Mijn D70 gaat binnenkort vervangen worden door waarschijnlijk een D7000. Vermits ik vorig jaar een Nikkor 70-300 VR lens heb aangeschaft en daar zeer tevreden over ben, wil ik ook een lens met VR voor het lagere bereik. De D7000 wordt doorgaans geleverd in een kit met een 18-105VR of 18-200VR lens. De eerste is de meest logische keuze vermits dit een mooie overlapping geeft met de 70-300, maar de 18-200 heeft dan weer het voordeel dat die 70-300 niet altijd mee moet (wordt voor 99% uitsluitend gebruikt tijdens verre reizen). Bij die superzooms bind je dan meestal weer wat in qua kwaliteit en scherpte, is dat bij deze lens ook zo?
Mijn verstand zegt me dat ik beter voor de 18-105 ga en 2 lenzen meezeul (volgende reis is een trekking in Nepal, dus het is echt zeulen), mijn gemakzucht fluistert me de 18-200 in het oor in. Bij de 18-200 vrees ik ook dat de 70-300 enkel nog uit de kast mag indien we op safari of zo gaan.
Maar dit terzijde ga ik mij hoofdzakelijk laten leiden door de kwaliteit van die spullen. Welke lens heeft dan de beste kaarten? Of is er nog iets anders én betaalbaars in dit bereik? Graag jullie opinies hierover.
Alvast bedankt voor elke reactie!!
Mijn verstand zegt me dat ik beter voor de 18-105 ga en 2 lenzen meezeul (volgende reis is een trekking in Nepal, dus het is echt zeulen), mijn gemakzucht fluistert me de 18-200 in het oor in. Bij de 18-200 vrees ik ook dat de 70-300 enkel nog uit de kast mag indien we op safari of zo gaan.
Maar dit terzijde ga ik mij hoofdzakelijk laten leiden door de kwaliteit van die spullen. Welke lens heeft dan de beste kaarten? Of is er nog iets anders én betaalbaars in dit bereik? Graag jullie opinies hierover.
Alvast bedankt voor elke reactie!!
Comment