Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

    Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
    Ik zou het niet beter kunnen zeggen

    En nog iets, wat betreft die prijzen, als het op 100 euro aankomt om een lens bij ééntje in Hong Kong aan te kopen ivp hier bij een betrouwbare leverancier dan had je misschien beter dit overwogen : http://www.pixmania.be/be/nl/2896900...era-hello.html
    Sorry, ik vind dit verschrikkelijk grof en beledigend!
    Voor de zoveelste keer, ik ben echt niets met zo'n antwoorden.
    Waar ik mijn lens koop is jullie probleem niet! Ik ga hem trouwens kopen bij Konijnberg.
    Of heb je daar ook commentaar op?
    Canon EOS 50D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM en de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM lens

    Comment


    • #47
      Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

      Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
      Je lijkt me ook geen zagevent, gewoon iemand die zeker wil zijn van goed gerief. Dus ga voor versie 1.
      Inderdaad! Maar de vraag is waar je die nog kan kopen ... ? Alleen de I zonder IS is
      nog te koop en ik ben vaak op hondenshows (dus in donkere hallen). Doet me
      een beetje twijfelen. Ik neig nog steeds naar de II en ik denk dat het ook deze zal worden.
      Canon EOS 50D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM en de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM lens

      Comment


      • #48
        Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

        Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
        f2.8 = meer licht = activatie van crosstype sensoren = beter autofocus
        Bedankt voor de verduidelijking!!
        Canon EOS 50D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM en de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM lens

        Comment


        • #49
          Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

          Oorspronkelijk geplaatst door AnneliesC Bekijk bericht
          En in welk opzicht? Is de F2.8 beter dan de F4 of omgekeerd (kon het niet goed opmaken uit je berichtje)
          Kijk het bezitten en werken met een F2.8 kan in sommige gevallen uitmaken of je de foto neemt of je de foto mist, een F2.8 is steeds aan de winnende kant, neem bijvoorbeeld concertfotografie, je maakt een opname op 3200 Iso en op volle opening dus 2.8, met een F4 zou je dat moeten doen op 6400 Iso. Je plaatst een extender 1.4 X aldus bekom je een F4, anders zou je met een F5.6 zitten. Het is in de eerder extreme omstandigheden dat je het voordeel van de F2.8 kan aanspreken. Watjes klagen soms over het gewicht van de lens, persoonlijk heb ik dat steeds een flauw excuus gevonden.

          MVG, Jeff c.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #50
            Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

            Oorspronkelijk geplaatst door AnneliesC Bekijk bericht
            Waar ik mijn lens koop is jullie probleem niet! Ik ga hem trouwens kopen bij Konijnberg.
            Kijk voordat je tot aanschaf overgaat nog even rond op internet; zaken zoals Foka (Rotterdam, NL), CameraNu (Urk, NL) en Art en Craft ( ergens in Belgie ...) zijn vaak aantrekkelijke alternatieven voor Konijnenberg.

            Comment


            • #51
              Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

              Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
              Misschien moet je effen nuanceren naar "MIJN" oude was soft... Ik heb bijna 7 jaar zo'n "oude" en ik kan je verzekeren dat die op F2.8 vlijmscherp is . Ik kan me dus niet van de indruk ontdoen dat als je zegt dat jou lens op 2.8 soft was er toch iets mee aan de hand was...
              Ik heb de mijne vorige week serieus kunnen vergelijken met een nieuwe en er is maar één reden waarom ik de nieuwe zou willen en dat is de IS die toch merkbaar beter is, voor de beeldkwaliteit zou ik het zeker niet doen.
              Ik zie zelf duidelijk het verschil tussen de eerste en de tweede versie, en in alle tests die ik ondertussen heb gelezen is net hetzelfde te zien.
              Waarschijnlijk heb jij een 70-200 f2,8 L IS die beter presteert dan gemiddeld, je hebt dan geluk gehad.

              De eerste Canon 70-200 f2,8 L IS was wat beter dan de Sigma 70-200 f2,8 EX die ik daarvoor had, maar de 70-200 f2,8 L IS II is op f2,8 even scherp als 135 f2 L op f2,8 en dat is een hele prestatie.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #52
                Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                Kijk voordat je tot aanschaf overgaat nog even rond op internet; zaken zoals Foka (Rotterdam, NL), CameraNu (Urk, NL) en Art en Craft ( ergens in Belgie ...) zijn vaak aantrekkelijke alternatieven voor Konijnenberg.
                Foto Bastiaan (daar zijn ook koopjes te doen )

                Comment


                • #53
                  Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                  Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                  Kijk het bezitten en werken met een F2.8 kan in sommige gevallen uitmaken of je de foto neemt of je de foto mist, een F2.8 is steeds aan de winnende kant, neem bijvoorbeeld concertfotografie, je maakt een opname op 3200 Iso en op volle opening dus 2.8, met een F4 zou je dat moeten doen op 6400 Iso. Je plaatst een extender 1.4 X aldus bekom je een F4, anders zou je met een F5.6 zitten. Het is in de eerder extreme omstandigheden dat je het voordeel van de F2.8 kan aanspreken. Watjes klagen soms over het gewicht van de lens, persoonlijk heb ik dat steeds een flauw excuus gevonden.

