Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 18-105 of 18-200?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon 18-105 of 18-200?

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
    Ik heb hier de Shoot bij me liggen en even nagelezen. Neen, niet echt. Alleen maar dat je
    voor de beste resultaten met dit toestel een betere lens nodig hebt.
    't Zijn knuppels daar bij Shoot. Wel A zeggen, maar dan niets over een B.... Enfin, in een body/lens combinatie is er altijd een van de 2 beter dan de andere. Als je dan de perfecte lens op de D7000 steekt, dan kunnen ze weer schrijven dat je een betere body moet gebruiken. Nu ja, niet het beste wil natuurlijk niet veel zeggen. Ik ben al tevreden met 'zeer goed'.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
      Ik kan dit bijtreden hoor. Ik vind dat mijn 17-55 f/2.8 nu ten volle tot z'n recht komt.
      Vroeger op mijn D200 waren de verschillen tussen de verschillende lenzen minder zichtbaar.
      Lap, 't wordt er hier niet simpeler op....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
        Lap, 't wordt er hier niet simpeler op....
        Zeg dat dan: dat je het simpeler wilt. Als die Nikon 17-55 2.8 qua kwaliteit een beetje weg
        heeft van haar zusje bij Canon, dan zou ik niet twijfelen. Dan heb je én een prachtige body
        én een prachtige lens. Dus TOP.

Comment

Zeg dat dan: dat je het simpeler wilt. Als die Nikon 17-55 2.8 qua kwaliteit een beetje weg
          heeft van haar zusje bij Canon, dan zou ik niet twijfelen. Dan heb je én een prachtige body
          én een prachtige lens. Dus TOP.
          Dat kan ik mij inbeelden. Helaas krijg je die niet voor een prachtige prijs. Maar ja, topkwaliteit kost nu eenmaal geld.

Comment

Zeg dat dan: dat je het simpeler wilt. Als die Nikon 17-55 2.8 qua kwaliteit een beetje weg heeft van haar zusje bij Canon, dan zou ik niet twijfelen. Dan heb je én een prachtige body én een prachtige lens. Dus TOP.
            Ik kan dit dus enkel maar beamen!
            En je vindt de 17-55 f/2.8 ook geregeld tweedehands, van mensen die op fullframe overschakelen, richtprijs 750,- Euro.

Maar ... deze lens is groter en zwaarder ... dus voor je trektocht in Nepal?
            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

MR D Koop nu gewoon die 18-105VR ge zult er zeker tevreden van zijn geloof me maar....heb foto's gezien van een D7000 met de 18-105VR en de beeldkwaliteit was in mijn ogen DIK INORDE...ik heb ze zelf enop mijn D90 en het is mijn meest gebruikte lens samen met mijn 70-300VR.

Er is altijd nog beter op de markt qua lenzen...bv als je de 70-200VRII vergelijkt met de 70-300VR zie ik ook het verschil maar die kost dan wel 4 keer meer ook...

Als je met deze combinatie naar Nepal gaat D7000+18-105VR en 70-300VR gaat ge zeker mooie plaatjes nemen geloof het maar....

Grtz

Templar
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                Maar ... deze lens is groter en zwaarder ... dus voor je trektocht in Nepal?
                Bedankt om mee te denken over de details . Ik had er nog niet bij stilgestaan dat die idd vrij zwaar kon zijn (en dat dus eigenlijk ook is).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                  MR D Koop nu gewoon die 18-105VR ge zult er zeker tevreden van zijn geloof me maar....heb foto's gezien van een D7000 met de 18-105VR en de beeldkwaliteit was in mijn ogen DIK INORDE...ik heb ze zelf enop mijn D90 en het is mijn meest gebruikte lens samen met mijn 70-300VR.

Er is altijd nog beter op de markt qua lenzen...bv als je de 70-200VRII vergelijkt met de 70-300VR zie ik ook het verschil maar die kost dan wel 4 keer meer ook...

Als je met deze combinatie naar Nepal gaat D7000+18-105VR en 70-300VR gaat ge zeker mooie plaatjes nemen geloof het maar....

Grtz

Templar
                  Idd, 'the sky is the limit' maar mijne portefeuille zit daar wat rapper aan. Je kan altijd beter willen, maar ik ben gene pixeln..ker dus ik ben iets sneller tevreden. Ik ga eens kijken over de middag of ik die ergens eens in mijn pollen kan pakken.

Comment

Heb onlangs nog vergelijking gelezen bij Ken Rockwell over de 70-200VRII in vergelijking met de 70-300VR.
                    Zijn advies was...dat de 70-300VR niet kon tippen aan de 70-200VRII, maar dan moest je wel het kostenplaatje erbij nemen. Als je dus voor een 70-200 zou kiezen, zou ik voor die goeie gaan....of sparen, en voorlopig je andere keuze volgen, maar zeker niet een goedkopere kitlens 70-200 nemen.
                    Mijn partner heeft die 70-200VRII...en het is inderdaad een superlens. En met de laatste nieuwe teleconverter TC-20E III is hij niet te verslaan.
                    Maar je zou ergens wel een lens moeten hebben met groothoekbereik.

Laat maar eens weten wat het geworden is, en...belangrijker...wat je er van vindt. Een D7000 staat ook op mijn verlanglijstje...tenzij ik te lang moet sparen, en dan meteen voor de opvolger zal kiezen.

Ratteke

Comment

Ben vanmiddag en vanavond eens uitgebreid speelgoed gaan bepotelen. Die 18-105VR is idd niet dé ideale lens, maar ik denk toch dat ze voldoet aan mijn eisen en voor die prijs kan ik uiteindelijk niet echt gefopt zijn. Grootste twijfelpunt is die plastieken vatting waar ik mij wat vragen bij stel als je veel van lens wisselt (valt bij mij nogal mee). Dat heeft dan weer als voordeeltje dat de lens vrij licht is.

Enfin, nu nog zien waar we dat gaan bestellen. Beste deals die ik tot nu toe vond zijn digicamshop.be (1199€) en Foto Rubens (1219€), bij beide op voorraad blijkbaar. Als er nog iemand een adresje heeft (assen Brussel - Antwerpen of Brussel - Brugge)? Belangrijk is dat er een afhaalpunt is (want door praktische redenen is het voor mij te omslachtig om zulke dingen te laten opsturen).

En aan al diegenen die hebben meegedacht en advies hebben gegeven: merci hé mannekes (en vrouwkes als die er tussen zitten )

Comment

Working...
                      X