Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron, Sigma of Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tamron, Sigma of Nikon

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper1 Bekijk bericht
    Zijn er winkels waar je die echt zomaar zo kan testen? Want ik weet eigenlijk geen winkel waar ik die zou kopen (ik ging ze online of via dit forum kopen).
    Ik zou zeggen: iedere deftige fotozaak laat je toe om wat te testen. Bij een goede fotozaak hoort dat bij de service. Wees dan wel zo attent om - als je je keuze hebt gemaakt - ook daar te kopen....
    It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

Comment

Maak een foto met de Nikkor 24-70 f/2.8 en daarna dezelfde foto met de Tamron 28-75 f/2.8 . . . . druk beide foto's af en laat ze door anderen bekijken, 't zullen straffe mannen zijn die kunnen uitmaken welke met de Nikkor en welke met de tamron zijn gemaakt. . .
      Ikzelf heb ooit eens dergelijke test gedaan tussen een SIgma 50-500 en een Nikkor 300 f/2.8 . . . 50% kozen correct, de andere 50% zat verkeerd . . . vraag maar eens aan Rob Mitchell hier ( beroepsfotograaf ) wat hij van de Tamron 28-75 vindt . . .
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Voor concertfotografie ga je dus dikwijls op F2.8 fotograferen.
        Scherpte met volopen diafragma is waar de meeste budgetlenzen over vallen.

Op F5.6 zijn bijna alle lenzen scherp, maar volopen daar zit het verschil (in qualiteit en prijs)

Voor die reden heb ik in der tijd al mijn Sigma lenzen buitengezwiert.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Damn, ik was juist overtuigd om een Tamron te kopen,
          Maar Zunoel geeft natuurlijk wel een goed argument om toch verder te sparen... Dat wordt dus nog even denken geblazen, wikken en wegen...
          Ik denk momenteel toch voor de Tamron te gaan, maar misschien de Nikkor (binnen een half jaar).

Greenz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper1 Bekijk bericht
            Damn
            Waarom ?

Schaf je een goeie tweedehands Tamron aan.
            Geniet ervan.
            Spaar verder.
            Wil je ooit nog iets beters, dan verkoop je de Tamron weer. Er is echter een grote kans dat je voor de beperkte verbetering die de Nikkor biedt niet dat extra bedrag zal willen betalen als je eenmaal ondervonden hebt hoe goed de Tamron al is (tenzij je FF gaat misschien).
            In het centrum is het verschil minimaal (laat maar eens twee A3-afdrukken naast elkaar leggen en zoek zelf wat met welke lens gemaakt is). Aan de randen is het groter, maar bij concerten is dikwijls toch vooral het centrum van het beeld van belang, dus...
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ga voor de Tamron 28-75 ! Niet twijfelen.
              Prijs/kwaliteit ga je geen betere vinden.

peter
              www.peterlaurent.be

Comment

Het is zeker geen macrolens maar je kan wel van redelijk dichtbij scherpstellen.
                Heb hier nog twee voorbeelden op 2.8 (exif zit er in) nog met de D40x genomen en vind dat toch wel scherp... klik en klak.
                Ik ben zelf aan 't sparen voor de nikon 70-200VR omdat de alternatieven niet zo goed zouden zijn maar deze lens doe ik niet weg.
                Succes met je keuze en hou ons op de hoogte hé
                Flickr

Comment

Dankuwel voor alle tips!!
                  Ik heb alles eens afgewogen, en ik zal de Tamron kopen, en gewoon als ik het mij kan permitteren (en ook 100% zeker weet dat ik verder doe in fotografie) zal ik sparen voor de 24-70 van Nikon (die tegen dan misschien al weer vernieuwd is )

Ik laat jullie zeker nog weten wat mijn mening is over de Tamron!!

Groeten,
                  Jasper

Comment

Nog een late reactie maar er is een Flickr groep waar je veel info en voorbeelden kan vinden over de Tamron 28-75 mm
                    Dedicated to pictures taken with TAMRON SP AF 28-75mm F/2.8(A09) lens. I created this group to showcase a collection of excellent images from the TAMRON SP AF 28-75mm F/2.8(A09) lens. I think this can help photographers take better images with A09 lens. Post Guideline. 1.Please add a tag with tamron2875mmf28 when you post photos to this group www.photo.net/equipment/tamron/28_75_Di/ Lens homepage
                    Flickr PBase
                    Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Vandaag heb ik de Tamron gekocht!!
                      En samen met mijn nieuwe D700 is die al getest!!
                      Zalig! Heel toffe lens, all around, heel handig... Ik ben blij met mijn aankoop!

Danku voor de tips!

Comment

Veel plezier er mee, denk dat je er content van zal zijn
                        Flickr

Comment

Geniet ervan
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                          X