                  MVG, Jeff c.
                  Bedankt voor de nuttige info!!
                  Met het gewicht heb ik geen probleem!
                  Canon EOS 50D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM en de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM lens

                  Comment


                  • #54
                    Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                    Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                    Kijk voordat je tot aanschaf overgaat nog even rond op internet; zaken zoals Foka (Rotterdam, NL), CameraNu (Urk, NL) en Art en Craft ( ergens in Belgie ...) zijn vaak aantrekkelijke alternatieven voor Konijnenberg.
                    Het is een voorlopige beslissing hoor, ik ben nog volop aan het rondkijken.
                    Heb de sites al even bekeken en het ziet er ook heel voordelig uit, merci!
                    Canon EOS 50D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM en de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM lens

                    Comment


                    • #55
                      Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                      Hilarisch dit topic.
                      Alsof dat voor versie II er was niemand scherpe foto's nam op f2.8 met de oude, toen had niemand versie II verwacht en werd die lens aan iedereen volle bak aangeraden.
                      Als je geld genoeg hebt versie II anders blijf je denken dat't beter kan.
                      Als je gewoon een goeie lens wil, en geen zagevent zijt, versie 1.

                      Kom, kom. De Canon EF 70-200 reeks is gewoon super. Daar ga je niemand iets anders over horen zeggen.
                      Maar van die super-reeks was de 70-200 f2.8 IS I de "minste". En als dan iemand vraagt of ze de I of II moet kopen om het "beste" en "scherpste" exemplaar te hebben dan moet je de II aanraden.
                      Uiteraard levert de I ook prachtige beelden op (als de fotograaf het kan natuurlijk).

                      Een miskoop zal je niet doen met de 70-200 reeks, dat is zeker.
                      Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

                      Comment


                      • #56
                        Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                        Oorspronkelijk geplaatst door nevermore Bekijk bericht
                        Kom, kom. De Canon EF 70-200 reeks is gewoon super. Daar ga je niemand iets anders over horen zeggen.
                        Maar van die super-reeks was de 70-200 f2.8 IS I de "minste". En als dan iemand vraagt of ze de I of II moet kopen om het "beste" en "scherpste" exemplaar te hebben dan moet je de II aanraden.
                        Uiteraard levert de I ook prachtige beelden op (als de fotograaf het kan natuurlijk).

                        Een miskoop zal je niet doen met de 70-200 reeks, dat is zeker.
                        Hieraan heb ik teminste wat! Bedankt!
                        Canon EOS 50D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM en de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM lens

                        Comment


                        • #57
                          Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                          Het voordeel van het slechte weer is dat de reacties heel snel komen en je veel info op hoog tempo binnenkrijgt.
                          De emoticon is niet voor het weer wel te verstaan.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                            Hilarisch dit topic.
                            Alsof dat voor versie II er was niemand scherpe foto's nam op f2.8 met de oude, toen had niemand versie II verwacht en werd die lens aan iedereen volle bak aangeraden.
                            Als je geld genoeg hebt versie II anders blijf je denken dat't beter kan.
                            Als je gewoon een goeie lens wil, en geen zagevent zijt, versie 1.
                            +1, zo is het helemaal

                            Comment


                            • #59
                              Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                              Oorspronkelijk geplaatst door AnneliesC Bekijk bericht
                              Groothandel die al jaren bestaat, zoiets kun je niet faken denk ik.
                              Mocht je nieuwsgierig zijn, je mag mij gerust een berichtje sturen.
                              Nu, het gaat hier wel over de lens, niet over winkels waar je ze aan een voordelige prijs kunt kopen. Ik krijg je meer reacties over de prijs dan over de lens zelf.
                              En daarbij, ik ben geen dommeke ze.
                              Hola.....
                              Als je wil kan je ze bij mij komen testen.(Merchtem)
                              Ik heb ondertussen mijn 135L en 200L verkocht en enkel de 85L1.2 gehouden.
                              Die laatste enkel omwille van de lichtsterkte en het bokeh bij lensopeningen onder f2.0.
                              De eerste versie zou nooit in staat geweest zijn mijn prime's te vervangen.
                              OH ja ,ik heb de lens 2079€ betaald..........en ze is iedere € waard
                              Last edited by Rx-ke; 26 augustus 2011, 10:57.
                              MVG. Hugo

                              Comment


                              • #60
                                Re: Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                                de verschillen tussen IS en nonIS en 2.8 en 4.O (4 versies dus) slaan op de versies I;

                                Voor alle duidelijkheid: de 2.8 verssie II verslaat alle voorgangers op elk gebied (IS, AF, scherpte volopen, scherpte op 200mm). Als je niet puur omwille van financiële redenen voor een I gaat, raad ik je aan nooit iemands II op je body te zetten of je gaat spijt hebben. Plain and simple. Kan je het bedrag op tafel leggen, ga dan voor een II.
                                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                                www.musicinframe.be

                                Comment

                                Working...
                                X