Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 200-400 f/4 L IS met 1.4x!!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 200-400 f/4 L IS met 1.4x!!!!

Mja kmoet mijn collectie vervolledigen hé!
    Andy Lemaire

andylemaire.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk bericht
      ...
      dus blijf bij mijn gedacht zeker onder de 3000 euro!
      Ik zou zeggen: keep on dreaming. Dat ding gaat minstens 5000 Euro moeten opleveren, denk zelfs eerder aan 6000.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Volgens de beginselen van de fotografie moet een 400mm f:4 een lensopening met een diameter van 10 cm hebben
        Dit is iets kleiner dan de theoretische doormeter van een 300mm f:2.8, als je ziet wat de versie I al kost, en hoeveel versie II, en dat zijn primes zonder ingebouwde extender

Comment

Die ziet er inderdaad wel heel erg goed uit, zeker door die ingebouwde teleconverter. Maar ze zal voor de meeste hobbyfotografen wel veel te duur uitvallen. De prijs zal wel minstens vergelijkbaar zijn met de Nikon-versie, rekening houdend met de ingebouwde teleconverter.

Of de 70-300 L IS de "low budget" vervanger wordt voor de huidige 100-400, dat is nog af te wachten. Als de 100-400 wegvalt uit het assortiment dan zou dat voor veel mensen heel spijtig zijn, ik zou dan mijn 100-400 zeker niet te koop zetten, want zo'n 200-400 f4 l IS ligt toch iets boven het budget dat ik zou willen spenderen.
          In dat geval zou de tweedehands-waarde van een 100-400 zelfs nog omhoog kunnen gaan...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Ziet er iets uit om eens van dichter te bekijken en te analyseren voor ik overga tot aankoop.

Het is een mooie aanvulling op de 70-200, maar het wordt toch weer afwachten wat de kwaliteit zal zijn van de beelden die eruit zullen komen. Zal deze lens wel topkwaliteit van beelden kunnen leveren? Da's het belangrijkste.

Technisch gezien stel ik mij de vraag hoe dit werkt met die toegevoegde 1,4 extender. Is dat niet de eerste lens waar ze dit inbouwen?

Allee, als het meevalt met dit alles nog een 2 jaar wachten voor aankoop. Eerst de kunstmatige hoge lanceringsprijs voorbij laten gaan en pas aankopen als de prijs is gestabiliseerd. We zien wel.

Comment

Een ingebouwde TC die in- en uitschakelbaar is zou een ongelooflijke primeur zijn, ik zie niet in hoe dat technisch kan.
              Anderzijds zijn wij, Nikonians, al een hele tijd vergeefs aan 't wachten op een vernieuwde 80-400 . Hopelijk gaat Canon niet identiek redeneren : degenen die een 100-400 willen moeten maar een 200-400 kopen in een totaal andere prijsklasse.

Comment

'k heb ook zo'n vermoeden dat ze de 100-400 gaan laten voor wat ze is.
                Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Comment

Hadden jullie dit nieuws eigenlijk al gezien? Canon gooit kennelijk nog meer onbetaalbaars op de markt dit jaar.... een verbeterde (?) 500L f4 en 600L f4, daar zit de markt ook écht op te wachten hè Vooral ook als je de nieuwe richtprijzen erbij bekijkt

En intussen wacht de grote massa op een vernieuwde 400L f5.6 met IS, een 135L met IS, een verbeterde 100-400L, een verbeterde 24-70L met IS, enz. enz... Ik begrijp het toch niet hoor, Canon zou met verbeterde versies van deze lenzen toch zeker meer kunnen verdienen dan met het upgraden van een paar van die exotische objectieven die toch relatief weinig worden verkocht....
                  www.indetailfotografie.nl

