voor gebruik op een Canon 5D Mk II
overweeg ik één van de twee volgende objectieven aan te kopen
----
ik heb hier zowat alle reviews gelezen op BD ( en ook enkele andere buiten BD ) i.v.m. Macrolenzen, en al veel bijgeleerd , maar toch is het voor mij niet duidelijk welk nu de beste keuze is tussen beide bovenstaande objectieven.
- wat vaststaat is dat het een 150 of 180 mm wordt ( o.m. grotere insecten die niet noodzakelijk stilzitten en waarbij een beetje afstand houden dus beter is ) .
- ik wil zowel uit de hand als van op een statief macro foto's nemen
- en dit objectief enkel voor macrofoto's gebruiken
- gelet op de prijzen ( en vooral het prijsverschil tussen beide ) is het maken van de juiste keuze toch wel belangrijk
- de ene (Canon) heeft geen IS en de andere (Sigma) blijkbaar wel
iemand ervaring met beide objectieven ?
met dank voor instructieve reacties.
Dirk
overweeg ik één van de twee volgende objectieven aan te kopen
Canon EF 180 f/3,5 L USM Macro ( 1429 euro bij Konijn )
of
Sigma 150 f/2,8 EX DG OS HSM APO ( 969 euro bij Konijn )
of
Sigma 150 f/2,8 EX DG OS HSM APO ( 969 euro bij Konijn )
----
ik heb hier zowat alle reviews gelezen op BD ( en ook enkele andere buiten BD ) i.v.m. Macrolenzen, en al veel bijgeleerd , maar toch is het voor mij niet duidelijk welk nu de beste keuze is tussen beide bovenstaande objectieven.
- wat vaststaat is dat het een 150 of 180 mm wordt ( o.m. grotere insecten die niet noodzakelijk stilzitten en waarbij een beetje afstand houden dus beter is ) .
- ik wil zowel uit de hand als van op een statief macro foto's nemen
- en dit objectief enkel voor macrofoto's gebruiken
- gelet op de prijzen ( en vooral het prijsverschil tussen beide ) is het maken van de juiste keuze toch wel belangrijk
- de ene (Canon) heeft geen IS en de andere (Sigma) blijkbaar wel
iemand ervaring met beide objectieven ?
met dank voor instructieve reacties.
Dirk
Comment