Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 70-300 Konijnenberg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikon 70-300 Konijnenberg

Beste,

Ik ben op zoek naar een aanvulling op mijn nikon 18-105 kitlens (d90).

Gaan namelijk in Oktober naar Kenia. De 70-300 van nikon spreekt me enorm aan, maar normaal +-600 euro. Vind ik wel wat veel.

Nu zie op op site Konijnenberg: 358,00 euro!

Iemand enig idee vanwaar deze enorme korting komt?

Zijn er nog andere sugesties voor een telezoom?

Budget max 600 euro.

Alvast bedankt!

Kasimir

Re: nikon 70-300 Konijnenberg

Ik neem aan dat je in Belgie woont. In nederland zijn er meer dan 20 webshops (Kamera Express, Cameranu.nl, Konijnenberg, FOKA Rotterdam etc. etc.) waar de 70-300mm VR tussen de 300 en 400 euro kosten!
    Raadpleeg maar Kieskeurig.nl onder objectieven/nikon.
    [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
      Ik neem aan dat je in Belgie woont. In nederland zijn er meer dan 20 webshops (Kamera Express, Cameranu.nl, Konijnenberg, FOKA Rotterdam etc. etc.) waar de 70-300mm VR tussen de 300 en 400 euro kosten!
      Raadpleeg maar Kieskeurig.nl onder objectieven/nikon.
      Ik woon idd in België.

Normaal kost hij ook +-600 op Konijnenberg hoor. Nu is er blijkbaar korting.

Wat een vershil in prijs!

Ik heb hier al heel veel goeds gelezen over dit objectief.

Mijn interesses gaan verder ook nog uit naar Rally+vogels.

Kasimir

Comment

Normaal kost hij ook +-600 op Konijnenberg hoor. Nu is er blijkbaar korting.
        Werkt wat verwarrend maar dat went wel als je wat meer met die shops in ctc. komt.

Ze tonen in deze het verschil tss de originele verkoopprijs bij lancering van de lens enkele jaren terug en wat nu de huidige prijs is.

Begin vorig jaar koste deze lens nog een 460 €

358 € is een goede prijs voor dit super-objectief dat bovendien ook nog bruikbaar is op FX body.

Heb deze al paar jaar in gebruik en is mijn favoriete wandellens, superscherp tot 280 mm en prachtig boukeh.
        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
          Werkt wat verwarrend maar dat went wel als je wat meer met die shops in ctc. komt.

Ze tonen in deze het verschil tss de originele verkoopprijs bij lancering van de lens enkele jaren terug en wat nu de huidige prijs is.

Begin vorig jaar koste deze lens nog een 460 €

358 € is een goede prijs voor dit super-objectief dat bovendien ook nog bruikbaar is op FX body.

Heb deze al paar jaar in gebruik en is mijn favoriete wandellens, superscherp tot 280 mm en prachtig boukeh.
          Een DX objectief op een FX body? Heb je dan geen vignetering?

Bij Mediamarkt gaan kijken eergisteren en daar vragen ze ook in de 600,00 euro?!

Bedankt voor de reactie,

Kasimir

Comment

Mediamarkt is GEEN referentie, beweren de goedkoopste te zijn, doch na Fnac ong. de duurste

Neen je hebt geen vignettering omdat dit géén DX lens is

Bestel m'n gerief meestal hier : http://www.cameranu.nl/artikel/4022/...F-ED_Zoom.html

Binnen de week geleverd en perfecte service

Ook Cameratools.nl is een aanrader.

Voor af te halen kan je beter naar Turnhout (Konijneberg) maar zie dat dat voor jou al een daguitstap betekend
            Last edited by Tootsie; 28 januari 2011, 11:12.

BD1614BE

Comment

Ah ja, Photo Hall is ook zo eentje, gem. 20-30 % duurder dan groothandel

BD1614BE

Comment

Mediamarkt is GEEN referentie, beweren de goedkoopste te zijn, doch na Fnac ong. de duurste

Neen je hebt geen vignettering omdat dit géén DX lens is
                Heb ik dan ander brandpuntafstanden op mijn DX toestel? Of blijft dit 70-300 zoals mijn andere 18-105(wel DX).

Ik weet dat DX op FX maal 1.5 moet gedaan worden.

Nu sla ik het beetje door elkaar vrees ik.

Sorry voor de lastige vragen.

Comment

Heb ik dan ander brandpuntafstanden op mijn DX toestel? Of blijft dit 70-300 zoals mijn andere 18-105(wel DX).

Ik weet dat DX op FX maal 1.5 moet gedaan worden.

Nu sla ik het beetje door elkaar vrees ik.
                  Yep, je slaat het wat door elkaar

Je brandpuntsafstand blijft gelijk, wel is het zo dat een 300 mm op DX het equivalent geeft van een 450 mm op FX. Heeft te maken met de grote van de sensor.

Dus als je die 70-300 mm op FX gebruikt heb je werkelijk max. 300 mm.

Het extra bereik op DX krijg je er bij manier van spreken gratis bij

BD1614BE

Comment

Yep, je slaat het wat door elkaar

Je brandpuntsafstand blijft gelijk, wel is het zo dat een 300 mm op DX het equivalent geeft van een 450 mm op FX. Heeft te maken met de grote van de sensor.

Dus als je die 70-300 mm op FX gebruikt heb je werkelijk max. 300 mm.

Het extra bereik op DX krijg je er bij manier van spreken gratis bij
                    Ok bedankt! Nu is alles weer duidelijk.

Dan heb ik om mijn DX wel geen overlapping meer met mijn 18-105 DX.

Zou dit lastig kunnen worden of zie je daar geen probleem in? Of is die 105 dan eigenlijk ook al 157.5?

Comment

http://shop.fotorubens.be/photo/lens...d-special-deal
                      Flickr

Comment

Zou dit lastig kunnen worden of zie je daar geen probleem in? Of is die 105 dan eigenlijk ook al 157.5?
                        Zie niet in waarom dat lastig zou zijn, je hebt idd een beetje overlapping maar dat mag je niet tegenhouden.

Je hebt de breedhoek vanaf 18 mm op de 18-105, da's aardig meegenomen, vooral voor pleinen en gebouwen bv. Maar in Kenia heb je denk ik wel plaats genoeg en zal een 70-300 meer dan voldoen. Mss voor 's avonds en in mindere lichtomstandigheden een 50mm 1.8 erbij = ook zo'n niet te verslijten topper. Kost rond de 100 €

Nikkor AF 50mm f/1.8D - Nikkor AF 50mm f/1.8D voor het maken van productfoto's portretten, zelfs bij weinig licht. Cameranu, altijd scherp!

BD1614BE

Comment

Awel allemaal heel erg bedankt voor de info.

Zal de 70-300 zeker aanschaffen, want zal er naar mijn interesses toe veel plezier aan beleven.

Het enige wat me tegenhied was zijn prijs. Gezien deze vrijwel gehalveerd is, mag dit geen belemmering meer zijn.

Groeten.

Comment

Ik heb ook effen gekeken bij konijnenberg en deze lens kost 369€

grtzzz
                            Last edited by jako; 28 januari 2011, 18:36.
                            Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

jako

Comment

Hoi,

Ben gisteren de lens gaan halen bij Konijnenberg!

Nu nog veel oefenen tegen dat het echte werk begint.

Grts,

Comment

Working...
                              X