Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron, Sigma of Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron, Sigma of Nikon

Hey mensen,

Ik ben al een tijdje aan het denken om een zoomlens te kopen die van breedhoek naar zoom gaat (op een fullframe)
    Welke lens is hiervoor ideaal!!: een 24-70mm f2.8.

Nu zit ik enkel nog met een probleem: welk merk?
    Ik weet: Nikon is VEEEEEL beter, maar is ook 1000 euro duurder... net die 1000 euro dat ik mooi niet heb .
    Daarom dat ik overschakelde op de Tamron 28-75 of de Sigma 24-70.
    Persoonlijk denk ik aan Sigma, maar toch twijfel ik.
    Enige suggesties?

Alvast merci!!

Groetjes,
    Jasper

Re: Tamron, Sigma of Nikon

Persoonlijk zeer tevreden van de tamron deze deze deze deze... allemaal met de "goedkope" tamron... Voor z'n prijs een aanrader volgens mij...
    Flickr

Comment

Je zal wellicht veel reacties krijgen. Van sites met testrapprten. Van persoonlijke ervaringen. De ene is gelukkig met merk A en de andere juist diep ongelukkig.

Lastig is dat ervaringen gekleurd kunnen zijn door kwaliteitsspreiding en onkunde van de gebruiker. Daarnaast heeft het ook te maken met verachtingen die je hebt.

Het helpt in ieder geval als jij duidelijker wordt met de kwaliteitseisen die je stelt.

Wat je ook kan doen is camera + laptop + testkaarten + statief meenemen naar winkel waar je de lens wilt kopen. Opstelling maken in een winkel. Opnamen maken met de verschillende lenzen en je conclusie trekken.

Ik heb op deze manier opnamen gemaakt om eerst zeker van te zijn dat een bepaald objectief niet geplaagd werd door back of front focus.

Succes!
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Welja, jammergenoeg is het vooral Budget die mij dwingt om goedkoper te gaan.
        Het is om te gebruiken in concertfotografie en ook in de studio's op school (studeerrichting: fotografie).

Zijn er winkels waar je die echt zomaar zo kan testen? Want ik weet eigenlijk geen winkel waar ik die zou kopen (ik ging ze online of via dit forum kopen).

Groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper1 Bekijk bericht
          Hey mensen,

Ik ben al een tijdje aan het denken om een zoomlens te kopen die van breedhoek naar zoom gaat (op een fullframe)
          Welke lens is hiervoor ideaal!!: een 24-70mm f2.8.
          heb je een f2.8 nodig? voor breedhoek... denk het niet... d'r staat een 24-120 f4 in de koopjes... en doe er een 50mm f1.8 lensje bij...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

f4? Is iets te weinig voor mijn concerten denk ik...
            Mijn ervaring met concerten is echt dat je zo lichtsterk mogelijk moet gaan... Daarom die 2.8.

Comment

+1 op de f2.8

geen ervaring met noch de sigma noch de tamron...
              wel aant sparen voor de nikon... de reviews overtuigden me dat die het waard is...
              www.aeri-photography.be

Comment

Als het voor concerten is zou ik ook minimum voor 2.8 gaan.
                Maar waarom overweeg je geen prime van 85mm 1.8 (of evt 1.4), dan win je nog een stop voor concerten, en voor portretten is dit ook een sublieme lens.
                Nikon Df

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle

heb je een f2.8 nodig? voor breedhoek... denk het niet... d'r staat een 24-120 f4 in de koopjes... en doe er een 50mm f1.8 lensje bij...
                  Als je die breedhoek gebruikt voor landschappen is die 2.8 inderdaad niet echt nodig. Maar zoals TS duidelijk vermeldde is het ondermeer voor concerten (lijkt me naast de schoolactiviteiten vooràl daarvoor), en dan lijkt mij een lichtsterke lens echt wel aangeraden...

