Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

Ik heb een versie II en wat kan ik zeggen : man, wat een fantastische lens is dit!
    Spijtig genoeg kan ik niet vergelijken met een I versie, maar ik kan de II wel aan iedereen aanraden.
    Fotografie is leren kijken.
    http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
      de verschillen tussen IS en nonIS en 2.8 en 4.O (4 versies dus) slaan op de versies I;

Voor alle duidelijkheid: de 2.8 verssie II verslaat alle voorgangers op elk gebied (IS, AF, scherpte volopen, scherpte op 200mm). Als je niet puur omwille van financiële redenen voor een I gaat, raad ik je aan nooit iemands II op je body te zetten of je gaat spijt hebben. Plain and simple. Kan je het bedrag op tafel leggen, ga dan voor een II.
      We kunnen ze krijgen aan een goede prijs en het is zowiso een investering
      voor later. Ben alvast blij dat er zo veel fantastische reacties op gegeven zijn!
      Het wordt dan zeker de II, bedankt iedereen voor de hulp!!
      Canon EOS 50D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM en de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM lens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nevermore Bekijk bericht
        Kom, kom. De Canon EF 70-200 reeks is gewoon super. Daar ga je niemand iets anders over horen zeggen.
        Maar van die super-reeks was de 70-200 f2.8 IS I de "minste". En als dan iemand vraagt of ze de I of II moet kopen om het "beste" en "scherpste" exemplaar te hebben dan moet je de II aanraden.
        Uiteraard levert de I ook prachtige beelden op (als de fotograaf het kan natuurlijk).

Een miskoop zal je niet doen met de 70-200 reeks, dat is zeker.
        dat denk ik er ook van !
        heb voor de f4L is usm gekozen vanwege prijs (1000 euro is geen 2000 euro eh)
        iedereen die zo'n L lens in huis haalt heeft een bom van een lens

Comment

Waarop baseert iedereen zich om te zeggen dat de 2.8 IS II zoveel scherper en beter is dan de oude versie I??

Ik heb een exemplaar van de oude versie en en heb versie II serieus getest t.o.v. mijn 'oude' lens I. Mijn lens kwam als beste uit te test, ook op 2.8. Enkel op 1/30 en 200 mm was de nwe beter. Maar wie neemt foto's op 1/30 op 200 mm?

Resultaat is dat ik nog steeds de oude versie heb en er niet aan denk om de nwe aan te schaffen. Testen gedaan met 1DMkIV.
          Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter M Bekijk bericht
            Waarop baseert iedereen zich om te zeggen dat de 2.8 IS II zoveel scherper en beter is dan de oude versie I??

Ik heb een exemplaar van de oude versie en en heb versie II serieus getest t.o.v. mijn 'oude' lens I. Mijn lens kwam als beste uit te test, ook op 2.8. Enkel op 1/30 en 200 mm was de nwe beter. Maar wie neemt foto's op 1/30 op 200 mm?

Resultaat is dat ik nog steeds de oude versie heb en er niet aan denk om de nwe aan te schaffen. Testen gedaan met 1DMkIV.
            Ik heb de oude versie een paar jaar gebruikt, en die heb ik vervangen door de nieuwe, daarop baseer ik mij.
            En alle mogelijke tests die ik over die lenzen (oud en nieuw model) gevonden heb bevestigen wat ik zelf zie.

Voor beide lenzen heb ik de AF-correctie in de 1D MKIII aangepast tot er zeker geen focusprobleem meer was (dat moet ik bij mijn 1D MKIII voor elke lens doen).

Op 200mm is het verschil tussen de oude en de nieuwe versie wel veel groter dan op 70mm, maar als ik een 70-200 f2,8 koop, dan heb ik graag dat die over het hele zoombereik een heel erg goede beeldkwaliteit geeft, en dat ook met het diafragma volledig open. Dat was het probleem bij de oude versie, die was met het diafragma helemaal open niet zo geweldig over het hele zoombereik.

Als je beide lenzen op f4 gebruikt, dan zal het verschil niet erg groot zijn, maar je koopt geen f2,8 lens om het diafragma nooit verder dan f4 open te zetten.

70-200 f2,8 L IS: http://www.dpreview.com/lensreviews/..._c16/page5.asp

70-200 f2,8 L IS II: http://www.dpreview.com/lensreviews/..._c16/page5.asp

oud <-> nieuw : http://www.the-digital-picture.com/R...mp=0&APIComp=0
            (muis over de foto = 70-200 f2,8 L IS II, je kan andere brandpuntsafstanden kiezen om te vergelijken)
            Last edited by Black B@ndit; 28 augustus 2011, 11:26.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Op reviews van websites die vrij professioneel de zaken uitmeten op vergelijkbare wijze.
              Jouw alleenstaande test moet dan maar opwegen tegen bovenvermelde tests van verschillende gerenomeerde sites?
              In de veronderstelling dat je een normale II getest hebt, zou ik - indien zeker van de testmethode - vasthouden aan het uitmuntende 'oude' exemplaar.

Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

Comment

Maar toch had hem intresse in mijne II zogezegd voor zijn kinderen!

Comment

De 1ste en 2de versie geven wel iets andere beelden. De nieuwe versie is naar mijn mening scherper (vooral aan het tele eind) en heeft een wat 'harder' contrast. Sommige fotografen prefereren daarom de 1ste versie voor het vastleggen van huid(tinten).
                  Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daan B Bekijk bericht
                    De 1ste en 2de versie geven wel iets andere beelden. De nieuwe versie is naar mijn mening scherper (vooral aan het tele eind) en heeft een wat 'harder' contrast. Sommige fotografen prefereren daarom de 1ste versie voor het vastleggen van huid(tinten).
                    Ja, ik heb ook een tweedehands 70-300 en een 18-135 gekocht voor high key portretten en zacht uitgesmeerde landschappen.
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                      Ja, ik heb ook een tweedehands 70-300 en een 18-135 gekocht voor high key portretten en zacht uitgesmeerde landschappen.
                      TE KOOP CANON LENS 70-200 1:2.8 II USM (1700 eur)
                      Zo goed als nieuw verkoop het omdat ik te weinig tijd heb en andere interesses.
                      Intresse contacteer mij op mail: neirynck_barre@hotmail.com

Comment

Working...
                      X