Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik ben op zoek naar een aanvulling op mijn nikon 18-105 kitlens (d90).
Gaan namelijk in Oktober naar Kenia. De 70-300 van nikon spreekt me enorm aan, maar normaal +-600 euro. Vind ik wel wat veel.
Nu zie op op site Konijnenberg: 358,00 euro!
Iemand enig idee vanwaar deze enorme korting komt?
Zijn er nog andere sugesties voor een telezoom?
Budget max 600 euro.
Alvast bedankt!
Kasimir
Ik werk ook met een D90 en een kitlens 18-105mm vr + een 70-300mm vr.
De 70-300mm vr is echt een super lens en zeker niet duur, ik ben nu al aan het vooruitzien naar de zomer
Zeker niet twijfelen
Ik werk ook met een D90 en een kitlens 18-105mm vr + een 70-300mm vr.
De 70-300mm vr is echt een super lens en zeker niet duur, ik ben nu al aan het vooruitzien naar de zomer
Zeker niet twijfelen
Grts S.
Vind dit ook nog handig dat beide lenzen zelfde diameter hebben.
Nu zoek ik wel nog een schoudertas waar ik toestel met gemonteerde 70-300 in kwijt kan.
Heb ook eens op de site van Konijnenberg gekeken en raak er niet helemaal wijs uit. Deze Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED V zou intern moeten focussen (IF) maar is toch wel degelijk een schuifzoom?
Foutje van mij. Ik bedoel uiteraard een lens die langer wordt bij het inzoomen. Dit toch terwijl lenzen die inwendig focussen niet in lengte veranderen en deze lens op de site van fotokonijnenberg vermeld staat als IF. Vraag blijft dus.
Heb ook eens op de site van Konijnenberg gekeken en raak er niet helemaal wijs uit. Deze Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED V zou intern moeten focussen (IF) maar is toch wel degelijk een schuifzoom?
Deze die ik gekocht heb is alleszinds geen IF objectief hoor!
Bedankt voor de toelichting. Ik heb met DSLR alleen ervaring met het 50 mm f 1.8 prime lensje van Nikon. Ik zou ook graag willen uitbreiden met een telezoom tot 300 mm.
Bij deze lens zoom je dus door de lens langer te maken, terwijl het focussen intern gebeurt.
Over lenzen met een uitschuifbaar deel, wordt vaak beweerd dat er zo stof in de camera body geraakt.
Bestaan er 300mm lenzen die ook inwendig zoomen, en dus nooit in lengte veranderen, of zijn er alleen telezooms die inwendig focussen ?
Voor het zoomen van 70 naar 300 of omgekeerd, moet je de brandpuntafstand wijzigen en dat betekent dat je het objectief door het draaien of schuiven vergroot of verkleint...
Een objectief met IF: scherpstellen of focussen gebeurt door een intern lenssysteem, waarbij het objectief niet langer of korter wordt (en niet draait) en waarbij dus de brandpuntafstand gelijk blijft!
Een zoomobjectief is per definitie met variabel brandpuntafstand, dus zal altijd vergroten of verkleinen bij het in- of uitzoomen!
Last edited by dslr4dummies; 5 februari 2011, 17:16.
Oorspronkelijk geplaatst door dslr4dummiesBekijk bericht
Een zoomobjectief is per definitie met variabel brandpuntafstand, dus zal altijd vergroten of verkleinen bij het in- of uitzoomen!
Behalve dan de Nikon 70-200 mm/f2.8 en eveneens de Sigma versie van dit objectief. Deze hebben beide een intern zoommechanisme, zodat het objectief niet langer wordt tijdens het zoomen...
Over lenzen met een uitschuifbaar deel, wordt vaak beweerd dat er zo stof in de camera body geraakt.
Bestaan er 300mm lenzen die ook inwendig zoomen, en dus nooit in lengte veranderen, of zijn er alleen telezooms die inwendig focussen ?
Maak je over het eventueel stof naar binnen zuigen van dit soort objectieven maar geen zorgen, het is namelijk 1 van de vele mogelijkheden om stof in je camera te krijgen.
Een Nikon 70-300 mm/f4.5-5.6 VR is hierbij een fantastisch objectief met een goede prijs/kwaliteits verhouding
Behalve dan de Nikon 70-200 mm/f2.8 en eveneens de Sigma versie van dit objectief. Deze hebben beide een intern zoommechanisme, zodat het objectief niet langer wordt tijdens het zoomen...
Het ging toch over de 70-300??
Ken jij een telezoom tot 300 die niet van grootte veranderd bij het zoomen?
Comment