie) schijnt beter te zijn, maar is dit niet nuttig in bijvoorbeeld een kerk waar de lichtomstandigheden minder zijn, en je dus door de stabilisatie een kortere sluiter kunt instellen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                      nee, eigenlijk niet zoveel.
                      minder nog: niks :-)

G
                      fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Als 2e shooter zou ik ze wel durven gebruiken.

Comment

De tamron 17-50 zonder VC (stabilisatie) schijnt beter te zijn, maar is dit niet nuttig in bijvoorbeeld een kerk waar de lichtomstandigheden minder zijn, en je dus door de stabilisatie een kortere sluiter kunt instellen?
                          Stabilisatie is nuttig maar minder nuttig voor een 17-50 imo. Een 50mm kan je best stabiel houden een 200mm al minder. En als de mensen bewegen helpt stabilisatie toch niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 3zzzie Bekijk bericht
                            je bedoelt een langere sluitertijd neem ik aan.

Wat zou daar het nut van zijn? De vuistregel 1/brandpunt (x cropfactor) zegt dat je op 17mm weg moet komen met 1/30. Voor mij werkt dat redelijk goed, in tele boven 150mm tel ik er voor mijn gebeef een extra stop bij.

2 stops trager dan 1/30 is 1/8. Ik ken geen trouwers die 1/8 van een seconde stil blijven staan. Hoe handig VC, VR, IS, OS,... ook is, dat zijn nu eenmaal de beperkingen ervan.
                            The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                              Als 2e shooter zou ik ze wel durven gebruiken.
                              hangt ervan af in welk stadhuis. In Izegem zéker niet, in Keerbergen dan weer wel, om maar 2 extremen aan te halen.

G
                              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Wat een moeilijke keuze!

Mijn voorkeur gaat nu naar de Tamron 17-50mm f2.8 VC (alhoewel VC blijkbaar niet echt nodig is op een 17-50mm). Ik heb ook gelezen dat de autofocus niet altijd even goed is bij Tamron?

Geef ik dan niet beter iets meer uit voor een Sigma 17-50?

Comment

Working...
                                X