Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 200-400 f/4 L IS met 1.4x!!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 200-400 f/4 L IS met 1.4x!!!!

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
    Als ge bij u gedacht blijft en het is juist dan is er heel veel kans dat ik mijn 100/400 ga verkopen .
    Ik denk dat de 100-400 op dit ogenblik een van de oudste Canonlenzen is, heel wat andere lenzen hebben al een vernieuwde versie.
    Maar ik denk niet dat de 200-400 f4 de vervanger is voor de 100-400, want daarvoor zal die 200-400 veel te duur worden (als je ze bekijkt dan zie duidelijk dat het een heel andere klasse is). De meeste amateurfotografen zullen geen 4000 (zal wel meer worden volgens mij) uitgeven aan een lens.

Of er een vervanger komt voor de populaire 100-400, dat is iets waarover Canon zelf beslist. Maar ik zou wel graag een 100-400 hebben met beeldkwaliteiten die vergelijkbaar zijn met de 70-200 f2,8 L IS II of de 70-300 L IS (die schijnt ook heel goed te zijn, maar voor mij is 300mm toch wat te kort om de 100-400 te vervangen).
    Net zoals over de 24-70 f2,8 L zijn er al jaren geruchten over een nieuwe 100-400 L IS, maar ik denk dat we daarvoor nog wat meer geduld moeten hebben.
    Als die er komt, en als de prijs nog aanvaardbaar is (onder de 2000 euro), dan is het best mogelijk dat ik mijn 100-400 te koop zet. Het is de eerste "L" lens die ik ooit heb gekocht, en eigenlijk ben ik er nog steeds tevreden over. Maar als ik de beeldkwaliteit van de nieuwe 70-200 bekijk, dan ziet het er toch uit dat er nog mogelijkheden zijn om een veel betere 100-400 te maken.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

da's ook een optie, maar zelfs als ze plannen in die richting hebben gaan ze die niet lossen vooraleer de 200-400 de weg gevonden heeft naar wat klanten die daar dan toch maar voor kiezen.
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

Comment

F4 is voor mijn doeleinden prima :-) Het zou een prima aanvulling zijn op mijn 300 f4 en 500 f4...... ALs Canon deze lens een beetje betaalbaar houd zou dit toch wel eens een topper kunnen worden voor natuur en vogelfotografen. En met betaalbaar bedoel ik rond de 3000 euro. Maar ik vrees persoonlijk ook dat ze meer in de richting van 5000 euro zal gaan.
        Alles blijft natuurlijk speculatie... en uiteraard moet de lens ook nog bewijzen dat ze hetzelfde niveau haalt dan de andere lange Canonlenzen. Het zou mooi zijn mocht ik van Canon deze lens een tijdje kunnen testen... keep on dreaming
        Hoe dan ook .... ik ga ze toch eens proberen als ze uit is .

Rudy

www.vogelsvanbelgie.be
        Last edited by vvb; 5 juni 2011, 12:30.
        Mvg,
        Rudy
        www.vogelsvanbelgie.be

Comment

Als het bij de € 5000 blijft...de huidige Nikkor 200-400 kost momenteel bij Foto Rubens net geen € 6000 .
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Nog nieuws ondertussen? Ik heb niks emer gezien, ook niet direct teruggevonden...
            www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
              Nog nieuws ondertussen? Ik heb niks emer gezien, ook niet direct teruggevonden...
              Bij konijn staat hij nog steeds in de lijst maar zonder echte prijs (99.999 euro )

Comment

Ik ben twee weken terug bij Art & Craft geweest en daar hebben ze zelfs nog geen richtprijs gekregen. Totaal geen nieuws wanneer ze er komt. Heb zelf de 300 mm 2.8 gekocht voor voetbal en wielrennen omdat gebruikers van Nikon 200-400 f4.0 me zeggen dat die lens toch trager is qua scherpstellen bij minder licht.
                Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk bericht
                  lijkt me super! denk eerder de prijs voor 2000 euro!
                  Het is geen F2.8 maar 4 wat beduidend goedkoper is!

ik heb zaterdag de 100-400 'l' gekocht voor 1124 euro incl btw. rekendaar de converter bij 300 euro; dan rond ik af naar 2000 euro

de 100-400 is een leuke lens, maar zwaar pff
                  Hopelijk maken ze deze wat lichter!
                  Mag ik vragen waar je deze 100-400mm Canon lens gekocht hebt voor die prijs?

groeten...

