Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Voor Concerten.
Collapse
X
-
-
-
Re: Voor Concerten.
Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk berichtMaar als je recht voor het podium staat (afhankelijk van de plaats).... heb je dan soms niet juist te weinig ruimte met die 70-200? Bvb. in de muziekodroom;
Als ik echt heel dicht bij de artiesten sta en ik gebruik de 24-70 op 24 mm of zo, vind ik wel dat ze 'vervormd' worden. Uiteindelijk is een ideale 'portretbrandpunt' 80 a 100.Canon-man. Concerten en natuur.
Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/
Comment
-
Ik gebruik meestal alleen een 70-200 2.8 en 15mm FE voor de overzichts foto's. Een enkele keer gebruik ik een 105mm macro. De 85 en 50mm eigenlijk alleen in gebruik als het licht zijn vergeten.Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk berichtNeil, Ik gebruik (bijna) nooit een 70-200.
Ik vind dat niet tof, 't is onze huisstijl niet en haal die enkel boven op grote podia en festivals. Op een FF body is hij al iets bruikbaarder, maar nog teveel tele.
Als dat je stijl is, vooral bodyshots dan is't een goeie lens maar ik heb er echt geen nood aan, zelfs niet in de AB of theaterzaal vd Vooruit.
op mijn x1.3 crop gebruik ik voor teleafstanden mijn vaste 100mm lens en die is gewoon zalig! Kijk maar eens op wannabes.be.Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
www.musicinframe.be
Comment
-
Jokko is wel een fotograaf waar ik het voor op qua stijl...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk berichtLaatste reeksen van een zekere Jokko op wannabes.be: 56, 110, 140 en 150 mm met een FF (en ja, die 56 is een bodyshot van dichtbij). Ergens strookt het verhaaltje niet helemaal met de realiteit...
In het nieuwe Depot was ik toch wel blij om mijn 70-200 mm ook meegepakt te hebben (op mijn 1D MIII, 1.3 cropfactor). Daar was nog een fotograaf van Cuttingedge, die enkel een 24-70 gebruikte (Nikon), maar die zijn foto's vind ik toch zo mooi niet.
Een overzicht is wel mooi, maar ik heb liever overwegend close ups en een paar overzichtsfoto's van t hele podium. En 'don't forget the drummer'. Daar heb je meestal een tele voor nodig omdat die meestal achteraan staat/zit.Canon-man. Concerten en natuur.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk berichtJokko is Jeroen niet he.
Wat je volgens mij nodig hebt om goed uitgerust te zijn voor allerlei omstandigheden (voor podia van laag tot hoog, klein tot groot, met of zonder frontstage, veel of weinig licht, close-up of sfeerfoto,...):
een groothoek (zoom of vast waarbij vast meestal lichtsterker kan zijn dan een zoom die bij 2.8 stopt).
Als je voor groothoek 2.8 kiest, zeker ook nog een 1.8 lens voor de donkere dagen.
een tele(zoom) in de range 70-200, 75-300, 80-200... en die ga je het meest gebruiken op grotere gigs, zeker op een FF (op een crop zit je daar soms wat tegen de 70 mm aan de grens te trekken).
Alles minimaal 2.8. Natuurlijk kan het met een 70-200 4.0 non IS op ISO 800 als het licht heel goed is... alleen zal het wat lastiger zijn op de andere 99 concerten...Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
www.musicinframe.be
Comment
-
Ik heb altijd een 70-200 mm f 2.8 mm en een 24 -70 mm f 2.8 bij. Als t echt stikdonker is, haal ik mijn 50 mm f 1.4 of 135 mm f 2 boven (zitten in mijn rugzak).
Ik heb ontdekt dat ik mijn 'nieuwe' 2e hands 1D MIII nu meer gebruik als mijn 5D MII omdat de autofocus beter is. De resolutie en t beeld op hoge Iso is wel minder. Twee bodies meesleuren is niet altijd handig, zeker niet als je gewoon in t publiek staat. Uiteindelijk weet je ook niet altijd of er een frontstage is of niet. En soms blijken staande concerten ineens zitten te zijn geworden of omgekeerd. Dat kan je wel dikwijls op de site van de zaal zien de dag zelf.Canon-man. Concerten en natuur.
Comment
-
Ik heb ook de indruk dat de 70-200 mm f 2.8 IS betere foto's levert dan de 24-70 mm f 2.8 NON IS bij langere sluitertijden (bv 1/40e a 1/50e sec).Canon-man. Concerten en natuur.
Comment
-
Ja, ik werk momenteel met een 40D. Niet slecht maar ik begin toch stilaan te denken aan een upgrade. Maar dan komen de vragen me ook om de oren. De ene geen goede AF en de andere slecht in wat hogere iso of qua resolutie ook niet veelal aan.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk berichtNiet liegen Yourt.
Waarom zou ik daar over liegen??
Wat ik gebruik: 24-70 2.8, 35 1.4, 70-200 2.8 en meestal een TC bij ook voor als je verbannen wordt tot op grote afstand. Ik gebruikte in 't begin vaker nog de 24-70 en 35 omwille van meer in beel dte vangen (als je achter de spotlights jaagt zeker een meerwaarde maar je moet dan wel dicht genoeg bij de artiesten kunnen komen en de setup moet zo zijn dat je geen leeg veld met enkele spots en wat overstraling krijgt... en die omstandigheden zijn niet zo dik gezaaid. In kleinere zalen emt lagere plafonds wel, maar dan heb je meestal doorhet licht wel een rode bassist, een gele zanger en een drummer in het donker of onder een blauwe schijn. Als hun gezicht al niet vol in 't wit zit terwijl hun benen donker zijn.
Maar dat leer je wel snel genoeg...Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
www.musicinframe.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk berichtJa, ik werk momenteel met een 40D. Niet slecht maar ik begin toch stilaan te denken aan een upgrade. Maar dan komen de vragen me ook om de oren. De ene geen goede AF en de andere slecht in wat hogere iso of qua resolutie ook niet veelal aan.Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
www.musicinframe.be
Comment
-
Ik vind een goeie 2e hands 1D MIII beter als een nieuwe 5D MII, toch meer waar voor zijn geld (1600 euro vs 2000 euro).Canon-man. Concerten en natuur.
Comment
-
Een 'huisstijl' vind ik persoonlijk ook maar flauwekul. Als je naar Indiestyle ziet, daar heeft iedere fotograaf wel een eigen stijl. Ik hou wel van warme kleuren, en GoDi houdt dan weer van zwart-wit. En de foto's van Xavier zijn dan weer altijd superscherp en heel helder, zelfs als er weinig licht was.
Enkel een 24-70 willen/mogen gebruiken terwijl een 100 mm of 135 mm of 70-200 mm ms beter zou passen op dat moment, vind ik ook maar 'raar'.Canon-man. Concerten en natuur.
Comment
Comment