Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 70-300 Konijnenberg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nikon 70-300 Konijnenberg

Proficiat met je aankoop, je gaat er gegarandeerd veel plezier aan beleven
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kasimir Bekijk bericht
      Beste,

Ik ben op zoek naar een aanvulling op mijn nikon 18-105 kitlens (d90).

Gaan namelijk in Oktober naar Kenia. De 70-300 van nikon spreekt me enorm aan, maar normaal +-600 euro. Vind ik wel wat veel.

Nu zie op op site Konijnenberg: 358,00 euro!

Iemand enig idee vanwaar deze enorme korting komt?

Zijn er nog andere sugesties voor een telezoom?

Budget max 600 euro.

Alvast bedankt!

Kasimir
      Ik werk ook met een D90 en een kitlens 18-105mm vr + een 70-300mm vr.
      De 70-300mm vr is echt een super lens en zeker niet duur, ik ben nu al aan het vooruitzien naar de zomer
      Zeker niet twijfelen

Grts S.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
        Ik werk ook met een D90 en een kitlens 18-105mm vr + een 70-300mm vr.
        De 70-300mm vr is echt een super lens en zeker niet duur, ik ben nu al aan het vooruitzien naar de zomer
        Zeker niet twijfelen

Grts S.
        Vind dit ook nog handig dat beide lenzen zelfde diameter hebben.
        Nu zoek ik wel nog een schoudertas waar ik toestel met gemonteerde 70-300 in kwijt kan.

Grts,

Comment

Heb ook eens op de site van Konijnenberg gekeken en raak er niet helemaal wijs uit. Deze Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED V zou intern moeten focussen (IF) maar is toch wel degelijk een schuifzoom?
          Fuuu…tsjie
          www.wouldbephotography.be

Comment

Das toch geen schuifzoom das een draaizoom.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Foutje van mij. Ik bedoel uiteraard een lens die langer wordt bij het inzoomen. Dit toch terwijl lenzen die inwendig focussen niet in lengte veranderen en deze lens op de site van fotokonijnenberg vermeld staat als IF. Vraag blijft dus.
              Fuuu…tsjie

Comment

De lens wordt langer bij het focussen, niet bij het zoomen.
                Ook draait het voorste element niet mee: IF dus.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  De lens wordt langer bij het focussen, niet bij het zoomen.
                  Ook draait het voorste element niet mee: IF dus.
                  Euhh...misschien even omdraaien...objectief wordt langer bij het zoomen, niet bij het focussen
                  Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wouldbe Bekijk bericht
                    Heb ook eens op de site van Konijnenberg gekeken en raak er niet helemaal wijs uit. Deze Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 G IF-ED V zou intern moeten focussen (IF) maar is toch wel degelijk een schuifzoom?
                    Deze die ik gekocht heb is alleszinds geen IF objectief hoor!

Kasimir.

Comment

Heb die lens een half jaar geleden bij Konijnenberg gekocht aan 399 euro.
                      Bij Bartok stond hij op dat moment voor 550 euro te koop. Groot verschil.

Ben wel heel tevreden over de lens!!!
                      Nikon

Comment

Bedankt voor de toelichting. Ik heb met DSLR alleen ervaring met het 50 mm f 1.8 prime lensje van Nikon. Ik zou ook graag willen uitbreiden met een telezoom tot 300 mm.
                        Bij deze lens zoom je dus door de lens langer te maken, terwijl het focussen intern gebeurt.
                        Over lenzen met een uitschuifbaar deel, wordt vaak beweerd dat er zo stof in de camera body geraakt.
                        Bestaan er 300mm lenzen die ook inwendig zoomen, en dus nooit in lengte veranderen, of zijn er alleen telezooms die inwendig focussen ?
                        Fuuu…tsjie

Comment

Voor het zoomen van 70 naar 300 of omgekeerd, moet je de brandpuntafstand wijzigen en dat betekent dat je het objectief door het draaien of schuiven vergroot of verkleint...

Een objectief met IF: scherpstellen of focussen gebeurt door een intern lenssysteem, waarbij het objectief niet langer of korter wordt (en niet draait) en waarbij dus de brandpuntafstand gelijk blijft!

Een zoomobjectief is per definitie met variabel brandpuntafstand, dus zal altijd vergroten of verkleinen bij het in- of uitzoomen!
                          Last edited by dslr4dummies; 5 februari 2011, 17:16.
                          dslr4dummies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dslr4dummies Bekijk bericht
                            Een zoomobjectief is per definitie met variabel brandpuntafstand, dus zal altijd vergroten of verkleinen bij het in- of uitzoomen!
                            Behalve dan de Nikon 70-200 mm/f2.8 en eveneens de Sigma versie van dit objectief. Deze hebben beide een intern zoommechanisme, zodat het objectief niet langer wordt tijdens het zoomen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wouldbe Bekijk bericht
                              Over lenzen met een uitschuifbaar deel, wordt vaak beweerd dat er zo stof in de camera body geraakt.
                              Bestaan er 300mm lenzen die ook inwendig zoomen, en dus nooit in lengte veranderen, of zijn er alleen telezooms die inwendig focussen ?
                              Maak je over het eventueel stof naar binnen zuigen van dit soort objectieven maar geen zorgen, het is namelijk 1 van de vele mogelijkheden om stof in je camera te krijgen.
                              Een Nikon 70-300 mm/f4.5-5.6 VR is hierbij een fantastisch objectief met een goede prijs/kwaliteits verhouding

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                                Behalve dan de Nikon 70-200 mm/f2.8 en eveneens de Sigma versie van dit objectief. Deze hebben beide een intern zoommechanisme, zodat het objectief niet langer wordt tijdens het zoomen...
                                Het ging toch over de 70-300??
                                Ken jij een telezoom tot 300 die niet van grootte veranderd bij het zoomen?
                                dslr4dummies

Comment

Working...
                                X