Comment

Normaalgezien met wat rondkijken kom je op zo'n 1300 €. Maar 1124 €? Of tel je dan de BTW er niet bij?
                    www.musicinframe.be

Comment

Review Canon 200-400 f/4 L IS met 1.4x

review

http://www.the-digital-picture.com/R...ns-Review.aspx
                      Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
                      Canon powershot s120

Comment

Re: Review Canon 200-400 f/4 L IS met 1.4x

Oorspronkelijk geplaatst door Fritzer Bekijk bericht
                        Die staat er al heel lang op, het is geen review, het is gewoon een bespreking van die lens aan de hand van de specificaties.
                        Het is dus geen test, niemand (buiten Canon zelf) weet hoe die lens presteert.
                        Maar omdat Canon nu zo'n goede 70-200 f2,8 L IS II maakt verwachten iedereen dat deze 200-400 optisch zeker niet minder mag presteren.
                        De kostprijs zal het grootste probleem zijn als je die wil aanschaffen, en het hoge gewicht kan ook een nadeel zijn (maar een lichtsterke tele weegt altijd vrij veel, dat zal bij deze ook niet anders zijn).
                        BD0338BE

Comment

Re: Review Canon 200-400 f/4 L IS met 1.4x

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Die staat er al heel lang op, het is geen review, het is gewoon een bespreking van die lens aan de hand van de specificaties.
                          Het is dus geen test, niemand (buiten Canon zelf) weet hoe die lens presteert.
                          Maar omdat Canon nu zo'n goede 70-200 f2,8 L IS II maakt verwachten iedereen dat deze 200-400 optisch zeker niet minder mag presteren.
                          De kostprijs zal het grootste probleem zijn als je die wil aanschaffen, en het hoge gewicht kan ook een nadeel zijn (maar een lichtsterke tele weegt altijd vrij veel, dat zal bij deze ook niet anders zijn).
                          sorry...ik had die link hier even gemist...mijn fout.
                          ik dacht dat ik met wel aangaf dat ik ook begrijp dat het geen review is...
                          Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
                          Canon powershot s120

Comment

Ze spreken van een officiële aankondiging in augustus, maar is dat niet aan de late kant? Je zou toch denken dat ze de lens voor de Olympische Spelen lanceren...

Ik ben eigenlijk héél benieuwd naar de reactie van MacObsession als hij de prijs gaat zien
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                              Ze spreken van een officiële aankondiging in augustus, maar is dat niet aan de late kant? Je zou toch denken dat ze de lens voor de Olympische Spelen lanceren...

Ik ben eigenlijk héél benieuwd naar de reactie van MacObsession als hij de prijs gaat zien
                              Volgend jaar is er als het goed is nog eens een maand augustus. Normaal zou ze nu al te koop moeten geweest zijn, maar ik denk dat ze in Japan hun productieproblemen nog altijd niet opgelost hebben.

Misschien bezorgen ze wel wat exemplaren aan bekende sportfotografen die op de Olympische spelen foto's zullen maken.

De prijs zal voor mij waarschijnlijk ook net iets te hoog worden.
                              BD0338BE

Comment

Ik zie niet meteen de publicatiedatum van het artikel, maar ik dacht dat het recent was. Blijkbaar niet dus, daarmee de verwarring ivm release rond augustus.
                                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Working...
                                X