Comment

Op zich een heel mooi ding, zeer inovatief ook met die ingebouwde inschakelbare converter , of ik ze zou willen, neen eigenlijk, ik ben perfect tevreden met de combinatie 300F2.8L IS en 500F4L IS , met die 2.8 kan ik alle kanten uit ook bij slecht licht en met die 500 kan ik makkelijk een 1.4x gebruiken met nog perfecte kwaliteit en een super bereik . Nu deze lens zal zeker zijn gebruikers vinden en in sommige takken van fotografie zal dit een heel erg handig ding zijn .
                    Qua prijs zal deze zeker tussen de 5000 a 6000 euro gaan zitten vrees ik... Als er hier een Macgeobsedeerde gaat hopen dat je dit voor 3000 zal kopen tja, weinig zin voor realiteit vrees ik...
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                      Technisch gezien stel ik mij de vraag hoe dit werkt met die toegevoegde 1,4 extender. Is dat niet de eerste lens waar ze dit inbouwen?
                      Ik had ergens gelezen dat dit bij televisielenzen niet ongewoon is: http://www.usa.canon.com/cusa/broadc...s/field_lenses
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                        Ik had ergens gelezen dat dit bij televisielenzen niet ongewoon is: http://www.usa.canon.com/cusa/broadc...s/field_lenses
                        Televisielenzen?!
                        Andy Lemaire

andylemaire.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                          Op zich een heel mooi ding, zeer inovatief ook met die ingebouwde inschakelbare converter , of ik ze zou willen, neen eigenlijk, ik ben perfect tevreden met de combinatie 300F2.8L IS en 500F4L IS , met die 2.8 kan ik alle kanten uit ook bij slecht licht en met die 500 kan ik makkelijk een 1.4x gebruiken met nog perfecte kwaliteit en een super bereik . Nu deze lens zal zeker zijn gebruikers vinden en in sommige takken van fotografie zal dit een heel erg handig ding zijn .
                          Qua prijs zal deze zeker tussen de 5000 a 6000 euro gaan zitten vrees ik... Als er hier een Macgeobsedeerde gaat hopen dat je dit voor 3000 zal kopen tja, weinig zin voor realiteit vrees ik...
                          Ryan, jij bent inderdaad goed voorzien van materiaal (niet dat ik klaag)

Maar als je ziet dat zelfs jouw toplenzen door Canon doodleuk worden vervangen door een versie II aan II-maal de prijs, rest ons niets anders dan in koopstaking te gaan en af en toe een oudje op de kop te tikken

Met al het Four Third geweld koopt binnenkort geen kat meer een DSLR

Trouwens, Canon heeft Sigma goed de les gespeld: je 180 macro is uit productie en de 150 vervangen door een veel duurdere OS versie (alleen hun 70-200 2.8 geraken ze aan de straatstenen niet meer kwijt en vermindert in prijs)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                            Hadden jullie dit nieuws eigenlijk al gezien? Canon gooit kennelijk nog meer onbetaalbaars op de markt dit jaar.... een verbeterde (?) 500L f4 en 600L f4, daar zit de markt ook écht op te wachten hè Vooral ook als je de nieuwe richtprijzen erbij bekijkt
                            Een stabilizatie die alleen werkt gedurende de belichting ?
                            Dankuwel, liever niet. Geef mij maar stabilizatie die ook al werkt bij kadrering en scherpstellen.

Comment

Voor minder dan 3000 euro heb je binnenkort wel een spatwaterdichte Sigma 120-300 f2,8 met beeldstabilisatie:

(Ik kreeg net een nieuwsbrief van Sigma met daarin deze 120-300 f2,8 OS, de nieuwe spatwaterdichte 150mm f2,8 met beeldstabilisatie, en de vernieuwde 12-24 f4,5-5,6 die is ook al spatwaterdicht.)

Eerst afwachten hoe die presteert, met een 1,4x teleconverter heb je dan ook een 168-420mm f4.
                              Die zal nog wel wat goedkoper worden dan de adviesverkoopprijs prijs van 2799...

De adviesverkoopprijs voor de Canon 70-200 f2,8 L IS II is 2870 euro, en die koop je nu voor zo'n 2100 euro.
                              Als de Sigma APO 120-300mm F2.8 EX DG OS HSM ongeveer hetzelfde zal kosten, dan lijkt mij dat wel een vrij goede deal. Op voorwaarde dat ze voldoende scherp is op f2,8 natuurlijk, maar hun 70-200 f2,8 is ondertussen ook flink verbeterd tegenover de vorige versies.

Wachten op de eerste tests dus.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                                Voor minder dan 3000 euro heb je binnenkort wel een spatwaterdichte Sigma 120-300 f2,8 met beeldstabilisatie
                                Nie mis
                                Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Comment

Working...
                                X