Primes zijn inderdaad ook een optie, maar soms wil je eens iets anders (of is het zelfs noodzakelijk) als die pakweg 85mm. En lenzen wisselen tijdens een concert lijkt me niet zo fijn...

Zelf heb ik de 24-70mm f2.8 van Canon (2de hands gekocht). Is een zeer leuke en scherpe lens. Maar mocht de 24-105mm er komen met f2.8 i.p.v. de huidige f4, dan zou ik een overstap wel overwegen.

De 70-200mm f2.8 is ook wel leuk, maar soms voldoet 105mm en is het makkelijker om een iets minder groot en minder zwaar objectief te kunnen gebruiken.

mvg,
                  Bart

PS: ik heb tijdens een optreden in een feesttent ooit eens een bekertje bier/frisdrank zien terecht komen tegen het bovenlijf van een fotograaf die net een lens wisselde... Denk niet dat de weather sealed body zal geholpen hebben met de lens van zijn body...
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Een andere lens zal ik niet kopen dan één die rond die brandpuntafstanden werkt.
                    Ik heb momenteel al een 70-200 Nikkor (daarom dat ik nu niet zo veel geld meer heb ). Maar had graag het gehele bereik gehad.
                    Ook ga ik de lens natuurlijk niet alleen gebruiken voor concerten, dus dan vind ik die prime niet zo handig.

De twijfels blijven...

Comment

De Tamron 28-75mm 2.8 is een super lens kwaliteit/prijs

Had destijds ook niet de financiën om de Nikon-versie aan te kopen en aldus deze Tamron in gebruik genomen. Kost momenteel ong 360 €, Nikon kost 1400 €

Positieve punten van de Tamron:
                      - Prijs / kwaliteit
                      - Omvang, wat voor concert als pluspunt moet worden gezien, is stuk korter dan Nikon
                      - Gewicht, idem en ook lichter

Ondertussen de Nikon 24-70 in mijn bezit en met pijn in het hart afstand genomen van de Tamron.

Enige waar je idd moet op letten is back-of frontfocus, maar daar bestaan testen voor.

Effe zoekfunctie hier o BD gebruiken
                      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

En wat denken jullie over het schuifsysteem die zich aan de buitenkant bevind? Stof??

Groeten

Comment

Als je niet van plan bent foto's te maken in een koolmijn, op een bouwwerf of in een houtzagerij is stof geen probleem.

Persoonlijk vind ik de Tamron 28-75 beter dan de Sigma 24-70.
                          Als je met de nieuwste Sigma 24-70HSM gaat vergelijken, dan wordt het een ander verhaal.
                          Die laatste vind ik qua beeldkwaliteit iets beter en ze heeft HSM (dus geruisloze, snelle AF), maar is groter en zwaarder, en kost ook aanzienlijk meer.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper1 Bekijk bericht
                            En wat denken jullie over het schuifsysteem die zich aan de buitenkant bevind? Stof??

Groeten
                            Ach, het grote gros van de objectieven is gebaseerd op het in- en uitschuiven van objectiefdelen, dus dat is geen probleem.
                            En stof? Gewoon zo'n handig blaaspeertje en eventueel een Arctic butterfly gebruiken om alles weer netjes schoon te krijgen...
                            Die Tamron 28-75 mm/f2.8 is een juweeltje voor full frame als je ziet wat dat ding kost in verhouding tot die super Nikon 24-70 mm/f2.8.
                            Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Ook ik ben zeer tevreden met de Tamron 28-75 mm.
                              Heb een paar voorbeelden op PBase.

Kenners zullen zien dat een paar foto's aan de deur van Grobet gemaakt zijn toen ik de lens daar mocht testen.

En ook nog:

En nog veel meer 28-75 Tamron foto's op mijn PBase.

Voor de prijs van de Tamron moet je het niet laten en het gewicht is ook aan de lage kant.
                              Flickr PBase
                              Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Working...
                              X